Huuuuuuuujedamig!

Är öm i varenda liten del av kroppen. Från tårna ända upp till huvudknoppen! Har gjort en storstädning á la Emil i Lönneberga typ. Dvs stått på knäna med rumpan uppe i vädret o skurat golven FÖR HAND. Ja, alla golv. Jag vet... jag är inte klok!

Faktum är att vi inte städat så värst noga tidigare. Visst har det blivit grundliga städningar men de kan räknas på en hand typ. Vilka skitgrisar, va?!

Nä men ni vet ju att vi hade städerska så vi har ju sluppit ett bra tag men så fick vi ju lov att sparka henne o efter det har vi fått göra skitgörat själva. Usch vad städning GÅR BORT! Hata!

Det har blivit snabbsvabbningar o det är ju lika med att bara flytta på skiten. Att svabba golven är ett skämt. Ingen kan väl tro att golven faktiskt blir RENA av att dra runt med en mopp?

Vi har kört trasa på borste tidigare men inte heller det rengör ju på djupet...

... så idag fick vi värsta rycket. STORSTÄDNING. Gubben tokrengjorde ena toan. Jag sorterade garderober. Gubben tog de minsta tjejerna till Bauhaus o shoppade medan jag dammtorka, dammsög o handtorkade alla golven.

Nu luktar det Ajax Orginal här hemma. Känns fräscht. Men jag är som sagt HELT SLUT.

O nu inser jag att det här nog var det tråkigaste inlägg jag någonsin gjort i hela mitt bloggliv så jag avslutar här.

Hörs.

Kommentarer
Postat av: Garbo

Håller helt med! Finns inget som e så jädra tråkigt som att städa.
Men! när det är gjort gudars vad fint och man kan sätta sig ner o vara helnöjd med sin prestation :)
Duktig gumma/Kram

2007-07-16 @ 08:56:43
Postat av: Malliz

Ni är inte kloka, men har ni tid över får ni gärna komma hit och köra ett race.


Kram Mallis

2007-07-17 @ 21:06:02
URL: http://mzmalliz.sprayblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0