Rastlös lördag.


Efter en flamsig middag med pannkakor, sylt o socker:

- Duka av
- Byta två st bajsblöjor
- Städa i tre flickrum
- Städa i kök, vardagsrum o datarum
- Dammsuga hela huset
- Sortera tvätt
- Servera lördagsgodis för fjärde gången
- Lägga tvååring
- Diska stekpannor
- Lägga fyra- resp. sexåring

Fru P måste unna sig något!


Inget i världen slår Riesenkolor eller whisky!

Nu e re vuxentid. Undra va jag skall hitta på. Vilka alternativ har jag?

- Tro, hopp o kärlek på 3:an kl 21? Jag gillar ju Edward Norton, så det lutar väl åt den...
- Surfa? Njae, det gör jag så ofta så jag borde kanske stå över men men... känner jag mig själv så hamnar jag här iaf.
- Läsa en av alla mina tidningar som jag aldrig hinner? Ja, det låter ljuvligt men känner jag för det just nu?
- Sortera kläder? Det kan jag göra dagarna i ända o ändå aldrig bli klar. Men en lördagkväll?
- Börja med Lilla Hons album? Borde för när faaaaaaaaan kommer det ske annars... tappar tron på mig själv.

Kollade av digitalkameran som inte använts på länge. Äldsta har tydligen lekt fotograf...


En systers hals.


En fejk-gräsklippare.


En fotovägg.


En lekstuga.


Inuti en lekstuga.


En syster.


En systers öra.


En systers hand.


Två systrar o ett stycke morfar.


Hon har talang, jäntan!

Hörs.



****

2,5 h och tre whisky senare.

Gav filmen en kvart sen gick jag. Iiiii den verkar asdålig. Nu sitter jag här framför datorn precis som jag trodde.
En hel påse Riesen o tre whisky har det blivit. Är lite bladig.

Nu tänker jag snart gå o knoppa men först en titt på Tradera.



Kommentarer
Postat av: Malla

Chilla bejb..



Min lillasyster.. (3 bruttor här med).. Har inget eget album... Det skulle se för fattigt ut... 1.. Kort ... JAG SÄGER 1 KORT!!!.. Gör inget album... Hmmmm!??! Typ... En svala gör ingen sommar.. Som vi "40-tals rullar" säger.. Å jag kan meddela dig att den fan största "knäppkängan" i min familj.. Är hon som har flest kort.. Å således flest album... Vad fan hjälpte det då!??! Ingenting!



Man gör så gott man kan.. Å du du.. Har nog.. Nog av just "man gör så gott man kan", just nu..



Lillungen kan nog vänta... Men inte du och ditt mående..



Ta hand om dig raring!



Pok



MallafårfanintetillLTsalbumbralla



2008-09-06 @ 21:47:12
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Nellan

Hihi, där var ju den där karikatyr-tavlan du berättade om :)

2008-09-06 @ 22:17:21
Postat av: Mallis in real life

Äldsta är snart redo för en egen blogg!



Själv har jag spelat Wii, kollat på film och käkat Lakritsal! Nu surfar jag i sängen och det känns som om jag somnar vilken minut som helst.



Kram och sov gott

2008-09-06 @ 23:38:33
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Garbo

Somnade i sängen framför Tv:n som vanligt...;)

2008-09-07 @ 11:06:02
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Nina

Aaaaah, du e så häftig.... du drar liksom 3 whiskey o lite Riesen kolor till det. Hahaha, fan va gött!



Såå trist o inte få ses idag....men fan, vi tar tag i det SNART!!!



Hihi, kul bilder....



Puss gumman o så en jättekram till dig!

2008-09-07 @ 18:00:38
URL: http://niiinis.blogspot.com
Postat av: Sophia

Datorn is da shit :-) Jag hamnar också där..alltid. Riesen i all ära men whiskey??

2008-09-08 @ 11:06:34
URL: http://frokensoffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0