Jordnöten.

Hemma från Furuvik. Det var en trevlig vistelse må ni tro. Vackert väder, söt liten park o underbart sällskap. Vi åkte dit tillsammans med min barnis A o hennes familj. Kaotiskt med så många barn men mycket trevligt.

Jag träffade även på mina kollegor Anders Ingvar o Nellan!! Vad är oddsen? Nellan ville prompt rida på Anders Ingvars rygg men han var sådär sugen...


Erkänn att jag var jätterolig nu?!!

Nåväl vi kollade på djur, de små åkte karusell o så fikade vi o åt en massa. Fikade o åt en massa igen. Och som grädde på moset fikade vi och åt lite till. Herregud. Måste ha gått upp 5 kg dessa två dagar. Iiiissccchh.


Min bebi.


The whole gang. Except me då förstås.


Mitten m bulle.


Hade i smyg stämt träff med mina o Äldstas Grekland-kompisar!! Tror ni Äldsta blev lite glad eller??
Öhh. Knullar trollen i skogen?? Jag blev också jätteglad o se dem igen. Kändes som igår vi låg där vid poolen o mös.


Äldsta o L hade minsann åkband o åkte så mkt de orkade.


Mitten utanför Spökhuset.


Äldsta snodde kameran o nog en massa bilder o en del blev ju rätt fina o konstnärliga faktiskt!


Middagen tog vi på Furuviks Brygga. Det ligger otroligt vackert!!


Maten var UTSÖKT o Rosévinet likaså.


Min A o hennes R.


Se bidde det chirre, nötter o öl utanför våran campingstuga. Det var då det hände...


... den här glupska o busiga tjejen stod plötsligt på alla fyra på gräsmattan o lät skumt. Läpparna blev blå o vi fick panik. Jag rusade fram o vände henne upp o ner. Skakade. Inget hände. Jeppe tog henne framför sig o började trycka mot bröstet o tillslut började lilla gumman hosta o då förstod vi att hon iaf fick luft. Tillslut kom jordnöten ut. Läpparna fick tillbaka sin färg. Jag lovar att jag aldrig varit så rädd i hela mitt liv!!!

Tänk va fort livet kan ta vändning. USCH.


Skål.


Varför gör vi vuxna en massa knasigt när vi druckig lite alkohol? Hur många har t ex INTE gjort detta patetiska?


På med luvor. Massor av myggspray. Shiiiiiit va med mygg de har där norröver...


Nä vi pallade inte länge ute bland myggen. Gick o lade oss rätt skapligt.

Efter frukosten i morse träffades vi vid poolområdet i parken o chillade. De små badade. Vi solade. Och drack kaffe. Ingen tråkig avslutning på vistelsen.









Nu blir det hyrrulle (Gone Baby Gone). Kanske lite glass m chokladsås? Jag har ju tränat ikväll så jag borde få unna mig lite även om jag bara ätit o ätit senaste dygnen. Lästa nånstans att det var värsta kilofällan - att säga "jag som tränat måste få unna mig något".

Like I care. Ikväll.

Imorrn lär jag care. A lot.

Snart = fokus träning o HÄLSA.



En sak till... Jag kommer ALDRIG igen bo i stuga UTAN wc o dusch. Såna där servicehus är så vidriga att jag kräks när jag tänker på det. Gå upp på morgonen o behöva traska ut till en äcklig allmäntoalett där det luktar mens o gammal bajs.
NÄ FY FAN.

Kommentarer
Postat av: pangis

Åh fyfan vad läskigt.. jag har varit med om något liknande med dottern när hon var två år och satte en krona i halsen... åhh fyyyy faaaan vad rädd man blir!!! F.ö härliga bilder Kram på dig tjejen

2008-07-24 @ 22:02:19
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Magnus

Shit! Så glad att ni fick ut nöten. Inte roligt alls. Krama om ´na från mig.

2008-07-24 @ 22:31:45
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: E

Mmmm Bryggmat!!!!!

Jag vill ha! Det kanske blir lite sån i helgen. Löning å allt!

2008-07-24 @ 23:40:37
URL: http://drogen.blogg.se/
Postat av: Mattias

Furuvik ligger ju rätt nära oss men jag har nog inte vart där på 10 år. Nu när vi har Max ska vi ju dit snart förstås!



Shit vad jobbigt med den där jordnötten...Sånt där är ju en av mina fasor....Måste läsa rödakorsetboken om förstahjälpen till barn igen tror jag...



Håller med om stugor utan Wc o dusch...Jag är för bekväm numera så att backpacka i Thailandsdjungel eller bo i tält eller stuga på camping utan sånt är inget för mig....

2008-07-25 @ 08:39:57
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Garbo

Ush va hemskt! men tur det gick vägen m lillan.

Har ju vart med ett par ggr om detta dels på dagis och senare m pensionärer och dom kan man inte slänga upp o dunka! :-o



Frågade sonen om han ville åka til kolis m oss men han såg måttligt road ut...undrar varför?? ;)



/Kram

2008-07-25 @ 08:42:10
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: jama

Hej där,



men fyyyy, lilla gumman. En jordnöt. Läskigt sånt där. Tur att det gick bra!!



Annars ser ni ju ut att ha haft det helt lovely (bortsett från boendet då...tihiiii). Jag skulle nog greja en natt sådär men allmän toa med div lukter är jävligt vidrigt ändå.



Japp i morrn ska jag till frissan, får se....nu börjar jag fega...men jo, det blir nog lugg. Dock absolut INTE kort (Cleopatra som du skrev). Gillar inte o passar def inte i det.



Ha en fortsatt härlig semester....lätt bitter sitter man på jobbet. Suck!



Hälsa la familia!



KRAMAR!

2008-07-25 @ 09:08:23
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Malla

Vad fan är det för fel på lyxhotel? Det är varje kvinnas rätt här i livet! Om du frågar mig... Och ju fler ungar "man närt vid sin barm"... Ju lyxigare ska det vara!



Finns ingenting som skrämmer skiten ur en som när ungarna håller på att kvävas, krampar... You name it! Och ingenting som kan få en lyckligare när allt går bra... Krama ´"mittemellanjämt".. extra mycket..



Ha det bäst tjejen!



Pok



MallahöllpåmistaLTbralla

2008-07-25 @ 09:26:09
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Anders Ingvar

Ja du Fru Peeeee, där fick du verkligen till det!

När jag tänker på det är jag ganska mkt som en chimpans, tar det mest piano, och ibland duttar man runt lite....

Min mors största skräck var isbitar!

Hade man en sdn i munnen sa hon alltid....

- Var försiktig nu, för om du sväljer den där hjälper varken ambulans eller fader vår!

Du kan få änvända det uttrycket om du vill :)

2008-07-25 @ 10:11:17
URL: http://rutigclown.blogg.se/
Postat av: Nellan

Men fyyy vad läskigt med nöt i halsen! Tur att det gick bra.



Först när jag läste texten i början blev jag fundersam å ba "hm... va? när träffades vi?" men sen såg jag bilden ;) DU KAN DU!



Nu har även jag semester. SKÖÖÖNT! Saknar dig! Puss

2008-07-25 @ 17:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0