Äh va fan!

Tänkte inte skriva något nytt inlägg idag men när jag ändå sitter här så... äh va fan liksom! Lika bra o få ur sig lite. Jag menar, den här dagen måste gå till historien som en av de värsta i mitt liv. Typ. Kanske inte. Men lite.

Förmiddagen helt okej. Hängde ute i solen en stund. Svågern åkte runt halv elva för att åka o golfa med sin lillebror (dvs min jeppe). Snattrade lite med grannen.

Lunch till bebis. Söva bebis.

Lunch till Äldsta o Fröken Mitten. Pannkakor.

När lunchen var avslutad bad jag flickorna om att få vila lite i min baden-baden medan de stannade inomhus så att de inte skulle väcka Lilla Hon som låg o sov ute i vagnen.

Det var helt okej.

Lade mig ner i min baden-baden.

VAD HÄNDER?

Jo tror ni inte den där fitt-sopbilen kommer. Crash boom bang. Lilla Hon vaknar.

Asså ni kan nog inte fatta hur jävla arg jag blev. Försökte vagga liten med hopp om att hon skulle somna om.
Nä men då kommer två små flickor inifrån huset o piper om att "hon slog mig" och "hon puttade mig".

Lilla Hon kunde definitivt inte somna om.

Fru P lackar ur. BIG TIME. Slänger upp en liten bebis i famnen. Går in i huset med jävligt bestämda steg. Slänger igen ytterdörren. Möter två små flickor i vardagsrummet som står beredda på att få världens utskällning.

Sätter ner bebis på golvet. Säger "VARSÅGOD tjejer. Nu får NI underhålla bebis eftersom att NI bidrog till att hon inte kunde somna om!"

Går ut på altanen. Drar igen altandörren. Lägger mig ner i min baden-baden. Fick vila o sola i en halvtimme sen kom det dåliga samvetet över mig. Den tunga kappan ni vet.

Så fick jag förklara för dem varför det blev som det blev. Bad om ursäkt.

JAMA MIN UNDERBARA VÄN räddade mig ur allt mörker o bjöd in mig via sms på en kopp kaffe.
Jag tog med mig mina tre o kvistade över dig. Dödade några timmar.  Tack TACK TACK underbara människor!

Hem o brassa käk.

Jeppen o jag möter typ varandra i dörren. Dags för mig att åka o träna.

Kommer hem. FULL JÄVLA KAOS! Jeppen sitter om skriver kontrakt med byggare medan ungarna skriker o springer omkring. Lilla Hon skriker halsen av sig från sin säng. Jag svettig som fan fick styra upp o duscha ungar innan jag fick i mig mat.

HELT JÄVLA SLUT.

Nu skall jag gå o knoppa.

Hörs.

Kommentarer
Postat av: jama

MEn vännen. Vilken dag...o kväll! Skönt att du kom i väg o träna i alla fall. Åhhhhhh va jag oxå behöver det real soon asså!! Måste nog kolla upp det här jäkla knät... Känns så mysko liksom. Idag råka jag slå till det i bordet lite o jädrans så ont det gjorde! FAN!
Härligt att vi kan ta åt oss lite då att vi räddade din dag liiite grann iaf. Men du vet att jag ALLTID (oftast iaf) finns här! Bara o slå en pling vettu!
Kram o gonatt o på återseende SNART!

2007-07-02 @ 22:18:06
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Nina

Hjärtat...blir helt ledsen när du inte känner att du vill göra inlägg! Buhuuuu...det måste du bara fortsätta göra! Jag läser ju varje dag.....!!!!
Ja absolut en vinveranda innan den 11:e..... säg bara nån helg så fixar jag det!!!
Puss

2007-07-03 @ 08:28:33
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Garbo

*Tassar in med en varm kram*

2007-07-03 @ 09:19:25
Postat av: Haggan

Var det inte sopbilen som väckte lilla H?
Egentligen borde det kanske ha varit sopgubben som skulle ha underhållit den minsta medan du vilade.
Men era stora tjejer klarar ju nästan allt eller hur? Glöm inte att du är världens bästa mamma. Kram

2007-07-03 @ 15:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0