Niinis baby...

... din önskan - min lag :)

Jag måste kamma mig nu o börja blogga igen, på allvar. Det är ju här jag får all pepping, allt stöd och all värme. Det är ju här jag har mina fina kompisar som varje dag kommer o hälsar på även om jag bara skriver om skittråkiga saker... ni är helt underbara, vet ni det?

Det har hänt något med mig. Jag känner inte igen mig själv, liksom. Idag missade jag t ex IDOL!!!! Whazzup liksom? Var på gymet o kom hem ca 21:00. Maken: "Fan det var ju Idol ikväll, tänkte inte på det så jag har inte bandat" varpå jag säger, med liiiiten antydan till hög irriterad röst "men va faaaan det vet du väl????". Faktum är att jag själv inte tänkte på det.

Men nu har jag gluttat igenom alla bidrag och säger spontant SHIIIIIIIIIIT va alla är duktiga!!
Den där blonda lilla tillintetsägande killen (Per?) går bort. Och FETT HEJ DÅ till Gårdinger-kopian Knut som är så äcklig att jag inte ens kan titta på'n. Såg två strofer sen var jag tvungen att byta. Uuuuuhhhhh.

Christopher är min lilla favvo bland killarna tror jag. Han är skum o kan se läskig ut ibland men skitcool röst o härlig stil på nåt sätt. O så är ju den där runda killen som körde Lately ikväll helt outstanding. Han är ju fan redan klar artist. Vilken musikalitet! Vilket sound! Vilken innerlighet! Ha ha - jag skulle kunna sitta i juryn :)

O tur har jag - för snart fortsätter ju Idol. Om tio minuter får man veta vem som åker. Nu får bara inga fler av mina favoriter åka för då lackar jag ur rejält. Henning. Saneringsteknikern. Greken. Skandal.

Just det, han Niinis-favoriten var också suverän ikväll men var han tvungen att köra spasmiska Di Leva-rörelser? Det klädde honom inte...

Nähä. Jaha.

Vaknar. Jobbar. Äter. Skiter. Tränar.  Så ser mitt liv ut just nu. Helt ointressant.

Jag saknar mina tjejer så det gör ont. Idag var jag så stressad när jag hämtade dom för att Lilla Hon var hungrig o skrek och Fröken Mitten var extremt gnällig (konstigt... hon vaknar ju 06:15 varje morgon - trött som fan). Jag skällde o skällde på henne och när jag kom hem ikväll från gymet hade alla somnat. Jag var tvungen att gå in till dom o stryka dom på kinderna. Pussa dom på pannan och viska i deras öra att jag älskar dom.  Fröken Mitten stannade jag extra länge hos och bara studerade henne när hon låg där utfläkt med ben o armar rakt ut. Hennes tunga andetag. Hennes bulliga, lena kinder. Hennes knallröda små läppar. Hennes långa bruna ögonfransar.
"Förlåt" viskade jag flera gånger o hoppades att hon kanske skulle höra det  även om hon sov.

Nä hörni. Nu måste jag rusa till tv:n. Dags för en kille att dra. HEJ DÅ KNUUUUUT!

Hörs.




Kommentarer
Postat av: Frippo

Krullet, lejonet och målaren är nog dom killarna som är bäst. Många är väldigt klena och rätt kassa. Tjejerna regerar än så länge i denna säsong.
Gynning va också väldigt bra sista kvarten... NOT

2007-09-24 @ 22:43:31
Postat av: Frippo

1. Lejonet
2. Pontus Enhörning (lite fetare)
3. Målaren
4. Nervot
5. Slemmet
6. Flickidolen
7. Krullet
8. Spökplumpen
Där är ordningen som dom räknades upp.
Hejdå Spökplumpen.

2007-09-24 @ 22:48:25
Postat av: Frippo

Tamela, Anastasia, Särla, Patricia, där är mina brudfavvisar.
Ut ur rutan, nu är det fotbollsmåndag.

2007-09-24 @ 22:50:10
Postat av: Fru P

Egentligen ska man inte kommentera dina fåniga kommentarer älskling för du har ingen koll... ungefär lika mycket koll på Idol har du som jag har på fotbollsregler. Särla må se jävligt bra ut men jaha? Vem är NErvot? O Slemmot? Du gillar ju Knut så det är väl inte han du kallar slemmig? Aha Nervot är ju Sam. Ja han varkar lite nervig. O skum. Men du hade rätt i en sak iaf: Spökplumpen åkte. Tack för det. Nästa gång måste Knut ut.

2007-09-24 @ 23:00:15
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Frippo

Jag gillar Knut bara för att du inte gillar Knut. Knut ska inte ut. Njut av Knut. Skjut inte Knut. Låt Knut få minut i tv-rut... Men oj så slemmig han är. Tycker det är kul att en 35+ ändå gått så långt.
-
Henning, du är saknad.
-
Jag har stenkoll. Sa redan förra säsongen att Patrica skulle vinna idol. Att det skulle bli denna gång kunde jag inte tro då...
-
Särla är en pärla...

2007-09-24 @ 23:21:02
Postat av: Garbo

Ja jösses ja KNUT! ett bevis på att ytan inte alltid gör allt för en man och för all del även kvinna,som sagt yta men ingen charm,sitter oxå o retar mig på hans DRESSMAN smile ;)
Nä en sån kille skulle jag aldrig se åt oavsett hårlängden haha för jag är ju en sk "hårfetishist" :)
Hotar maken med om han klipper sig åker skilsmässopapprena fram ;)))
I löööve Hair :D...men inte KNUT.
Förresten gillade jag Henning :(
Andreas gillar jag och håller en xtra tumme för :)
När det kommer till tjejerna så gillar jag inte Marie,håller på den där blonda smala med hesa rösten minns inte namnet.
Nä nu ska jag gå min lilla ronda här på jobbet...å vad jag längtar hem nu!
((KRAMKRAM))

2007-09-25 @ 04:23:28
Postat av: Cian

Ingen aaaaaaning om nånting när det gäller Idol...
Däremot så vet jag precis hur dåligt samvete man får när man skäller på barnen...
Vilding kommer behöva terapi säkert när han blir stor.. :(
Ja du gumman...
Blogg eller inte..Jag har tappat orken totalt både när det gäller den och Facebook...Men jag tror efter nån dryg vecka på facebook att jag föredrar bloggen faktiskt...Så jag kommer lägga det lilla krut jag har på den
PÖSS
Ska vi ta en IKEA-Fika i helgen??

2007-09-25 @ 07:34:48
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Malliz

Jag har ingen som helst koll på idol men igår gluttade jag en aning och tyckte om många av killarna. Kan inga namn så jag säger inga men han med det lockiga håret var åtminstone lite söt. Ska kolla ikväll på bruttsen.


Jaha, då var man hemma igen och allt är som vanligt. Det känns skönt på nåt sätt. Har inte fattat
grejen med facebook men alla pratar om det. Jag har myspace för att kunna kommunicera lätt med mina syskon over-there annars lägger jag inget som helst krut på den. Bloggen är bäst men intresset och intensiteten går i vågor. Jag har varit hemma sedan i fredags men har inte orkat blogga förrän idag. (kan bero på all tid det tar att lägga upp de foton man vill ha)


Nu ska jag oxå till gymet och sedan blir det jobb.
Kram Mallis

2007-09-25 @ 09:33:38
URL: http://mzmalliz.sprayblog.se
Postat av: gerdas

KNUT SKALL UT!!
Du har mitt fulla stöd.
Du jag känner igen mig. Humöret har ibland övertaget när man ska hämta trötta, skrikiga barn och man är trött själv. Om jag är pigg= jag är snällare och gladare med trötta skrikiga barn.
Du är inte ensam...jag kan inte heller tygla humöret..

2007-09-25 @ 13:17:30
URL: http://gerdas.blogg.se
Postat av: Nina

TACK för att du lyssnade på mig gumman!!! Älskar din blogg...you know it! Hääärligt... ska få lite energi här bara..... fan skrev jordens längsta inlägg på min lbogg o så bara försvann det!!! GAAAAAH!!!
Asså...nu har jag garvat så jävla högt på
jobbet!!!
Frippos text:"Jag gillar Knut bara för att du inte gillar Knut. Knut ska inte ut. Njut av Knut. Skjut inte Knut. Låt Knut få minut i tv-rut..." hahahahahahahahahaaaaaaa........
Nu har jag energi nog o skriva om mitt inlägg!
Puss love

2007-09-25 @ 13:32:19
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Fru P

Niinis, tänk att min man kan få dig att skratta så mycket :) Skall gå in o läsa ditt omskrivna inlägg alldeles strax - skall först skriva mitt ANDRA inlägg för ikväll. Jag är heeet!


Gerda, kul att du hälsar på! Tack för pepping. Man behöver det... skönt att det finns fler av min sort där ute :)


Malliz, min goa västkustskompis! Välkommen hem! Cian o jag chattade häromdagen o undrade just när du behagade komma hem. O här är du äntligen. Skall bli askul att se alla dina bilder sen.


Cian, ha ha - nä du är ju ingen Idol-fanatiker som jag... men vi sitter i samma båt när det gäller livet i övrigt. I mångt o mycket iaf. Du vet hur det är med småbarn. Känns jävligt skönt. Ha ha, tror inte Vilding behöver gå terapi men jag förstår tanken. Ibland undrar man vad för spår man sätter...


Garbis, ha ha ha ha. Där satt den! Ingen kan beskriva honom bättre - DRESSMAN smilet. Fy fan. Uuuuhhhh.


Kram mina älsklingar!

2007-09-25 @ 21:32:46
URL: http://pendelilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0