Me like!

Fan hörni. Fatta att detta är mitt ANDRA inlägg ikväll. Helt otroligt. Man kan säga att jag kompencerat mitt slöa bloggande ikväll. Känns härligt.

Nu vill jag prata om annat än Idol (även om man kan prata om det JÄMT). Skall nu måla upp en litet minne:

Tänk er ett (mitt gamla) klassrum fyllt av elever (mina kompisar) i sjunde klass o deras föräldrar (mina också). Det är föräldramöte där vi elever själva också är med. Det är dags att planera en klassresa!

Var skall vi åka? Hur skall vi få ihop pengar till en klassresa?

Samla tomburkar och sälja kokosbollar är ju ett enkelt medel. Det mötet mest handlar om är just VAR vi skall åka. Det diskuteras vilt mellan bänkraderna. Det var viktigt att det skulle bli till utlandet, det tyckte vi elever var jätteviktigt. Tillslut utbrister någon "England!" Alla instämmer att det vore kanon.

Så är det en sån där sur o tråkig pappa som säger "nä hörni, det är på tok för dyrt i England". Det blir tyst en liten stund men min pappa kunde inte hålla sig utan säger "va?? nej det är det ju inte". Den andra pappan vänder sig om, tittar nedvärderande upp o ner på min pappa medan jag skäms så jag nästan går sönder. Var min pappa tvungen att säga emot??? Den andra pappan säger "hördu du... jag har faktiskt semestrat i England en gång och jag kan tala om att det är JÄTTEDYRT där!" Med armarna i kors vänder han sig om igen och himlar säääääkert med ögonen, det kunde jag svära på. Min pappa säger bara "jaså, du säger det..."

Den andra pappan gick från mötet med flaggan i topp. Tyckte han var ashäftig som minsann hade semestrat i England (wow liksom) och såg ner på min pappa som trodde han var något.

Jag kan än idag undra varför farsan aldrig sa som det var. Att han aldrig kontrade med "jaså det säger du? har du verkligen semestrat där? jaha men då kanske jag inte har något att säga till om som faktiskt JOBBAR där?"

Men nej. Min pappa var cool o sket i att hävda sig. Han lät den där surgubben leva vidare i sin lilla bubbla.

Jag har en kollega som jag vill berätta om. Han är också en cool kille.  Jag har funderat över en del grejer genom åren o idag när vi gick iväg för att köpa lurre så frågade jag honom.

Det finns skrytisar. Ofta är det ju osäkra människor, ibland nyrika. De som faktiskt växt upp i familjer med MASSOR av pengar och som ändå uppfostrats till att pengar inte bara är något man får - det är dom som inte skryter.

Den här killen berättade att han tänkte göra en storkok o frysa in små portioner till sin bebis, istället för att köpa barnmatsburkar. Jag var ju bara TVUNGEN att fråga "men herregud ni behöver väl inte gå o tänka på såna småsaker?". Han har vid tillfällen när han köpt något, typ ett klädesplagg eller så, sagt "fan jag har ångest, den var lite för dyr tycker jag". Jag har varje gång tänkt för mig själv "men hallååååå varför bryr du dig om det, du som har massa pengar?".

När barnmaten kom upp idag så kunde jag inte hålla mig.

Det visar sig att han har en normal syn på ekonomi, trots att han egentligen inte behöver tänka på det. De reser jävligt mycket och spenderar pengar på att bo fint. Men skulle han skryta om det? Nej. Man måste ju DRA det ur honom...

Han är dessutom en sån där som ALDRIG talar illa om någon. Jag får faktiskt för mig att han ser gott i alla människor. Förmodligen irriterar han sig, eller jag vet att gör det, på folk o saker då och då men skulle aldrig i sin själ säga det.

Han är lugnet själv. Tryggheten själv. Men han är ingen tråkmåns för det, tvärtom - han är otroligt rolig.
En perfekt blandning.

Snacka om att hans föräldrar har lyckats. Det är en sån människa vi alla skall sträva efter att vara, det är en sån människa man vill att sina barn skall bli.

Shit va jag babblar nu. Trött som fan är jag också. Måste gå o lägga mig.

Lämnar  er med lite funderingar nu. Hävda sig är onödigt - o lite löjligt...









Kommentarer
Postat av: Frippo

Måste du lämna ut mig sådär? Och varför säger du att jag är din kollega...?

2007-09-26 @ 00:04:36
Postat av: Anonym

Haha :D))Frippo då!
Ja ibland måste man tänka ett steg längre,kanske dags att börja bli lite snällare...emot KNUT då för vad har den stackaren gjort oss för nånting??
Jag som inte gillar Marie men när jag tänker efter varför jag stör mig på hennes lipande helat tiden så inser jag nu efter hennes BB period att den stackars flickan har mycket låg självkänsla,se bara hur hon lät den där killen Benji misshandla henne inne i BB huset och nu som hon beter sig gråter och tror inte det är sant att hon får så mkt beröm,nä vem vet vad hon går o bär på...?
Dags att börja bli snäll...när man tänker efter ;)
Alla har sitt.
Jag har en rik vännina som är mycket ödmjuk och därför gillar jag henne men så finns det sk BRATS och dom gör jag inte mycket för att vilja lära känna Hu nej!
Nä nu svamlar jag syrebrist i hjärnan o snart dags för hem o Zzzzzova :)
/Kram o ha en super bra dag på jobbet

2007-09-26 @ 06:31:58
Postat av: Nina

Hahaha..... FRIPPO. :/
Vet precis vad du pratar om....det e coolt med folks om inte skryter, även om dom skulle kunna.... beundrar dessa. Önskar att fler var så....
Coolt av din pappa oxå! :D Det där är pondus!
Puss

2007-09-26 @ 08:11:27
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Anna

Hi hi, vi har samma topp 2 i Idol - i samma ordning! Och yes - det är en cool kollega. :-)

2007-09-26 @ 10:21:51
Postat av: Christopher

Du ligger högst upp på Google när man söker på Idol-Amanda. Du lär få en del nya besökare, kanske starta en fan club?

2007-09-26 @ 11:11:46
URL: http://www.rssportalen.se/bloggen
Postat av: gerda

HA HA...en omvänd slutsats...fattiga klagar, talar illa om andra och är generellt otrevliga människor som man inte vill vara eller vara med...:)
Nä, skojar, du har en poäng. Man ska må bra och vara snäll då blir livet roligare för alla i ens omgivning...!
Oaktat detta så ska Knut ut- han platsar inte !!(förutom att han är slemmig)

2007-09-26 @ 12:45:25
URL: http://gerdas.blogg.se
Postat av: jama

Ja du ser! Och JA, varför ska man klaga, gnälla, snacka skit...you name it.
Min M e lite sådär. Han kan oxå ha rätt men håller det för sig själv o att snacka skit om folk säger han bara "man ska aldrig prata illa OM någon när den inte hör"....jag tänker gång på gång att "nä nu e det slutskitsnackat"...men så e man ju tjej o bara MÅSTE ventliera sig lite ibland ;-) OCh gnäller jag om nåt som hänt...då säger min M "Ja men vad kan jag/du göra åt det nu då?" Ja då vet man inte va man ska säga. Utan bara, men va faaan då....skärpning. Jag måste bli en BÄTTRE människa!! Ha ha ha.
oj va svamligt det här svaret blev då...
Men jag förstår precis vad du ville få fram i alla fall.
Kram

2007-09-26 @ 22:14:38
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: mumrik

Skrev nåt långt här som jag insåg efter en stund inte hade med saken att göra...hjärnan gör en del felkopplingar just nu och det är nog inte så välbetänkt av mig att ens skriva nåt...jag kanske skapar en massa ovänner ikväll... :)

2007-09-27 @ 01:02:47
URL: http://punkmummel.blogspot.com/
Postat av: Fibula

Hej. Kul blogg! Hittade den när jag sökte på bloggare mellan 30 och 36. 20-åringar skriver så ointressanta saker. Vi har samma preferenser i Idol också :)

2007-09-29 @ 16:23:11
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0