Janne Åström...

... äger!

Var ju på R.E.A. i lördags kväll o det var lika bra som alltid. Tror det är fjärde gången jag sett showen nu o det är precis min typ av humor. Gillar hela grejen. O Janne sjunger som en gud! Är självklart förtjust i resten av gänget också men när det gäller röst o sång så dominerar han stort.
image547

När jeppe åkt iväg med hela balettligan till Roslagen så tog jag fram dammsugaren o började städa lite. Efter en dusch o lite mascara så droppade det in folk. Först kom mamma o bonus 1 med sin kock. Tyvärr var mammas gubbe sjuk (han är det var 20e år så det var väl lite typiskt). Sedan kom bonus 2 m sin Mr Muscle.

image548
Bonus 2 o Mr Muscle

image549
Min assnygga morsa.

Vi drack mousserande, öl o whisky. Sedan kom taxin o skjutsade oss till tågstationen. Tåg till stan. På vägen från centralen till Börsen så mötte vi jeppe. O utanför börsen stod syrran o Boxer-Robert o väntade.

image550
Mamma, bonus 1 o kocken.

image551
Mr Muscle, jag o bonus 2.

image552
Kocken blev glad av att se jeppe.

image553
Syrran o J.

image554
Syrran o jeppe.

Efter en mustig hummersoppa tog vi såklart Börsens specialitet Tournedos Stephanie o den var lika god som alltid. Öl, vin, dessert, kaffe o avec på det.

image555
Kocken o bonus 2.

image556
Jag, J, syrran o jeppe.

image558
Bröderna Rongedahl? Nej, bara kypar'n o jeppe.

image559
3 läckerbitar.

image560
Bänkade på första parkett.

Efter en delikat måltid så fick vi parkettplatser. Första raden. Showen var svinbra o jag hade ont i käkarna efteråt av allt skratt!

Vi tog näst sista tåget hem till hålan. Alla sov över!

Vi käkade en stor brakfrulle á la mig o jeppe på söndagsmorgonen innan alla åkte till sitt. Medan jeppe hämtade ungar så hälsade jag på min älskade farfar.
image561
Jag o min favoritgubbe.


Slutligen - TACK KÄRA MOR!

Kommentarer
Postat av: pangis

Ett härligt gäng verkar ni vara! Och du.. du har rätt..din mamma är verkligen assnygg! :-) det är inte min.. men hon är snäll..och norsk:-) Kram till dig!

2008-04-15 @ 21:40:46
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: mallis

Vad gött och kul du haft. Det är sååå otroligt skönt att komma iväg på lite aktiviteter ju. Det är du värd. Var glad att du har en så vacker mamma, du har att brås på min vän!

Kram på dig och din familj

2008-04-15 @ 22:31:58
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Mattias

Ja ni verkar ha det djävligt roligt ihop och förresten måste jag fråga om det
var han Boxer-Robert som är så lik Alex Schulman på sjätte bilden? :)

2008-04-16 @ 07:23:11
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Garbo

Janne Åström har en av sveriges bästa pipor så är det allt :)

Det syns som ni hade en kanonkväll och du e lik din mamma :)

/Kram

2008-04-16 @ 08:35:12
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: jama

Hej vännen,

men åhhhhhhhh va kuuuuuuul!!!! Jag vill oxå så REA. Skulle boka biljetter till mig o M för ett tag sen, men helgen vi kunde va fullbokad. Nåja. Såg den med jobbet för några år sen, då var Maria Möller med. Herregud - vilken kvinna! VAd jag garvade. Jag hade oxå ont i hela fejset efteråt. Ha ha.

Vadå Alex Schulman (Mattias). Om det är din käre svåger han menar så NÄEEEEEE, det är ju Snygg-Erik. Hur många ggr ska jag behöva påtala detta. Fast fasiken snyggare än snygg-Erik. Syrran din har gjort ett riktigt kap där asså ;-)

Och fan vilken morsa du har!! Hon verkar underbar.

Kram!

2008-04-16 @ 08:35:35
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: tess

fan, vad kul ni verkar ha haft! verkligen en helkväll!
det måste vi också ha... snart... eller, när det blir varmt nog ute så att man kan duka långbord och ha fest här på landet... du kommer väl?! :-D

2008-04-16 @ 10:58:48
URL: http://jerrie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0