Jag då?

Jag tänker inte skriva om det vi går igenom i detalj för det har jag lovat mig själv. För mig känns det alldeles för utlämnande (va??? tycker jag det??? jag som alltid är som en öppen jävla bok...), känsligt och privat.

Det är så många tankar o känslor som snurrar runt i själ, hjärna o hjärta att jag inte än lärt mig parera, sålla o värdera allt som händer här inuti.

Jag vet att folk går o tror att jag går omkring som om livet vore en buskis. Tummarna upp. Skämtar o skrattar. Att jag mår toppen o lever loppan nu.

Öhh? Vilket skämt.

Jag är inte jag nu. Jag är någon hålögd surpuppa som pendlar mellan en kopp choklad o självmord (internt uttryck myntat av Vedder). Jag känner inte igen mig själv. Jag ser en gammal trött o mätt kärring i spegeln. Mätt som i mätt på allt skit.

Normalt sett brukar jag sprida positiv energi. Om någon klipper sig är jag den första som ser det o ger komplimanger. Om någon köpt en ny tröja så är jag den första som ser det o ger komplimanger. Om någon bytt ett jävla nagellack så är jag den första som ser det o ger komplimanger.

Idag ser jag inte sånt. Folk ändrar frisyrer o köper nya, fina kläder o jag ser det inte. Allt är bara luddigt o trist. När jag går på Stockholms gator så känner jag mig som en av huvudrollerna i Bahnhof Zoo. Blek, nedknarkad, trashig.

Vad vill jag med det här inlägget då?

Vet inte. Bara få ur mig lite skit kanske.

Livet är heller inte enklare nu när mina favoritkollegor sagt upp sig. Mina vänner! De jag umgås med varje dag. De jag dricker kaffe med. De jag lunchar med. De jag dricker fredagsöl med. De jag pratar med om ALLT. De som stöttat mig mest den här tiden. Nu skall de sluta o jag får således inte träffa dom varje dag.

Varför skall allt skit hända på en gång? Kan skiten inte sprida ut sig lite? Typ en skitsak per år räcker väl?


Hörs.

Kommentarer
Postat av: pangis

Näru gumman jag tor inte alls att du mår särskilt bra.. Du försöker bara överleva.. och jag har respekt för att du inte vill öppna dig i din blogg. Jag tror jag vet vad du går igenonm och hur du känner det på ett ungefär för jag har varit där... exakt där du är nu! Jag känner igen mig själv litegrann i dig vilket gör att jag kan förstå. Och behöver du någon gång en äldre klok pangis i ditt liv, alltså inte i bloggen, så vet du vart du ska få tag på mig. Det här är en jävlig tid varken mer eller mindre. Urjävlig men renande. Renande på så sätt att man när det hela är över "hittar hem" till sig själv igen. Jag blev ett bättre jag. Men ärligt.. rent instinktivt känner jag när jag läser era bloggar... gör det inte, stanna hos varandra, varför vet jag inte men så är det. Oavsett.. så finns nog många av oss för er båda irl och i cyberspace.. men tro inte att jag inte fattar att du mår urkasst..egentligen! Kram med styrka i!!!!!

2008-08-21 @ 08:40:16
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: pangis

en sak till.. om du mår nu som jag gjorde när jag var 36 kommer du helga den dag du fyller 40!!! DÅ blev livet underbart igen.. men 35 årsåldern var värdelös.. för mycket jobb, för mycket småbarn, för mycket krav, för höga förväntnignar, för j-a mycket vara perfekt, för mycket dåligt samvete, för mycket j-a PMS!! Ja name it.. ALDRIG mer vill jag tillbaka.. Det blir bra gumman, det blir jättebra!!! Det kan jag lvoa dig helt säkert! (Du bölar väl inte nu?:-)Mer kram

2008-08-21 @ 08:44:05
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Frippo

Jag vet att du inte mår bra, jag ser att du inte mår bra. Jag är rätt säker på att alla vet att du inte mår bra som känner till detta. Så du kan nog släppa det att alla tror det. Du ska nog försöka släppa vad folk tycker om dig oavsett bra eller dåligt.



Om du inte ser en ny frisyr, nytt nagellack under en kort period. So what? Ytliga saker. Om du skulle se om någon mår dåligt, må otroligt bra så ser du det och bryr dig. Övertygad om det.



Jag såg dig senast igår, jag såg bilder från i lördags och jag ser ingen trashig brud. Jag ser en skitsnygg Fru P som just nu går igenom en tung tid men förstår hur tankarna går förstås. Men så är det inte, det vet du innerst inne.



För att citerar någon jag känner: "Upp med morrhåren"...

2008-08-21 @ 09:00:08
URL: http://frippo75.blogg.se/
Postat av: Nina

Kloka ord från Pangis!



Hjärtat, INGEN kan väl gå o tro att du har tummarna upp mitt i en separation. Jag vet i alla fall att ditt sätt mot dina medmänniskor alltid har varit tummen upp, skämtsamt och upplyftande. Det är därför man gillar att vara med dig gumman!



Jag VET att du går igenom ett helvete just nu, ett hjärtslitande helvete som är svårt att tackla varje sekund, minut, timme, dag, vecka osv. Man är inte sig själv för fem öre, bara ett skal av den man varit.



Att du väljer att inte kommentera din separation på din blogg respekteras av ALLA, o den som inte gör det är ute efter smaskiga skvaller. Dom kan lika gärna skita i o läsa här överhuvudtaget.



Känner såå igen mig i det du beskriver om dig själv. PRECIS så var jag med.... utåt sett orkade jag hålla en någorlunda fasad. Minns den kvällen jag flyttade till lyan där jag o barnen skulle bo varannan vecka. Den kvällen hade jag mina 2 närmaste vänner hos mig, vi drack vin och hade planerat in en utekväll...lugn o skön bara för att sätta tankarna på annat.

Jag bröt ihop den kvällen, kasta mig ur bussen halv 4 på morgonen o kräktes. Grät som ett barn... Min kompis beställde taxi o tog oss hem. Låg o höll om mig hela natten när jag grät. Ringde till M, storgråtande o undra vad vi höll på med? Han var så STARK just där o då! HAN lovade mig att det skulle bli bra allting, att vi skulle hjälpas åt. O titta Pendlis, allt har verkligen blivit bra! Men det tar ett tag, det sliter ihjäl dig emellanåt..men det kommer att gå bra! Lita på mig!



Jag får ont i hjärtat av din smärta, önskar jag kunde ta en bit av den o bära den istället för dig....

Det här kommer dock att göra dig snäppet lite starkare, du kommer lita på din förmåga och ditt sätt att vara mamma, ditt sätt att vara en exfru, ditt sätt att vara dotter, ditt sätt att vara vän..



Love you älskling, jag finns här varenda sekund! Kämpa på.... snart kommer solen lysa på er alla i hela familjen, på ett lite annorlunda sätt, men minst lika starkt!

2008-08-21 @ 09:03:23
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Nina

Usch nu gråter jag.... läste Frippos inlägg.. o mitt eget o det bränner hårt i hjärtat, jag minns det som de var igår nu!



Love igen...

2008-08-21 @ 09:04:31
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Cia

kramar om



Alla innan har skrivit så kloka saker...



Du vet mitt nummer..Det är bara att ringa om du behöver



kramar

2008-08-21 @ 09:10:58
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: jama

Vännen. Fy fan. Du behöver inte hålla modet uppe för alla andras skull.



Det viktigaste är ändå att må bra inombords. Och som alla andra goa vänner skriver här så vet du var jag finns. Jag har saknat att umgås med dig. :)



Stor kram!

2008-08-21 @ 10:05:29
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Sophia

Det kanske är just så att all skit händer på en och samma gång så man kan bryta ihop fullständigt sedan ta sig samman för att kunna ta sig upp till ytan igen. Jag vet precis vad du/ni går igenom och det är absolut ingen lek. Jag gick omkring och trodde att jag hanterade det bra för att sedan dimpa ner i svarta hålet när jag trodde att "faran" var över. Det bästa man kan göra är att ta en dag i taget och härda ut efter bästa förmåga. Det blir lättare att "andas" med tiden men man ska ju klara av allt på vägen också. Varma kramar.

2008-08-21 @ 11:19:52
URL: http://http:frokensoffe.blogg.se
Postat av: jama

Men min lilla A fyller inte år förrän 31:a.....(eftersom du skrev Grattis hos mig)



härligt att höra att de större gullar med ´na.



Ha det bra vännen.

Nu lurre!

2008-08-21 @ 11:53:10
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Malla

Men rara Pendlis..



Bilderna/bloggen är väl inte "hela du"? Det här är din blogg... Du skriver vad du vill... Att du inte mår "bäst i världen, just nu".. Tvivlar ingen på som kan "läsa mellan raderna"... Och när jag ser bilderna på dig.. Vill jag faktiskt bara krama om dig.. Hålla om dig en stund... För det är en ganska "olycklig, ensam tjej" jag ser... Inte för du inte har vänner. Du verkar ha många runt omkring dig som bryr sig om dig.. Och älskar dig... Men det är väldigt ensamt att "snurra runt i sig själv"... Och försöka ta viktiga/vettiga/stora beslut.. Jag vet! Det vet alla som valt att separera... Satani Perkele... Det gör så ont gumman... Förmodligen mer ont än någonting annat i livet.. Så är det bara! Och ingenting kan skydda dig/andra från den upplevelsen...



Men som "kloka gumman i Örbro" skriver.. Det går över.. Och vad man än väljer för väg så blir man, så småningom en starkare människa.. Man hittar tillbaka till sitt "gamla jag" och orkar ta in "sitt nya jag".. Och man vågar se på sig själv med kärleksfulla ögon igen...



Och jag, liksom många andra hejjar på er båda i er livskris... Vad den än mynnar ut i...



Det finns så många som bryr sig... Skickar värmande ord/värmande tankar... Det är nog din tur att få det nu.. Det som du givit så mycket av till andra...



kramar hårt



Mallakommerihågångestkänslanbralla..



2008-08-21 @ 11:55:11
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Garbo



Been there done that och jag förstår så väl...

Peppiga kramar

2008-08-21 @ 13:34:14
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Mattias

Ja det måste vara jobbigt för båda er just nu och när man inte känner er känns det liksom fel att sitta och skriva åsikter, tankar om det hela. Jag kan bara hålla tummarna för att det så småningom blir bra för er båda hur det än slutar. NI verkar ju vara helsköna människor båda två och förresten så lovar jag att fortsätta slänga upp Max-filmer om de kan få dig glad för stunden ;)

2008-08-21 @ 21:28:15
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Magnus

Vet hur jag själv fungerar. Tänker på den där låten fårn Plutonen: "My smile is my make up I wear since my break up with you". Vet inte vad låten heter, men jag har tänkt mycket på just den där frasen. Hur man, låtsas utåt att allt är ok. Jag gjorde det för att inte ligga någon till last. Bra karl reder sig själv and shit. Men det är ok att visa upp sprickor, det är det som gör oss till människor. Jag vet att du tar allt som händer hårt som fan. Det är självklart att det är så. Hoppas bara du har någon eller några kanaler att få ur det allt som du faktiskt behöver få ur dig. Vad du än gör så får du inte bära skiten inom dig, det är förödande. Jag blir lika ledsen varje gång jag läser om er två. Samtidigt vet jag att denna period kommer att stärka er båda i längden. Man kommer igenom, jag lovar.

2008-08-23 @ 10:48:06
URL: http://papamac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0