God fortsättning...

... ha ha eller vad man nu säger efter midsommaren. "God fortsättning på den resterande sommaren" kanske? Eller så räcker det kanske med att bara säga "hoppas ni hade en trevlig midsommar". Min idiot.

Har ju spenderat denna ljuva regniga tid hos min mor i värmlandsskogarna tillsammans med henne, hennes gubbe, syrran, båda gubbens döttrar m respektive o så gubbens gamla morsa. Värsta krutpaketet. Nittio jävla år o drar ifrån mig LÄTT när det skall promeneras från A till B. Midsommaren till ära hade hon t om färgat håret! Blått.
Ja herrejävlar. Man önskar man kunde må som hon vid den åldern.

Nåväl. Slänger in lite bilder här nedan så får ni se hur vi haft det.

Så vill jag härmed även informera mina bloggers där ute att from imorgon, måndagen den vad det nu är, så skall jag o min sämre hälft (har varit jävligt sur o förbannad på honom idag så det får bli hans alias idag) börja med GI. Johodå. Nu jävlar skall jag minska midjemåttet lite! Inga kolhydrater för oss på två veckor.

Morgondagens måltider ser ut så här:

Frukost - Omelett m skinka, ost o avokado / 2 kokta ägg o en burk makrill i tomatsås
Lunch - Ugnstekt kycklingfilé o grönsallad
Mellis - En näve nötter o en halv grapefrukt
Middag - Ugnstekt laxfilé, kallsås på lätt creme fraiche o rödlök o stenbitsrom, grönsallad

Den resterande veckans menyer informerar jag om efterhand. Måste ju skriva av mig om detta nu!!!

Någon som hänger på?

Nu till midsommarn som var!
image72
Här hemma hos min mamma var vi hela helgen!

image73
Det är verkligen på landet. Detta är utsikten från huset!

image74
Som sagt... verkligen på landet.

image75
Mammas gubbe har från ett gammalt torp byggt på o gjort ett STORT hus men behållt det gamla.

image76
Mamsen förbereder inför midsommarkvällens middag...

image77
... men först ut i regnet o fira. Här finns inget dåligt väder. O inga dåliga kläder.

image78
Mormor o Äldsta

image79
Jag o Fröken Mitten

image80
Så svenskt... trots regn o rusk så skall den där jävla stången upp o vemodig folkmusik spelas.

image81
Lite ponnyridning för en tjuga. Fröken Mittens premiärtur på en totto.

Min sämre hälft o Lilla Hon stannade hemma i huset. De ville inte bli blöta.

image82
Hem o svida om. Här har vi Lilla Hon i sin midsommarstass.

image83
Sill o nubbe. Här är mammas gubbes döttrar m resp.

image84
Min älskade syster o så plastis bredvid.

image85
"Undra va de babblar så mycket om...?"

image86
Grillspett, färskpotatis, kall sås o sallad. O så massa vin.

image87
O så självklart tårta. Denna bestående av seg negerbollssmet o chokladkräm toppad m grädde o gubbar.

image88
Kaffe o avec samt mer gubbar.

image89
Bääää. Nöff nöff. Muuuuu. Ihihihiihiiii. Midsommardagen spenderades mestadels inomhus m lek o film.

image90
Guuu' va det regnar hela tiden...

image91
... eller hur syrran?



Hoppas ni alla haft en underbar midsommar. Det har jag.

Hörs.

Kommentarer
Postat av: Cian

Hahahaha vad har han gjort för att förtjäna det epitetet?? Sämre hälft hahahaha...
Jag hade lite mer tur med vädret..Det var tom lite soligt emellanåt.Vi badade och åt mat..typ hela tiden..och fiskade...Däremot blev det ingen dans runt stången..det var för mycket folk..
GI ??? hmmm funkar det?? Skeptisk..och jag vet inte hur jag skulle överleva utan potatis...det är ju så gott...Och man får inte dricka rödvin...
Näää jag håller mej med äppelcidervinägern...nu står vågen på 61
Pöss på dej
Ses imorgon..

2007-06-25 @ 08:04:40
URL: http://radhuslivet.blogspot.com
Postat av: Garbo

Som vanligt FANTASTISKA bilder! =)
"Mitten" på ponnyn ååååå vilken min,sött!
Systrar i dörröppningen språkandes...:)
Vilket underbart ställe din mamma har,jag har faktiskt bott sådär ute på landet och får alltid ett suuug i magen av längtan när jag ser såna fina bilder.
Ha det underbart! *Kramar*

2007-06-25 @ 09:05:06
Postat av: J

Shit, jag missade verkligen någonting. Synd att jag jobbade och inte kunde vara med ute på landet, den där tårtan verkar verkligen helt underbar. Den måste jag få smaka någon annan gång.
ps.Skulle varit roligt att träffa er också :)
Kram

2007-06-25 @ 20:06:38
Postat av: Malliz

Om mina bilder är levande vet jag inte vad dina är. En fantastisk sammanställning på en typisk svensk midsommar. Så ini helvetes roligt hade jag inte ens. Tråkigaste midsommaren so far, tror jag minsann.


Längtar dock till landet och sommarstugan när jag ser dina bilder. Vi har sommarstuga i de östgötska skogarna och ska dit om tre veckor. Hoppas dock på bättre väder än det som varit hittills. Såg att det var 12 grader i London igår. Inte såååå kul.


Ha en fortsatt trevlig vecka. Kramis

2007-06-25 @ 21:21:54
URL: http://mzmalliz.sprayblog.se
Postat av: Fru P

Cian, jadu... shit va arga vi var på varandra. Hela vägen från morsan o hem. Ha ha. GI-metoden är galet bra asså... man får ju äta hur mycket man vill förutom kolhydraterna. Men om två veckor så får man ju succesivt äta potatis, pasta osv igen. Älskar också potatis men ett par veckor kan jag nog klara mig. SES IMOOOOOORRRRRNNNNNN! Kram.


Garbis, jag tycker också landet är hur härligt som helst. Frisk luft, kossors muande, skogar o åkrar MEN... som du vet är jag ju sjukt mörkrädd o jag skulle inte för min värld kunna sova ensam i ett hus utan grannar i närheten. Uuuuhhhhh. Får låna mamsens hus ibland istället :) Kramar.


J, ja fan också vad synd att du inte var med... men som du skrev så kommer det fler midsomrar i framtiden ;) Hoppas du har det bra i kollovärlden. Kram kära svåger.


Malliz, vännen. Åh va härligt med sommarstuga. VILL OCKSÅ HA! Drömmer om ett litet torp m utedass o vedspis. Ha ha, jag glömmer lätt bort att jag har insektsfobi o HATAR utedass :) Som jag skrev till Garbo, får låna mammas hus när jag behöver andas extra frisk luft. Stor kram.

2007-06-25 @ 21:36:37
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Cian

Hahaha jag har en känsla att jag får höra både det ena och det andra imorgon
Shit vad kul det ska bli..
ja tack om jag får åker jag gärna med dej Från Bålsta..
Jag tänkte ta 15.48 tåget från Sumpan
(håll tummarna för att chefen släpper mej liiiite tidigare..annars blir 16.18)
När är man framme då???
Eller det kanske är smidigare att jag åker SJ DIT och åker med dej till bålsta HEM?? Hmm velpotta...
Men vi hörs imorgon :)
KRAM

2007-06-25 @ 21:55:38
URL: http://radhuslivet.blogspot.com
Postat av: jama

Åhhhhhhhhhhhh va uuuuunderbart. Måste visa min "bättre hälft" (nej ví har inte bråkat idag) bilderna sen. Han kommer bli helt SÅLD. Älskar sånt där. Vi va ju ute på vischan vischan här i hålan. Och då blev vi oxå sådär..."åhhhhh tänk om man bodde här". Men som sagt, på sommarn underbart, men vintern...mörkt, igensnöade vägar...njaaaeee. Men det såg hur som helst supermysigt ut hos din mor. Och smarrig mat o grejer. Själva satt vi bara o uggla här hemma. Som nån annan skrev...typ tråkigaste midsommar på länge. Tur att man har sällskap iaf ;-)
Ses i morrn. Har saknat dig!!!
KRAAAAAAAAAAM

2007-06-25 @ 22:14:19
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Nina

GAAAAAAAAAAAAAAH...vilka fiiiiiiiiina bilder! Jag har inte hittat datasladden till min mobil så jag kan inte få in mina :-(
Naaaaaaaaaaaaaaaajs, idag får vi ses!
Puss på er allihop

2007-06-26 @ 07:54:48
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: I-or

Men ååhhh, vilken mysig midsommar ni verkar haft! Jag blir så himla avis... Även fast det är regn ser ni så glada ut allesammans! Själva hade vi världens tråkigaste, men vi hade verkligen inte tid att åka någonstans pga flytten och för att vi gör allting i sista sekund.... Nåväl, vi tar igen det nästa år! Men, jag trodde aldrig du och din sämre hälft grälade, ha ha!! Åh, vad jag längtar till lördag! Om det hinns med ska vi dricka öl efteråt och fira! Då kanske du kan smita iväg hemifrån en stund, hi hi!! Puss gumman!

2007-06-26 @ 11:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0