Kärlek.

Förälskelse. Svärmeri. Romans. Amour. Tycke. Betagenhet. Erotik. Passion. Ömhet. Tillgivenhet. Vänskap. Håg. Lust. Dyrkan.

Denna helg har verkligen genomsyrats av kärlek. Jag har varit på bröllop. Min bonussysters bröllop. Mitt första vinterbröllop. Mitt första "syskon"-bröllop. Vackert. Hon var så vacker. Jag = stolt.

Jag fick äran att sjunga. Fields of gold i en Eva Cassidy-variant. Det gick bra.

Slänger ut lite bilder här nedan.

Men FÖRST...

... vill jag berätta att en ny värld har öppnats för mig. Jag har, år 2008, blivit kär i NOICE. Ha ha, jo det är fan sant. Skäms o säga det men så är det. Min make skakar på huvudet o tycker jag är puckad då han kan varenda textrad ur låtarna men jag som var stor-dyrkare till Freestyle på tidiga 80-talet kunde ju inte lyssna på annat just då.

Noice för mig på den tiden var musik för de "stora o coola grabbarna". Nu sitter bergis Jeppe med ett belåtet flin på läpparna o tänker "yeah yeah, jag var en av dom". Men bevisligen hade jag ju fel, ha ha ha.

Skämt o sido. Har lyssnat på Noice om o om igen i bilen på väg hem från Värmland idag. Shit.

"Romans för timme-he-hen, det visste både du o jag. Ett liv med minne-he-hen, för allting verkar sitta kvar..."

Mina favoriter är helt klart En kväll i tunnelbanan och Du o jag.

Det var det lilla om Noice.

Jag har som sagt nämnt att hela helgen har gått i kärlekens tecken o förutom Noice så har jag lyssnat på smäktande kärlekssånger såklart. För att få lite feeling liksom.

O vet ni???

Säga vad man vill om smördrypande Enrique men kärlekssånger är hans grej asså. Det finns en låt som heter Addicted och det kan jag säga, att en sådan fin text har jag aldrig lyssnat till förrut. PANG rakt in i Fru P's hjärta.

"Have I told you how good it feels to be me when I'm in you? I can only stay clean when you are around. Don't let me fall" eller "Maybe I'm addicted, I'm out of control. But you're the drug that keeps me from dying. Maybe I'm a liar but all I really know is you're the only reason I'm trying..." eller "I'm not afraid of dying but I'm afraid of losing you"

Vackert så man gråter.

Skit i det nu. Jag blir alltid så här blödig när jag har mens. O så har ju bröllopet ställt till lite också ;-)

Tyvärr kunde inte Jeppe hänga på så jag åkte själv. Eller syrran o J o mamma o alla andra var ju där så det gick bra ändå.

Här kommer lite bilder.

image332
Bruden, min plastis.

image333
Jag, min kära svåger o så min söta lillasyster.

image334
Mina bonussystrar, tärna o brud.

image335
En gammal tant o the brudgum, en riktig gosbjörn

image336
Brudparet

image337
Min OTROLIGT vackra lillasyster...

image338
... o hennes OTROLIGT tillgjorda storasyster!

image339
Eftersom både jag o syrran har en tendens att överdriva våra foto-leenden så ville svågern också prova på!

image340
Kärlek.

image341
Nästa gång jag gifter mig (låter ju bra) så skall jag också anlita min lilla bonussyrra till att göra tårta...

image342
Syrran o svågern tar ett snack med vår invalidiserade mor (hon bröt benet i mellandagarna) som tydligen inte fastnade på någon bild :-(

image343
Jag kan junte låta bli. Ha ha ha. Jag är så fascinerad av bröst! Det är så vackert att ha mycket. Varför har inte jag såna där bomber???

Bröllopet var vackert på alla vis. Brudparet bedårande. Kyrkan var den finaste kyrkan jag varit i någonsin. Maten var utsökt. Min bordsherre vansinnigt trevlig. Tårtan DRÖMLIK. Men så måste jag ju få kasta lite skit också...

... ett band lirade på kvällen. Visst, det är ju asballt, men snälla rara asså. Jag får EKSEM av såna där afterski-låtar som Sweet Home Alabama och I natt är jag din. IIiiihhhhhhh. De glimrade till o körde lite Greenday o så men mest var det tyvärr not my kind of cup of tea om man säger så.

Nu skall jag nog gå o knyta mig. Ska ju jobba imorrn??!!!!!! Va???? Efter två veckors ledighet så känns det lite främmande faktiskt. Men vänta nu. Jag jobbar visst bara typ 2 veckor till sen pyser vi ju till sol o värme.

Synd.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Blödig vid mens...du är rolig du!
Apropå Romans för timmen:
Dina timmar dom rann snabbare....du kan säkert fortsättningen, men fråga Lillebror efter Karlas variant...

2008-01-06 @ 22:39:43
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Lillebror

Hehe, första jag sa... =)

2008-01-06 @ 23:31:20
Postat av: Garbo

Asså du fattar fan inte hur jävla snygg du e bruttan!! Vaddå gammal tant!??
Du e skitsnygg! och du har sån utstrålning och jag har ju vart tvungen att visa foton på dina söta små ungar för maken och han tyckte du var "mm ser ju väldigt bra ut och dessutom påminner hon om nån kändis" hihi för klart jag visade vem som var mamman till dom :D

Trevligt med bröllop och snart kanske lillsyrran din går o gifter sig snart ;)

Ha det gott på jobbet nu för som du säger snart sticker ni ju mot sooooolen! :)

*KRAAAM*

2008-01-07 @ 08:25:41
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Cian

Citerar Garbo
"Asså du fattar fan inte hur jävla snygg du e bruttan!! Vaddå gammal tant!??"

Du är ju värsta pinglan...

Kram på dej..

2008-01-07 @ 13:41:11
Postat av: Frippo

Säger det också och Fru P tycker det själv också. Blir lite patetiskt att uttrycka sig sådär... Skärpning nu. Det va sista gången.

2008-01-07 @ 18:25:16
Postat av: Magnus

Jag tycker allt att det är liiite tantvarning...;P

2008-01-07 @ 19:20:03
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Malliz

Här händer det grejer minsann. Bröllop, charter och en hel del annat. Joråååååå@de. Egypten låter kul, all-inclusive låter jävligt lyxigt hörru. Shit, jag vill oxå åka på charter. Sitter här med en nyinköpt guide till New York!!! Jo, jo...

Det blir USA-resa i sommar. Håller på och planerar för fullt. En vecka i New York kräver sin planering. Vill ju gärna inte missa nåt riktigt bra.

Fina bilder på dig som liten, önskar jag hade så många kort på mig när jag var liten Mallis. Finns bara en handfull. Trist. Man ser verkligen att dina töser är lika sin fina, fina mamma.

Må så gott min lilla Pendelgumma. Kram

2008-01-07 @ 20:21:28
URL: http://mzmalliz.sprayblog.se
Postat av: Tania

Du är jättesnygg! Och du kan få lite bröst av mig om du vill :)

2008-01-10 @ 15:53:57
URL: http://FruHattIgen.blogg.se/
Postat av: Ina

Åhh vilka fina bilder! Det var magiskt! Och din sång i kyrkan var verkligen vacker. Tack!

2008-01-23 @ 06:53:08
URL: http://inna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0