HUR I HELVETE...

... är man funtad i huvudet om man kliver rakt på någon annans tomt eller in i någon annans hus utan att ropa alternativt knacka först? Bara för att ytterdörren står öppen så är det väl inte bara att kliva på??!!! Hur fan är läget, är min spontana kommentar. Hur står det till däruppe bakom pannbenet egentligen?

Här, mina vänner, kommer den STORA NACKDELEN med att ha grannar.

Den där Sillen ni vet, the not very cute one, o hennes fula mamma som klipper sig som en tant. Jag skulle kunna sparka dem båda på knäskålarna för jag hatar dom! De stör mig o irriterar mig till en sådan grad att jag snart tappar besinningen.

Först vill jag bara nämna att natten som var var VEDERVÄRDIG. Vaknade 02 o 03 av oro. Klockan 04 hasade Fröken Mitten in i sovrummet o höll sig själv o mig vaken till ca 05. Klockan 06:30 vaknade Lilla Hon o då var det bara att kliva upp. Fittnatt med andra ord.

Lilla Hon somnade sittandes med maten i munnen så att få henne att sova krävdes inte mycket ansträngning nu på dan kan jag säga. Men så parkerar jag ju vagnen utanför o har dörren öppen så jag kan höra henne.

Sitter här framför datorn o VEM FAN STÅR PLÖTSLIGT I MIN HALL??? Jo den där fula, feta kärringen o hennes fula, feta jävla unge. MUPPAR! Jag måste ha sett helt förkrossad ut för jag höll faktiskt på att börja gråta av ilska.

Vad ville de? Jo, okej jag skall erkänna att kärringen är omtänksam o så. Hon ville bara kolla ett armband som jag beställt av henne... men ändå!!!!!!!!!!! Bara för att jag är mammaledig o för att min dörr står öppen så är man väl fan inget jävla byte som vem som helst kan sätta tänderna i.

När vi står där i hallen o pratar så kvistar ungjäveln in på min Äldstas rum. HALLÅÅÅÅÅÅ????? Mina barn är liksom inte hemma. Men hon spatserar in som om hon bodde här. Jävla äckliga unge. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHH vad jag HAAAAAAAAATAAAAAAAAAAAAAAAAAR!!!!!!!

När ful-mamma ropar på henne så dissar hon o har minsann satt sig ner på Äldstas golv o börjat lekt med hennes saker!

VÄNTA LITE NU!

Äldsta gillar inte ens henne. O nu sitter hon o leker med hennes prylar UTAN att Äldsta ens är närvarande.
Vilket jävla sätt.

Tillslut går dom. Jag ber dem smyga så inte Lilla Hon vaknar. WOW. Den polletten trillade iaf ner. De smög rätt bra faktiskt. Men just nu har jag ingen lust att säga ngt gott om dem över huvud taget.

JAG HAR NÅGRA TILL PÅ DOM FAKTISKT. Tro't eller ej. Men de här människorna är inte kloka. Jag lovar.

Sillen kom i fredags in på vår altan klockan 09:00 när vi satt o åt frukost. Plötsligt står hon där med sin fula jävla cykelhjälm utan att säga något. Äldsta brister ut "nämen där står Sillen!". Vi tittar o ja... tre meter från oss står hon o ser bara... ja... ful ut. Det tog säkert fem minuter för henne att FATTA att hon skulle DRA eftersom vi käkade.
Jävla mupp asså.

Hon kommer ofta helt jävla oinbjuden. Oönskad.

Igår ringde telefonen när jag o gubben satt o åt lurre. "Hej det är jag som klipper mig som en tant. Sillen vill gärna bada i er pool. Sillens bror vill också bada i er pool. Så jag tänkte att vi kommer allihop. Det är väl okej? Jag menar, ni är väl bara hemma?"

FATTAR NI?

Vad fan säger man? "Dra åt helvete jävla kärringjävel, det kan du glömma" hade jag ju helst velat säga men istället blir det "jaaee... ehh... visst.... ehh.... gubben åker ju snart så... ehh". Borde hon inte då fattat att det inte var läge? Istället dyker hon upp efter en minut med handdukar i strandväska. Tar av sig så fläsket väller ut över vår gräsmatta o sätter sig ner o kollar när hennes överviktiga barn intar poolen.

Hur slutar det då?

Jo. Mina slutade bada. De fick inte plats längre.

Sedan kommer min hjältinna Jama med sina söta barn. Jag får äntligen pusta ut o prata med henne istället. Hon som klipper sig som en tant fattade inte att det var läge att pysa utan satt kvar o flikade in med sina kommentarer då o då i vår konversation.

Vilken jävla människa.

Sorry. Upprörd som fan här nu. Var bara tvungen att skriva av mig.
Ingen har väl orkat läsa.

Hörs.

Kommentarer
Postat av: Cian

jag hade det precis likadant igår....
Men jag orkar inte skriva nåt om det....(anar att mamman till elaka barnet är inne och läser på min blogg nämligen)
Men vilken ouppfostrad människa....knackar man inte??hoar man inte i dörröppningen??
Och aaaaaldrig att Vilding bara hade fått promenera in och sätta sej att leka..nehej...inte med den här mamman..
PÖSS

2007-06-12 @ 12:58:46
Postat av: jama

Jag läser jag läser.... Och skrattar (ja förlåt, inte åt situtaionen utan åt ditt sätt o skriva).
Jag framstår verkligen som helylle. "Jag o mina söta barn"...ha ha. Ett helt annat tonläge när du beskrev oss.
Men asså! Jag hade blivit GAAAALEN om de stod där bara sådär. Det e
sjukt. Men bara för att man är hemma behöver ju inte betyda att man vill umgås me nån!! Herregud! Har människan inget liv, jobb...eller nåt??
Ses snart. Nu e det samtal på dagis som gäller.
Tjing!

2007-06-12 @ 13:11:12
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Malliz

Jag skulle få psykbryt.


Har en liten grannunge som trippar in som om hon bodde här. -är katten hemma undrar hon och går rakt in. Jag har dock försökt styra upp det där och hennes mamma har sagt att det bara är att säga till henne. I morse när jag kom upp såg jag att någon ätit jordgubbar ur min örtagår. Hmmmm, undrar vem det kan vara. Ja, inte är det fåglarna i alla fall.


Suck....jag skulle tappa tålamodet på grannkärringen för längesedan. Har de inget som helst hyfs eller??


Kramiz

2007-06-12 @ 20:51:57
URL: http://mzmalliz.sprayblog.se
Postat av: Fru P

Malliz, ja fan asså. De är inte kloka. Fattar inte hur de tänker. Ingen hyfs alls. Sorgligt. Här betalar man massa pesetas för sitt hus o så hamnar man på en gata full av idioter? Orättvist.


Jamis, nej människan har inget liv. Men jobb, personlig assistent you know. O du har verkligen söta barn, det skriver jag inte bara för att du är här o läser. Så är det. De är ljuvliga.


Cian, åh vad jag blev nyfis nu...


KRAM TILL ER ALLA.

2007-06-12 @ 21:05:02
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Tania

Du brukar ju inte svara när jag har lagt in kommentarer men jag skriver i alla fall den här gången. Din granne är oerhört ohyfsad som bara klampar in. Men du..säg till att det inte är ok att de bara klafsar in
hos er. Att ni fakktiskt inte umgås och att du inte vill ha dem där . Så slipper du bli så arg :)
Ha det gott !

2007-06-13 @ 08:35:49
Postat av: Garbo

Kan inte låta bli att dra på smilbanden,ja jädrar i min låda så ilsk du e ;)
Nä det är ingen hyffs att bara klampa in sådär hos folk,ja herregud tänk vad som kan ske...en snabbis m maken på tvättmaskin ;) Åh la la så trippar fru "tanfrisyr" in utan att knacka och sen vet hela gatan vad ni gör *blinkblink* :D)))
Nä du måste markera här direkt säga att det inte är Ok,att det är knacka som gäller för har man ungar som kutar in o ut så kan man ju inte hålla dörren låst heller...
Sen tycker jag inte du ska va så hård mot lilla "sillen" efterom hon inte kan hjälpa vart hon kommer ifrån...man behöver inte tycka om henne och så men kanske att man förklarar att "så här gör vi hemma hos oss" jag tror det kan bli bättre då.
Lycka till/Kramas :)

2007-06-13 @ 08:45:39
Postat av: Nna

OJOJOJOJ...... här vare en arg Pendlis! Men jag hajjar precis...
För det första så har man såna som man bara inte kan me! Usch o såna som tränger sig på är ju helt bedrövliga! Deras bondvett måste ha blåst ur hjärnorna!
Du, nästa vecka blir super!! Skrev precis till cian att vi måste ha en dejt innan semestrarna ju...annars blire ju skitlänge till nästa gång!!
Puss hjärtat
Kraaaaaaaaam

2007-06-13 @ 09:01:16
Postat av: Garbo

Jamen då ska jag försöka hänga på/Puss :)

2007-06-13 @ 09:15:49
Postat av: Ulrica

Hjälp... här sprutar adrenalinet hårt :o)))
Det är nog tur att du inte träffar mig tror jag för jag är en sån fet blobba.. kärring är jag väl inte som tur är *S*.
Men du.. jag tycker du ska säga ifrån en gång för alla.. vill du inte ha dem hos dig så måste du säga ifrån, annars kommer du snart explodera!!!.
Och om jag ska vara lite sympatisk... om du exploderar på tanten och hennes dotter så förstår hon garanterat att du retat dig länge på dem och kommer då må skitdåligt för att hon inte fått höra det tidigare eller fattat det själv.
Ärlighet varar längst, så låt henne få veta hur du känner, men snälla... välj bort att kalla henne fet, för sånt sårar så fruktansvärt, även om det är sant.
Men jag håller med om att grannar eller andra som tränger sig på utan att man vill är förjäkligt irriterande.. men jag hävdar att man måste våga säga till.. för allas skull.
kram Ulrica

2007-06-13 @ 10:45:26
URL: http://ulrica.org
Postat av: Fru P

USCH nu har jag dåligt samvete. Lilla Sillen ÄR ju bara ett barn. Jag veeeet. Men jag klarar bara inte av henne. Förlåt.


Tania, brukar jag inte svara på dina kommentarer? Fy va taskigt. Det skall bli ändring på det, lovar.
Jag vet att man borde säga ifrån men jag KAN BARA INTE. Jag är en riktig fegis när det kommer till sånt. Samma sak när man får gäster o de inte hajjar när de skall pysa hem. Jag kan bara inte säga att de skall gå...


Garbis, ha ha nä jag var BRA förbannad när jag skrev igår. Förstår att ni skattar lite åt utbrotten. Har också tänkt på det - bara för att hon inte själv har någon gubbe (inte konstigt) så kanske vi andra på gatan har spontankul på tvättis o så klampar hon in liksom. TÄNK!!!!


Niinis, ser verkligen fram emot att ses!!!!!!!
Vi styr ihop något.


Ulrica, jag har INGET emot feta blobbor. Lovar. Har inget emot långa, tjocka, smala eller korta. Jag skulle bli minst lika arg o äcklad om pinnsmala Fru Präkt kom hit o strippa på vår gräsmatta. Det är själva princiiiipen vettu. O så kommer jag nog aldrig att våga säga ifrån, för jag är somsagt en fegis. Det har jag blivit de senaste åren. Förstår inte varför!!! Men vi bor ju grannar o det vore jäkligt jobbigt om det skulle bli dispyter liksom... eller... kanske det är bättre än att jag går här o surar?! Hmmm får tänka till.


TACK SNÄLLA ALLA FÖR KOMMENTARER!

2007-06-13 @ 12:22:44
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Tania

Ingen fara serru :) Angående kommetarerna alltså. Och säg i från till grannen.Du mår bättre sedan :)
Och du är så lik mig i humöret för sisdår 15 år sedan.Så jag känner igen mig lite och ler när jag läser.
// Tant Tania :)

2007-06-13 @ 12:50:08
Postat av: Ulrica

Jag förstår allt att du inte har något emot olika typer av människor :).. för min egen del så skojade jag bara lite med dig på min bekostnad :o))).. men tänkte att om du exploderar så kanske det hoppar "onödiga" grodor, vilket är ganska lätt vid såna explosioner *S*.
Jag tycker det är bättre att ta konflikten en gång och säga vad du känner.. gå inte och sura och ödsla energi på det! Ut med skiten bara :).
Kram på dig!

2007-06-13 @ 14:23:38
URL: http://ulrica.org
Postat av: Fru P

Tania, vad härligt! Kanske jag kan ha dig som min personliga mentor i alla sorts livsfrågor? Coolt att ha en som vet hur utvecklingen ser ut 15 år framåt! Tack för att du tittar in här. KRAM!


Ulrica, förstod att du skojade lite. Älskar människor med självdistans o som kan driva om o med sig själv! Helt rätt, jag borde ta konflikten direkt men jag är orolig att hon inte förstår att det ÄR en konflikt. Jag menar, hon går omkring o tror att solen skiner jämt. Ingen som alls tycker hon är jobbig o extremt påträngande. Hon fattar inte. Risk för att jag chockar henne. KRAM TILL DIG MED!

2007-06-13 @ 20:24:14
URL: http://pendelilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0