Lukt.


Här försöker man leva ett sunt liv o vad händer? Jo, hela jävla stan doftar nybakade kanelbullar. Var jag än går!!! Varje 7 Eleven butik o varje Pressbyrå från Centralen till jobbet bjuder på den doften varje morgon. Varje dag. 

Det kommer sluta med att jag får anfall o köper mig en kasse bullar. Sätter mig i en park o trycker i mig bullarna i ett nafs. Bull-frosseri kallas det. Jag drömmer om bullar. Jag drömmer t om om bulldegen. Tänk va gott det är att rulla ihop lite deg, ha på en klick ÄKTA smör, kanel o socker o stoppa in i munnen.

Oj oj oj.

Men nähä.

Idag på lunchen snackade vi om Muffin Bakery. Jaha nä men då kröp sig muffin-suget på också. Tänk de där stora muffinsarna m chokladbitar i eller varför inte cheesecake-muffinsarna?? Jag dör va gott.

Varför är allt onyttigt så gott?

Varför smakar inte kanelbullar o muffins illa? Det borde de göra. Det borde pommes också göra. Och pizza. Och rostade mackor. Och varm choklad m grädde. Och Riesen-kolor. Och smulpaj. Och arraksbollar.

Nog om kanelbulledoft. Nu till något som inte luktar riktigt lika gott.

Om man vill förstöra någons morgon så kan man ställa sig riktigt nära den personen på tunnelbanan o gäspa utan att hålla för munnen. Låta gäspet riktigt STORMA ut i en fuktig massa o landa i personens ansikte.  Och gärna då också med den suraste morgonandedräkten du kan hitta.

Det hände mig imorse. Jag höll helt ärligt på att kräkas. Så var den morgonen förstörd.

Allvarligt?!! Står man o gäspar någon rakt i ansiktet? Håller man inte för munnen? Eller vänder sig bort? Jag förstår inte.

Jag har varit med om folk som stått och hostat o nyst mig i ansiktet också. Det är för bedrövligt. Tycker nästan att man inte får andas med munnen i en trång tunnelbanevagn. Åtminstone inte på morgonen. Eller jo, men då får man för fan ha ett fräscht tuggummi i munnen.

Varför inte använda näsan när man andas?

***

O så en liten tvärvändning i inlägget. Alldeles nyss, kanske för fem minuter sedan kom Äldsta upp för 7:e gången (hon kommer alltid upp några gånger innan hon somnar, kommer på "viktiga" saker att säga) och jag blev lite arg.

"VAD ÄR DET NUUUUU???".

Då säger hon "Mammaaaa, vet du, jag älskar dig ända upp till planeterna och så tillbaka långsammare än du kan aaaaana!"

Smälter man? Ehh. JA!

Kommentarer
Postat av: Mallis

Åh, tänk att Äldsta besitter sådana poesikunskaper!

Det borde vara lag på att andas genom näsan vid trånga offentliga utrymmen, såsom tunnelbana, hissar och dylikt. Fy för den lede. Kanske ska man alltid smyga omkring med en flaska SB12 i fickan och försiktigt kasta fram den vid dessa tillfällen. He, he, he

Nybakta kanelbullar känner jag doften av varje dag och nybakta muffins och nybakt bröd och kladdkaka och nybakta småkakor. Listan är lång men den bästa doften är nog faktiskt kanelbullarna. Den är lite lömsk den doften för den sprider ett ha-begär runt sig. Precis som de nygräddade våfflor vi serverar varje tisdag i gallerian där jag jobbar. Folk liksom sugs in i fiket vare sig de vill eller inte.

Puss och kram.

2008-04-03 @ 22:11:49
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Nina

Plutttaaaan...jaa man smälter! :)

2008-04-04 @ 07:43:16
URL: http://niiinis.blogg.se
Postat av: pangis

Underbar unge.. och smart:-) Vet hur hennes mamma ska dras hon:-) Me like! När jag gick på gymnasiet i Filipstad där både Wasabröd och OLW ligger var varje morgon en lukt. De dagar dom bakade knäckebröd störde det mig inte så mycket men tänk dig doften av nyfriterade chips.. ljuvligt! Och livsfarligt för vikten.. men man var ju aktiv på den tiden och visste knappt vad övervikt var.. kram o trevlig helg

2008-04-04 @ 08:23:17
Postat av: Mattias

Har påbörjat ett inlägg om alla dessa frestelser man får utstå när man för hundrade gången försökt börja sitt nyttiga liv. Förstår inte heller varför allt gott ska vara så onyttigt. Ikväll är det helgkväll och jag ska tugga på en morot *hurra* Trevlig helg på er!

2008-04-04 @ 08:48:08
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Garbo

Å vad gulligt,då smälter man och inte kan man va irriterad då heller,,,sött! :)

Visst e det jobbigt att dom doftar så gott jämt alla butiker,ett säljknep så gott som något...

Ha en fin helg!
/Kram

2008-04-04 @ 14:32:30
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Garbo

pst glömde ju bort alla snuskiga självgoda äckliga människor på tåget...Uuuäck tur jag slipper trängas på tåg numera!

2008-04-04 @ 14:33:58
URL: http://garbo.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0