Alone.


Fy helvetes jävla piss säger jag bara! Jag e så fly förbannat att jag kan spricka. Ursäkta mig men hur i HELVETE kan man tillåta Celine Fucking Dion förstöra Hearts låt "Alone"?

Åkte hem från Sigtuna idag. Vi körde Allsång i Bilen jag o balettligan. Det var BWO, det var Timbuktu o Alicia Keys. Mitt i all skönsång så släppte någon ut katten. Som dessutom hade ont någonstans.

En av mina ABSOLUT favvisar har förstörts. Av den där katten. Jag blev så ledsen att jag nästan fick tårar i ögonen...

Från systrarna Wilsons raspiga röster med äkta rocktryck till den vidriga, skadade kattfan Celines gnäll!

HOW DARE YOU, CELINE?

Inte nog med att Anders Johnson eller va fan han heter från Fame Factory har gjort en cover av denna smäktande ballad liksom... nä låtom oss förstöra låten ytterligare.

Herregud.


Snälla glöm aldrig bort Alone, These Dreams eller All I wanna do is make love to you i orginalversioner! De går sannerligen inte av för hackor!!!

Vem får inte nostalgitrippar av dom? Oj oj oj...





Btw:

IDAG!
Frukost:
Lättfil o Paulúns müsli samt två kokta ägg
Lunch: Hälsobooster á la Tolstoy (kycklingfilé, grönsaker, keso)
Middag: Sallad på parmaskinka, blandad sallad, valnötter, tomat o gurka
Situps: 50 st!

Kommentarer
Postat av: Mallis

Det värsta är att dagens ungdom tror att Celine Fucking Dion har gjort ännu en radiohit. Att Anders Johansson sjöng in den är dock ännu värre. Fy på honom och Celine som inte kan skriva egna låtar.



Inför spöstraff på dåliga cover.



Kram

2008-08-05 @ 19:49:43
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Garbo

Ojojoj vilken nostalgi!

Jag var tokgalen i Heart och vilka pipor dessa systar har! :)

2008-08-05 @ 20:15:58
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Fru P

Garbo, ja eller hur???? Har flera låtar i min iPod nu o jag blir alldeles varm i kroppen när jag hör dom :-)



Mallis, spöstraff absolut! Celine skulle få så mycket spö!!! Hon har ju även demolerat Cyndi Laupers dänga I drove all night o gjort sin version till en äcklig sörja av gnäll. Vidrigt.



Kram till er.

2008-08-05 @ 22:14:07
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Mattias

Ja den där skivan med Heart lyssnade även jag på mycket!!! Grymt bra tyckte jag då alla fall...



Efter att ha tokmålat och grejat i två dygn med minimal sömn och strulat med trådlöst internet o massa annat så gav jag helt fan i mitt nya liv för tusende gången när det gäller diet och har just smällt i mig en påse med toblerone mmmmmmmmmmmmmmm



Du verkar duktigare du!

2008-08-05 @ 23:09:04
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: mumrik

Jag får ingen nostalgitripp av de låtarna du nämner...har mig veterligen aldrig hört nån av dem... Men då jag vet att den där gaphalsen kan förstöra det mesta så blir jag ju inte förvånad...hennes version av AC/DC:s You shook me all night long, har ju röstats fram som den sämsta coverlåten någonsin... :) Misstänker att du fick ungefär samma känsla som jag fick när jag hörde Cher massakrera Marc Cohns Walking in Memphis...

2008-08-05 @ 23:18:57
URL: http://blog.punkmumrik.net/
Postat av: Cia

Jag har lyckats undvika Celine Dion jättelänge så jag har inte hört hennes version av Alone..tur för mej



Alla som gör covers på gamla godingar borde skjutas tillsammans med alla äckliga trubadurer som bara kan köra Creedence...



Det där med en fylleresa till Åbo lät ju inte fel..Behöver fylla förråden lite..parfymerna börjar ta slut

Skarume?



Pöss!



2008-08-06 @ 07:59:54
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Anders Ingvar

Fru P, jag håller med! det är få covers som var värda att spela in, edast ett fåtal gånger görs orginalet rättvisa.

Det värsta som finns är när en cover försöker vara så lik orginalet som möjligt!

Men det finns några få där artisten gjort en tolkning på en låt som de tycker om.....

1. All along the watchtower med Bob D, som Jimmy Hendrix gjorde bra, även U2 har kört den, helt ok.

2. Eric Clapton körde ju "I shot the sheriff" det var lite tack var det som Bobban vart så stor utanför Jamaica.



Med risk för att få stryk tycker jag att No Doubt gör en vidrig cover på "it's my life".



Med risk för mer stryk, jag gillar celine (lite) :)

2008-08-06 @ 09:19:05
Postat av: Fru P

Anders Ingvar, jag håller med. Det finns ju faktiskt covers som är okej. Men lika många eller ännu fler som är skräp o vissa låtar FÅR MAN BARA INTE ge sig på enligt mig. Celine får inte ge sig på någon för hon sjunger som en skadad katt.



Cian, jaaaaaaaaaaaaaaa! We have to.



Mumrik, am I surprised? Nej inte särskilt ;-) Och jaaaa jag blev tårögd o ledsen när äckel-Cher gav sig på Walking in Memphis. Jag blir tårögd så fort jag hör något av henne över huvud taget för I CAN'T STAND HER!



Mattias, du förtjänade Toblerone darling :-)

2008-08-06 @ 11:37:35
Postat av: ulrica

Håller fullt med... Heart är outstanding.. och INGEN har gjort deras låtar rättvisa.



2008-08-11 @ 10:04:12
URL: http://ulrica.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0