I love Bruce.


I onsdags var vi på Maiden. Jag är ju ingen Maiden-fan direkt, eller jag är typ som medel-Svensson, gillar de där hitarna men kan inget mer typ. Nu är jag helt SÅLD.

Jag är kär i musiken. Kär i Maiden. Kär i Bruce. Kär i kulturen kring allt detta. Så jävla sköna snubbar i bockskägg med rakade skallar o svarta tishas. Lufttrummor, luftgura o headbanging är tamigfan min kopp te!

Vi körde en rockmiddag på Hardrock Café innan. 25 pers var vi. Maten smakade rock n roll. Det vill säga gudomligt. Ölen var kall o god o sällskapet underbart. Det var vi på min avdelning, Nellan samt kunder. Vi kunde inte prata så mkt med varandra därinne då volymen på Maidenlåtarna var ASHÖG men man satt liksom o körde miniheadbangings medan man åt pommes i samma takt som trumslagen.

Därefter gick vi till en pub där Clownen ordnat shots till samtliga.

O så slog vi följe som en skolklass till Stadion. Till alla coola människor.

Drog ett par bärs innan vi ställde oss på plats till höger snett mellan mixerbord o scen. Jag såg inte så mycket så jag fick nöja med med storbildsskärmarna. Hörde dock musiken vilket är viktigast.

Men så har jag en 110 kilos klump till kollega som ställde upp så när det var dags för Fear of the dark så satt jag där uppe o hade LJUVLIG utsikt. Jag blev nästan religiös. Oj oj vilken känsla.

Lovar att jag skall gå på Maiden nästa gång de kommer också. För nu är jag ett fan tror jag...


Jag o min Nellan på Hardrock.


Nellan.


Nellan, mr 110 kg o jag.


Mäktigt.


Bruce.


Jag i lånad tröja.


Jag på mr 110 kg.


Fy fan va coola vi är...






Kommentarer
Postat av: pangisen

Min son vill nog t o m ha din autograf efter det här!!! Krampåre

2008-07-18 @ 19:42:37
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Nina

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAH SÅ JÄVLA AAAAVIS!! Jag vill oxå va smal o gå på MAIDEN o rocka skallarna av alla.... + dricka massa BÄÄÄÄRS!!! YEAH....



Rock ON baby!!

2008-07-18 @ 22:25:42
URL: http://niiinis.blogspot.com
Postat av: Tania

Min yngste son var där . Själv läg jag i soffan och glodde :)

Puss

2008-07-19 @ 16:58:49
URL: http://fruhattigen.blogg.se/
Postat av: jama

FAn va kul med konsert...oavsett band, känner jag. Ha ha. Stort behov av nöje har jag o älskar konserter, bara känslan :)



Vet inte heller om jag gillar Iron Maiden....har ingen koll på dem faktiskt. Men det ser rätt coolt ut iaf ;)



Jag är back at work nu....faaan. Skönt på ett sätt för hemma höll jag på o bli ett vrak. Ungarna kväver mig just nu.



Nähä...ska väl sätta fart här.



Hoppas allt är bra? Längesen vi hördes. Och inte hann vi ses nåt förra veckan heller..Trist.



Ha det bra vännen!



Kram

A

2008-07-21 @ 09:40:30
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Den rutiga clownen

Ja du Fru P, det var en alldeles strålande och underbar dag, den ska jag sent glömma!

hajjja att Bruce = 50 bast, o springer omkring sådär som en tetting, otroligt!

2008-07-21 @ 10:26:50
URL: http://rutigclown.blogg.se/
Postat av: Mattias

Fan jag skulle också vilja sett Maiden!!! Lyssnade väldigt mycket på dem under 80-talet!!! Jag får kika på dvd:n Rock in Rio istället och kanske gå på dem om det blir fler besök i Stockholm!!

2008-07-23 @ 22:30:11
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0