Cykelbyxor?

Det finns en tjej som är med lite då o då o dansar på gymet som jag tror att jag kanske känner. Vi sneglar lite på varann o jag tror att vi haft med varann att göra tidigare... kanske i jobbet eller så... men jag är inte säker.

Nåväl.

Idag var hon där. I sina cykelbyxor. Undrar... är det OKEJ att bära cykelbrallor på ett danspass? Känns det inte lite... jag vet inte... tidigt 90-tal?

Det där var bara en parantes.

Sneglade som vanligt på varann utan att våga morsa. Hon ser ut som en grå liten mus. Egentligen är hon supersöt, har jättefina drag. Flickaktig på något sätt. Men hon är så NATUUUURLIG. En liten hästsvans i nacken. Rågblont hår. Stora oskyldiga blåa ögon. Rosiga kinder. Porslinshy.

Finner sådana typer lite... förlåt alla med liknande utseende... ointressanta.

Idag på passet körde jag utav bara HELVETE o vid ett par tillfällen tog jag ut mina rörelser så pass att jag snuddade henne. Tänkte vid innan ett nytt block skulle sättas att jag skulle be om ursäkt.

- Du, sorry för att jag råkat peta till dig... men det är ju lite trångt här!
*
Kör en liten halvkäck blinkning*

Var väl helt okej sagt??

Hon tittar på mig och säger:

- Jaha?!! Jag håller mig till mitt lilla hörn jag!
*Hon kör en mer korkad framtoning*

WHAT?

Gud vilken trist människa. Herregud, jag ber om ursäkt o va fan får jag för det?


Vet ni...

...att människor som saknar självdistans eller känsla för andra människor har jag så jäääävla svårt för. Kan inte med dom bara!!!! Bjussa lite på dig själv för i helvete.

Hon kunde väl bara ha sagt "äh skit i det" eller "det gör inget".

Jag skulle ha sagt "det är lugnt" även om jag hade blivit irriterad. Jag är ju lite som min pappa och knyter näven i fickan istället. Tycker det är trevligare mot omvärlden på någe sätt.


Den där gråmusen kan omöjligt ha varit min vän. Det måste vara jobbrelaterat eller något. För FY FAN vilken tråkig en.


Nu ska jag designa skor på nike.com!


Kommentarer
Postat av: Magnus

Låt ´na hålla sig i sitt hörn. Lägg inte nån energi på såna människor. Det är nog med att dom stjäl energi, man behöver inte ge dom energi frivilligt. Nästa gång så ger du henne en hårdare smäll och ler och säger: oooops, du höll dig inte tillräckligt i hörnet...

2008-08-04 @ 22:49:59
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Malla

Eller så säger du till fan´sskapet att ( efter en redig feting, mitt i dansen..) Ouiii... Jag såg inte dig... Du liksom "försvinner in i väggen"...



Pok



Mallasomvägrarsevissamänniskorbralla

2008-08-05 @ 08:06:08
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: jama

Hej vännen.



Såg ditt sms sent igår kväll...när jag skulle ladda min mobil. Men jag var nog ändå för trött för att ha orkat igår. Somnade i soffan 19:30 liksom!



Hade ju annars vart kul o se vem denna gråa person var ;-) Ha ha...cykelbyxor. Hos oss används det bara av M, under shortsen när han springer...för att slippa skavsår på låren...tror jag det är....?!!



50 situps om dan förresten, vore ju inte fel. Min mage är en pizzadeg. Fattar iiiingenting....? blink



Kram på´re

2008-08-05 @ 08:48:36
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Anders Ingvar

Cykelbyxor = mumlare!

Man ser att läpparna rör sej, men man hör ingenting!



Fru P, 50 situps! mer kan du väl ;) Sörenstam kör tydligen 1 000 om dagen.....

När jag ska upp ur min soffa så tar jag i lite med magen, det räknar jag som en sit up!

2008-08-05 @ 09:05:47
Postat av: Garbo

Jag tycker allt tvärsom jag,låt henne vara som hon är.

Varför reta upp sig på en människa som inget gjort mer än att vara på ditt pass och ha cyckelbyxor.

Finns annat att reta sig på...

Tycker då jag dåra...

2008-08-05 @ 09:47:05
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Nina

Hmm...vissa människor är så försiktiga. O så säger dom saker som helt klart kan uppfattas som att "Vafan säger du ditt pucko?". Hon verkar vara en osäker stackars brud.... o önskar säkert vara mer som du som vågar ta för sig o sånt!



Men du, fan va duktig du är som kommit igång med allt!! Åh jag läääängtar till november när jag kan börja jobba på det här fläskberget of mine! :)



Du vet ju säkert precis hur jag känner! :) Du har ju vart me om det så att säga...



PUSS PUSS

2008-08-05 @ 09:59:33
URL: http://niiinis.blogspot.com
Postat av: lillasyster

jag tycker som garbo. skit i henne. det måste finnas annat att bry sig om.. så grå verkar hon ju inte vara eftersom hon lyckas göra dej så upprörd:)

2008-08-05 @ 11:04:27
Postat av: Fru P

Lillasyster o Garbo, jag måste väl få irritera mig på vad o vem som helst? Och jag irriterar mig på människor som saknar humor, känsla o självdistans. Punkt.



Niinis, joråsatte... man har ju vart med om det där. I alla fall tre ggr, precis som du nu. Det är ingen lek. DET ÄR FAAAN INGEN LEK! Men om man ger sig fan på att bli av med pizzadeg (som Jama så fint uttryckt det här uppe) så går det. Men du skall nu bara ta det piano o vara gravid. Det där andra kan du ta tag i när allt är "över".



Anders Ingvar, får man mustasch om man gör 1000 situps varje dag också? Isf avstår jag gärna.



Jamis, du antar alltså utmaningen? Från när börjar vi? Ikväll?



Malla, ha ha du e skön.



Mange, well jag kan junte låta bli liksom. Det finns folk som kryper in under skinnet på mig o ger mig klåda. Hon är en av dom. Men, jag håller med - man borde ödsla sin energi på annat.

2008-08-05 @ 19:28:49
Postat av: Anonym

2008-08-06 @ 21:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0