Zlatan

Jag och jeppe är inte värst förtjusta i Idrottsgalan (jeppe hatar typ alla galor som finns) för det kan ju bli rätt så pinsamt när torra idrottsmän skall hålla tal som måste vara klämkäcka o roliga. Man liksom sitter i soffan o skruvar på sig samtidigt som man biter sig i näven...

... men efter ett HÅRT träningspass, en skön dusch o en god tallrik mat så kunde jag inte låta bli att kolla lite. Knäpper på TV:n o vem står centrerad mitt i rutan?

Jo. Min Zlatan. Med det där leendet, ni vet. Det där trollbindande och smittande, vackra leendet. Herregud!!!
image344

Jag är kär i honom. Min mamma är också kär i honom. Min syrra också. Ha ha, stackars Zlatan... hela kärringklanen från familjen Pendelilska är kära i dig.

Men han gillar ju kärringar. Jag menar, hallååååå. Hans puma är ju äldre än jag! Weeehooooo.

Men så tillbaka till galan då.

Jag sa just till jeppe att va fan, jag som inte kan så mycket om sport lär mig ju massor! Sven Tumba till exempel. Visst, jag visste väl vem han var o lite vad han gjort men SHIT! Gubben är ju en legend.

Jag sprang ut till jeppe i köket o sa "men guuuuud, har Sven Tumba verkligen hållit på med både ishockey, fotboll och golf???". Min kära make tittar upp på mig med en blick som säger "men är du världens största pucko eller?" men det säger han inte. Istället blir det "ja".

Jeppe kan typ ALLT om sport. Onödiga saker också, jag menar... vem bryr sig vilka som tog brons i VM 1958?? Eller vem var förbundskapten 1965? Fan killen var junte ens född på den här tiden. Det var ju hundra år sedan.

TV-tittandet tog slut när den där operasångeskan vad-hon-nu-heter-med-värsta-armmusklerna började sjunga. Det skulle vara sååååå roligt o käckt. Men så zoomades Foppa in när hon sjöng om hans fot o han kunde inte bjuda på att åtminstone EN mungipa drog sig uppåt.

IIIIhhhhhhhhh. Sån't skäms jag av. Var tvungen att gå ifrån soffan.

Jaha nehe.

Foppa ja. Kanske kan snacka lite om honom här också. Foppa är en av jeppes största idoler. Man kan säga att jeppe DYRKAR Foppa.

Inte jag.

Jag tycker Foppa är en skäggig tråkmåns med vattniga ögon.

MEN ja jaaaaa. Han är duktig o så. Bla bla bla. Men allvarligt? Är han inte skadad typ JÄMT?

O varför så tråååååååååkig?? Snälla rara - bjud lite på dig själv för i helvete.

Inte särskilt vacker är han ju heller så han borde ju jobba lite på det inre så att han BLIR vacker, tycker jag.

Ishockeyspelare asså... finns det NÅGON snygg kille där? Jag kan säga två stycken av alla. Det är han "Z" som pippar sockersöta bimbo-Emma o så han.. den där skäggige (va?? sa jag skäggige?? finns det ICKE skäggiga ishockeyspelare??)  Henrik Lundqvist. Han är ju faktiskt en riktig mums-mums när man googlar lite bilder. Men annars är väl alla skäggiga, svettiga o har lössnus mellan varje tand?

Näe hörni. TACKA VET JAG FOTBOLLSSPELARE! Där är typ ALLA asläckra. Tjaeeeeee inte Oliver Kahn kanske. Men typ alla andra.

Vackra beeeeeen.

Det är ju de där fotbollsbenens "fel" att jag är gift idag o har tre barn. Det var ju jeppes fotbollsben jag först lade märke till. När de spände sig precis ÖVERALLT varje steg han han tog där ute på planen. Den där muskeln precis snett ovanför knäet asså... IIIIIIhhhhhhhhh. Fiiiiiiiiin!

Zlatan, Roque, Beckham, Figo, Totti, Mjällby (ja jag menar allvar), Del Piero, Danny Mills, Cannavaro, ... listan kan göras lång.

image345


Hörs.



Kommentarer
Postat av: Mattias

Kan bara hålla med din kille om att Foppa är grym. O han hade säkert kunnat bjuda lite på sig själv o skrattat bara den där operabruden varit minsta rolig.

Kan hålla med om att man vrider sig i soffan ibland när det ska hållas tal eller när publiken ska göra en amerikansk superlång standing ovation till varenda tjomme som får pris.

2008-01-14 @ 23:31:25
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Fru P

Du har rätt Mattias, operabruden var allt annat än rolig men han kunde väl ha bjudit på ett liiiitet leende - bara för sakens skull?

2008-01-15 @ 07:58:13
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Cian

Mmmm Mjällby håller med dej där..han är fin!

2008-01-15 @ 08:02:06
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Nina

Håller me om FOPPA; fy fan vilken tråkig jävel...favan e problemet?! Kan han inte ens ge ett litet leende, pinsamma skadade pucko! :/

Du e rolig pendlis.... o jag håller me om allt!

PUSS

2008-01-15 @ 08:14:48
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: M

Han log ju en massa men inte just då. Alla kan inte vara som Gunde och skratta hysteriskt åt vad fan som helst. Tänk vad lite det krävs för att bli kallad för ett pinsamt skadat pucko :)

2008-01-15 @ 08:19:34
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Anders Ingvar

Fru P, du är karltokig!
Zlatan måste ha världens största näsa, finns det ngn idrottsman som haft större näsa? Din man kanske vet? :)
ALLA italienska fortbollsspelare är tydligen fagra, så börja kolla på italiensk fotboll nu, det är mitt tips!

2008-01-15 @ 08:53:31
Postat av: Fru P

Anders Ingvar, ähhhh jag är inte mer karltokig än någon annan - skillnaden är att jag ERKÄNNER det vilket inte många andra upptagna kvinnor vågar.

Mattias, ha ha ha ha nä du har rätt igen. Gunde är för jävla klämkäck o han skrattar tamigfan jämt...

Niinis, jepp. Du o jag är en riktig match ;-)

Cian, jaså?? En till Mjällby-trånare? Trodde jag var ensam om det...

2008-01-15 @ 08:58:00
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Frippo

Jag tappar respekten för folk som hoppar på Foppa.

Jag håller med om att alla fotbollspelare är snygga. Wayne Rooney, Peter Crouch, Rene Higuita, Turbo... Listan kan göras lång.

Sen att du är mer karltokig än nån annan tror jag inte heller. Hon kan svänga sig med det med sin förstående man och inte bara säga att Frippo är snygg (nu är det ju så iofs..=) ). För ingen är väl så naiv och tror det?

Nä, tacka vet jag damfotbollsspelare. Där snackar vi pumor. Pia Sundhage, Lena Widekull, Viktoria Svensson, Kristin Bengtsson. Jisses, jag tror jag dör...

2008-01-15 @ 09:28:51
Postat av: Fru P

Maken, glöm inte bort att folk tyckt jag är lik en damfotbollsspelare; Hanna Ljungberg. Hon är väl söt??? Kan man hoppas... o så gillar jag Malin Moser - jättesöt. Så det finns några guldkorn även här!

Tror att du bidde lite upprörd nu när Foppa fick sig lite på käften. Ha ha, jag läser dig rätt lätt gubben.

2008-01-15 @ 09:34:29
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Anders Ingvar

Frippo har ju så klart rätt! Foppa är grym! sjukligt grym!

Det som är lite skumt är att manliga idrottare oftast är snyggare är snyggare än de kvinnliga.

Detta beror enligt mig på följande!

När man är ungdom, och kille får man ligga om man håller på med t ex. Hockey, det hajjar de fagra killarna så de börjar träna....

Med tjejerna är det tvärtom, de tjejer som inte får ligga börjar helt enkelt att sporta.....

2008-01-15 @ 10:13:41
Postat av: Gerda

Foppa vet att han är bäst så han behöver inte fjanta runt för andra! Vadå bjuda på sig själv? Han har ju för f-n byggt en golfbana som halva Sverige får spela på- måste man vara rolig då också? Han skrev ju för f-n svensk nutidshistoria i Lillehammer!!

Välkommen till Foppa land...

2008-01-15 @ 11:11:16
URL: http://gerdas.blogg.se
Postat av: Fru P

Anders Ingvar, ha ha ha. Så rätt så rätt :-)

Gerda, nu är du förmodligen min makes favvo här i bloggvärlden ;-)

2008-01-15 @ 11:45:12
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Anders Ingvar

Geeeerda, det är junte så att man får spela gratis på Foppas golfbana.....

Men jag tycker han är skön, en skön nörd!

2008-01-15 @ 11:57:23
URL: http://www.rutigclown.blogg.se
Postat av: Gerda

Du, Anders Ingvar...köp du då en kvadratcentimeter mark och lägg din golfboll där då....;D

2008-01-15 @ 12:33:54
URL: http://gerdas.blogg.se
Postat av: Anders Ingvar

Ggerda, nu tycker jag att du är en aning trubbig :)

2008-01-15 @ 13:13:55
URL: http://www.rutigclown.blogg.se
Postat av: Gerda

Joo du Anders Ingvar, jag är en sån avig och bitsk typ som alltid ska ha rätt, alltid!
:D

2008-01-15 @ 14:18:00
Postat av: mumrik

Jag undevek galan i vanlig ordning...inte så mycket för träiga talare, utan för att det är så förutsägbart vilka som skall vinna. Mattias Ekström skulle kunna bli världsmästare i F1 utan att få nåt pris. Titta bara på Tony Rickardsson som efter sju svåra år och tre nödår till slut fick sitt välförtjänta pris...och han var utan tvivel den störste under många år. Musse kommer aldrig heller att få nåt pris, inte ens om han vinner OS finalen. Nej, det är de som är medias kelgrisar som vinner priserna. Det har ofta inget med egentlig prestation att göra.

De olika idrottsgalorna är nästan lika ointressanta som skiv och filmbranschernas firmafester...*barf*

2008-01-15 @ 15:17:55
URL: http://blog.punkmumrik.net/
Postat av: M

mumrik//
Medias kelgrisar är väl ofta de samma som den stora allmänhetens så det är väl inte så konstigt. Fast jag tror nog visst Musse skulle kunna vinna OS och bli rejält prisad för han är också populär utom hos en del då förstås. Jaja nog om det :)

2008-01-15 @ 16:42:23
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Nina

Whihaaaaaaaaaaaaa....vilka heta diskussioner, dessutom verkar jag ha trampat på en öm tå (fot) när man råka säga som det är! Skadade puckot Foppa.

Asså, jag diggar ju Foppa o allt.... trots allt så kände jag väl att han var lika torr som ett björkträ sent i augusti! Vafan, han måste väl vara medietränad som alla andra, kanske inte sitta o flabba som Gunde till varje kommentar...men de e ju Gunde för tusan! Gunde som tog tid på hur lång tid det tog när han torkade sig efter duschen´... han FÅR garva åt allt!

Men Foppa MÅSTE garva åt det den bruttan sjöng om, annars blir allt pinsamt ju.,...vi i Sverige VEEET allt om hans jäkla fot så det var väl direkt ingen nyhet eller? Såg ut som han tyckte att opera (anabola) bruttan avslöjade han... BAH!

Tråk Foppa!!

Pendlis...javisst vare häftigt! Vi ska bli intevjuade nästa vecka för MåBra fniss!!!

Love you Pendlis, o förlåt att jag tar upp lite plats här! PUSS

2008-01-15 @ 16:42:43
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Fru P

Niinis, jag skrattar ihjäl mig... "lika torr som ett björkträ sent i augusti". Det var tamigfan det roligaste uttryck jag hört sen jag konfirmerade mig (ehh jag har inte ens konfirmerat mig)!! Du är helt underbar. MåBra - det är ju ascoolt!! Dessutom är de kollegor till oss så jag får tidningen varje månad - då skall jag skryyyyyta om dig ;-)

Mumrik, visst är det så! Men det är ju som Mattias skriver - medias kelgrisar är ju Svenska folkets kelgrisar o de är väl värda lite priser väl??

2008-01-15 @ 20:12:44
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Tania

Inget ont om Foppa!! *MODO i mitt hjärta *
Men jag dreglar över fotbollsspelarnas låååår :)

2008-01-15 @ 21:19:31
URL: http://FruHattIgen.blogg.se/
Postat av: mumrik

Jag tror ni missar vad jag menade med medias kelgrisar. Det är media som pushar så för dessa, så att svenska folket blir hjärntvättat att tycka som media skriver. Men tänk er om ni träffat dessa utan att de varit kända. Hade ni tyckt samma sak då?

Zlatan är självgod, dryg och har tappat kontakt med verkligheten. Han tror att han är så mycket större än han är. Jag håller med om att han är en väldigt duktig fotbollsspelare. Men fotboll är en ganska liten del av verkligheten. Vilket i mina ögon gör honom till en dålig förebild och människa. Och ändå så skall det gullas med denna diva?

Foppa må vara sur och butter. Vem hade inte varit det med ett sånt bekymmer hängande över sig som han har med sina fötter? Att han inte drog på munnen eller 'bjöd' på ett leende kan ju vara så enkelt som att han inte tyckte det var roligt. Varför skall man göra sig till och låtsas bara för att det är i TV? Sen är han ju från lapphelvetet och har man varit där på besök så förstår man varför norrlänningar är sura.

Hon den där Klyft är ju bara för mycket. Det är tur hon har idrotten att få utlopp för sin 'energi' och hysteri. Men det lär väl bli en ständig patient på psykvården när hon väl lägger av.

2008-01-16 @ 10:53:36
URL: http://blog.punkmumrik.net/
Postat av: Fru P

Ha ha min kära Mumrik, du är för jävla skön!! Du har dock fel i en sak - o det är angående Zlatan.
Jag hade DEFINITIVT MED ALL SANNORLIKHET tokgillat honom vare sig han var känd eller fotbollsspelare. Gillar självgoda, dryga divor. Är lite av den sorten själv serru ;-)

2008-01-16 @ 11:22:22
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Joel

Visst står sig fotbollskillar bra i jämförelse med hockeynördar men jag tror bestämt att du missat de snyggaste...Basketspelarna

Det ryktas om att de var för snygga för att närvara på galan...

2008-01-16 @ 17:09:03
Postat av: Fru P

JOel, så sant... jag kan komma på flera asläckra basketspelare på en gång... ehh... t ex... ehh... eller.... näe fan också. Kommer inte på en enda. Ska vara du då ;-)

2008-01-16 @ 21:13:11
URL: http://pendelilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0