Iiiiiiiihhhhhhh - premiär!!!

Så har man gått o skaffat sig en NY och FRÄSCH blogg! Av naturliga själ har jag konverterat o hamnat här.
Det känns bra än så länge men nu måste jag lära mig hur denna fungerar. Vet inte alls hur det kommer att se ut. Spännande! Hoppas ni, mina kära bloggvänner, hänger med mig här också!


Dagen har gått i shoppingens tecken. Jag, Jama o Weasel (lillasyster) har varit i Kista Galleria o spenderat lite pengar. Har jag köpt något till mig själv? NÄÄÄÄÄÄÄ det finns ju inte nu för tiden. Den dryga tusenlappen som denna dag kostat oss fick gå till barndojjor o barnkläder. När det gäller skor så är vi lite märkessnobbar. Det måste vara bra grejer! Idag inhandlades PAX-sandaler till Äldsta o Fröken Mitten. Gympaskor har de redan, i år är det Nike o Reebok. O så har Lilla Hon ett par pyttesmå Adidaspjuck. Hur som helst, den första affären vi gick in på var Po.P och POFF så gick 400 spänn direkt. Sommartoppar o linnen till de små. Skall försöka mig på att slänga in en bild på två av tjejerna här med nyinköpta linnen på... får se om jag lyckas.



Efter en smarrig lurre o en snabb kaffe så var det dags att kvista hemåt igen för att hämta på dagis.
ATT MAN ALLTID MÅSTE STREEEEESSSSAAAAAA!!!!!! Så jävla drygt när man har så trevligt. Nåja.

Eftermiddagen har varit lätt hysterisk som vanligt. Trötta ungar = gnälliga ungar. Så är det bara.
Jag har dock känt (stavas det verkligen med ett n?) mig stark idag så det har gått bra!

Imorgon skall jag på en grej med jobbet :) Gubben skall "jobba hemifrån" o jag säger bara LLLLLYCKA TILL.
Det där med att "jobba" skall bli intressant...

Nu skall jag lära mig lite mer om min blogg. Måste ju försöka göra den så snygg som möjligt.

På återseende y'all.

Kommentarer
Postat av: jama

Hallåååååååååååå
Inte undra på att jag inte kommer in på din gamla då!!! Jag ville ju verkligen LÄÄÄSAAA. Du sa ju att du skrivit om mig.... ;)
Har min minsting här i knät. Fan va hon har småvaknat hela kvällen o nu sitter hon här. Ska stänga v datorn nu. Schysst bakgrund du har! Den hade jag faktiskt oxå först...sen bytte jag bara efter nån dag. Lycka till med blogfgandet härifrån :)
KRAAAM o gonatt o tack för idag...ingen tusenlapp här inte, ha ha

2007-05-29 @ 22:16:09
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: jama

Jag hitta hit för att jag spana hos Cian förresten ;)

2007-05-29 @ 22:16:58
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: pendelilskan

Jamisen, ja det var ju himla synd att du inte fick läsa det inlägget. Det var lite roligt faktiskt... beklagade mig lite över att min nyvunna väninna bara fick träffa mig när jag var nyvaken o okammad eller flottig o svettig :)
Lycka till med lilla söta gosfian. Säger som jag sa tidigare idag - tur att du har så söta barn. Tänk om hon dessutom var FUL o vaknade hela tiden.
Idag tänkte jag lägga ut Lilla Hon på Blocket.
KRAM gumman. Ses inte imorrn, men på torsdag.

2007-05-29 @ 22:18:52
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Rookie

halloj, fasiken vikken tjusig blogg:)

2007-05-29 @ 22:23:21
Postat av: pendelilskan

Asså guuuud vad jag blir irro nu... skriver kommentarer både i din blogg o här i min egen men de bara försvinner - kommer tillbaka - och försvinner igen. BLÄÄÄÄÄÄH.
Lycka till med lilla myspluttan nu. Säger som jag sa tidigare - tur att du har SÖTA barn. Tänk om de vaknade hela tiden PLUS att de var fula. Vad hemskt det skulle vara va?
Själv skulle jag sälja Lilla Hon på Blocket tidigare idag... men jag avböjde i sista sekund :)
KRAM. Och god natt.

2007-05-29 @ 22:24:22
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: pendelilskan

HA HA HA HA - ja ni ser. Förvirringen är TOTAL! Jag är en MUPP. Så är det bara.

2007-05-29 @ 22:25:19
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: pendelilskan

Tack syster.

2007-05-29 @ 22:25:55
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: pendelilskan

äh fan va drygt - det är ngt fuffens m den här bloggen ändå... det går troll i mitt bloggande...

2007-05-29 @ 22:44:51
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Frippo

Vad håller du på med? Ska du slå inläggsrekord eller...? =)
Du stavade rätt.
"Imorgon skall jag på en grej med jobbet :) Gubben skall "jobba hemifrån" o jag säger bara LLLLLYCKA TILL.
Det där med att "jobba" skall bli intressant..."
Blir till att ta igen det på kvällen, fast jag får nog en del gjort ska du se för när jag är hemma brukar det inte vara så gnälligt minsann... Strange =) Det är bara telefonsamtalen som känns sådär med tre kids, det är allt annat än proffsigt.

2007-05-29 @ 23:38:09
Postat av: Cian

TADAAAAAA..Nu är jag här...Heeeey schnygg sida :) Jag diggar kortet ;)
Åhhhhh shopping...Jag brände oxå pengar i går fast i Jakan....
Nya grejer till Vilding och till mej men de ska jag lämna tillbaka...de där snygga "tunike-klänningarna" gör att jag ser ut som en gravid flodhabba
PÖSSSS!! vad gör ni i helgen??

2007-05-30 @ 07:07:16
URL: http://radhuslivet.blogspot.com
Postat av: Garbo

Morrn! Höll på att bli galen igår när jag såg att du tatt bort din gamla blogg!!!*nervös*vad har hänt m.m???
Sedärja bytt blogg bara ;)
Men har du inte sparat din gamla då?
allt som du har skrivit genom åren...
Jag bytte ju oxå från spray då det strulade hela tiden.
Ha en bra dag/Kramas :)

2007-05-30 @ 08:16:10
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: mumrik

Se där! Man är åtminstone saknad lite grann... Men det är ju som så...att massor av saker skall ordnas upp nu. Skall helst få tag på ett jobb innan jag slutar här, även om det inte är tvunget...har gärna sommarlov hela sommaren om jag får...men å andra sidan...får jag ett jobb så tar jag ju det.
Får väl hoppas att det fungerar bättre här än på sprayblog...skall ändra adressen på min länk också...

2007-05-30 @ 08:20:32
URL: http://punkmummel.blogspot.com
Postat av: jama

Tjing!
Men jag har ju mkt kvar att lära om denna blogg oxå (fast min då) Och vid inläggen så är de typ gula, de som är nya. Längst ned finns då att man kan godkänna eller icke godkänna osv. Där väljer jag godkänna o först då synns de på bloggen (för andra alltså) Hängde du me?
Nä nu måste jag skynda mig. Måste ju till dagis!
KRAAAAM

2007-05-30 @ 08:23:19
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Mallis

Klart jag hälsar på dig här, trodde du verkligen nåt annat??
Vilken trevlig blogg du skaffat dig. Kommer att sakna dig på sprayblog. Bara jag och Norpan kvar. Jag gillar att ha bilder i sidan av bloggen. Kan man ha det här??
Har varit liiite sugen från och till, att byta blogg jag med. Layouten är snyggare på blogg.se
Jag shoppade gärnet igår. Rustar upp hemmet inför Amerikabesöket. Vill så gärna att allt är perfekt.
Må så gott och kram på dig. :)

2007-05-30 @ 09:21:28
URL: http://mzmalliz.sprayblog.se
Postat av: Nina

Tjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuusigt!!!!
Åh nu vill jag oxå städa min blogg! :-)
Puss o kram!

2007-05-30 @ 10:10:34
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Malliz

Jag skulle vilja veta vad den naturliga orsaken var, att du konverterade och hamnade på blogg.se
Har jag missat nåt???

2007-05-30 @ 11:23:11
URL: http://mzmalliz.sprayblog.se
Postat av: jama

Hej igen!
Kom precis in på din gamla o kunde läsa Mjauu-inlägget. Har svarat dig där!
Tjing!

2007-05-30 @ 16:01:07
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: fru P

Jamis, härlisch - vi får lära varandra så vi får norra europas snyggaste bloggar :)
Malliz, här kan man också lägga upp personliga bilder o göra skalet helt o hållet personligt MEN man måste koda själv osv. Sånt är jag USEL på men jag skall FAAAAAN lyckas. En vacker dag. Efter som jag jobbar - du vet var - så har jag ju lite inside om vad som kommer att hända framöver med sprayblog. Kan vi ta vid sidan om.
Mumriken, härligt att du också hittade hit. Jag ser fram emot ditt nästa inlägg men förstår att det kanske tar tid emellan dem nu när läget är som det är. Jag säger LLLLLLLYCKA TILL!
Garbo, jag har INTE tagit bort min sprayblog. Den finns kvar men jag fick strul i några dagar o jag skulle ändå byta... nu måste jag bara konvertera alla gamla inlägg för de vill jag ha kvar!!! Såklart. Tyvärr kan man inte konvertera kommentarerna... men men. Man kan inte få allt.
Cian, i helgen blir det cool. På lördag fm skall gubben gooooolfa (boring) så då blir det till att aktivera ungar. Annars inget speciellt. FIKA???
Puss på alla!!!!

2007-05-30 @ 21:32:21
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Malliz

Vadå hända med sprayblog??
Nu skrämmer du mig...
Måste få veta om det berör min blogg...

2007-05-31 @ 10:09:37
URL: http://mzmalliz.sprayblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0