Joråsatte blatte...

... så gick Fröken Mitten o nötte dagarna i ända för något år sedan. Blatte får mig osökt att tänka på Ikea Barkarby där jag var idag. Att åka till Ikea en lördag eftermiddag = idioti!

Jag är en idiot.

Kvistade iväg till Jakobsberg vid trebläcket idag. Först en sväng till Jakobsbergs Centrum där jag gick in på Ljusexperten (I AM TOTALLY IN LOVE!!!) där jag inhandlade tre st lampor. Jag erkänner... jag har blivit en lampfetischist! Gud så många fina lampor det finns tamejfan överallt. Blir tokig o vill vara jätterik så jag kan köpa snygga lampor varje vecka!

Efter Jakan drog jag över till Ikea Barkarby. NEVER AGAIN. Cirkulerade i en kvart för att hitta p-plats o fick tillslut lov att parkera flera mil från både ingång o utgång. BAJS!

Nu ställer jag frågan som kanske kommer uppröra många men va fan!!! Jag är själv morsa så jag borde ju förstå eller?? Okej... här kommer den:

Hur i helvete (!) tänker man när man tar med sig heeeela familjen med alla dampbarn till Ikea en lördag eftermiddag? Ungarna = hatar skiten o skriker. Föräldrarna = dumma i huvudet som trodde något annat.

Det åkte omkring 147 658 stycken skabbiga barnvagnar kors o tvärs som gjorde att själva "trafiken" på Ikea stakades. Jag svor för mig själv (som alltid, vilken jävla fegis jag är asså) o väntade snällt tills vagnjäveln med dess monster inuti drogs åt sidan.

Jag är alltså trebarnsmorsa själv. Inte fan i helvetet drar jag med mig balettligan till Ikea!!!!!! Finns inte en chans.

Visst kunde jag åka till Ikea när jag var mammaledig, mitt på dagen när bara mammor var där. Inte annars. Nej aldrig - för barnvagnar är i vägen när det är mycket folk! Barn är rastlösa o vill inte sitta i vagnen i flera timmar. Barn har myror i brallan o kan inte sitta eller stå stilla mer än ett visst antal sekunder. Barn HATAR att titta på tyger eller på kastruller. Barn vill LEKA o föra liv.

Gud så puckade folk är asså.

Synd att alla inte är lika klok som jag ;-)

Kommentarer
Postat av: Mattias

Ha ha, ja att åka till Ikea en Lördag när det är kaos utan barn är nog drygt så att åka med barn finns då inte med på min önskelista kan jag lova! :)

Jaså du känner igen transportsträckan. Ja som kille utan möjlighet att mata med tuttarna gör man allt för att försöka ge er mammor nån enstaka timmes ensamhet och nu har jag faktiskt lyckats få honom att sova *hurra* men snart är det väl skrik o då blir det bära runt till axeln vill hoppa ur led innan man tassar upp till tjejen och ger upp :)

2008-01-19 @ 23:59:13
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Frippo

Att åka till Ikea överhuvudtaget en lördag em är ju inte speciellt smart...

2008-01-20 @ 01:02:23
Postat av: Garbo

Näeä med eller utan barn e det som en plåga ändå gör man om'et gång på gång...
Det e väl det som e charmen med IKEA ;)

PÖss!

2008-01-20 @ 09:43:14
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Pangis

Ingen människa vid sina sinnens full bruk åker till IKEA en lördagsfm. Antar att du drabbats av tillfällig sinnesförvirring. :-) Alla vet att på lödagar är det barnkalas på IKEA! Och att det är farligt för blodtrycket att vistas där vid fel tidpunkt när man passerat 20:-) Nej tiskvällar ska man åka dit då kan man i lugn och ro inhandla det man behöver:-) Det lustiga är att man glömmer det där av och till.. ungefär som man glömmer vad ont det gör att föda barn.. man utsätter sig för det igen och igen.. hm
Sen det är ju kul att delta i folkhemskaoset ibland ..

2008-01-20 @ 10:49:03
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Pangis igen

Jag har länkat till din, blogg den är så härligt bra att fler måste få ta del av den. Hoppas det är ok?

2008-01-20 @ 11:13:17
Postat av: Tania

Du har helt rätt. Barn som tvingas med till IKEA borde få numret till Bris!

2008-01-20 @ 17:04:41
URL: http://FruHattIgen.blogg.se/
Postat av: Magnus

Klart man ska till IKEA på en lördag. Då får man ju glädjen av att vara tillsammans med massor av människor...

2008-01-20 @ 23:40:00
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Nina

Brrr... i know. Å IKEA barkarby måste helt klart va en av de allra värsta! FIIII FAAAAAN!!

IKEA Västerås är inte riktigt lika hysteriskt så därför åker vi oftast dit. Tyvärr är utbudet sämre men vafan köper man då? Värmeljus.... haha

Puss

2008-01-21 @ 13:31:23
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Fru P

Ja ja, jag är dum i huvet som åkte dit en lördag eftermiddag. Borde ha fattat bättre - men va gör man inte om man akut behöver grejor.

Skall försöka med ett nytt inlägg SAMT besöka era fina bloggar imorrn.

NU = JÄVLIGT MYCKET GODNATT!!

Ps. Pangis, va söt du är. Klart du får. Jag gör detsamma - imorrn. Ds.

2008-01-21 @ 22:28:01
URL: http://pendelilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0