Ungjävlar!


Jag kommer hem. Stressad som fan. Går mot dagis. Vad ser jag?? Jo en ungjävel krypa ut från vår häck med äpplen i händerna. Han kastar varsitt till sina polare som står utanför häcken o väntar.

Fru P e i sådana här lägen inte o leka med.

- Vad i helvete pysslar ni med?
- Öööh vi tog bara ett äpple...
- Det är jag som bor där hörni.
- Okej... förlåt då... (ser ut att bajsa på sig vilken minut som helst)
- Asså jag e rätt snäll av mig så ni får jättegärna käka äpplen, men fråga för fan först!!
- Okej... tack...

Jag går in på dagisgården som ligger 100 meter från vårt hus. Tittar mot huset o tror ni inte att ungjävlarna kryper igenom häcken IGEN???!!! Jag blir vansinnig o glömmer helt bort att dagisgården är full av småungar.

Busvisslar.

- NI SOM PRECIS KRÖP IGENOM MIN HÄCK IGEN - GÅ UT DÄRIFRÅN. NU!!!
 
Ungarna kryper ut långsamt, långsamt o tittar mot dagisgården.

- VAD I HELVETE ÄR DET FÖR FEL PÅ ER???
- Men du sa ju att vi fick ta äpplen.
- ÖHHHH NÄ JAG SA ATT NI FICK TA ÄPPLEN OM NI FRÅÅÅÅÅGADE FÖRST. VAD ÄR SVÅRT ATT FÖRSTÅ??? STICK NU DÄRIFRÅN. PÅ EN GÅNG.

Småungarna på dagisgården stod flockade kring mig o tyckte detta var jättespännande. Jag skämdes lite o fick lov o säga att "man måste få bli arg om det springer folk och KNYCKER grejer från en... eller hur??" Alla småungar nickade o höll med.

Annars har fredagen löpt på som vanligt. Kaosmiddag, chirre o saft framför Cartoon, pyjamasgos i soffan tills de stupat. Nu sitter jag själv här igen. SJÄLVKLART med en whisky.

Vad är grejen med whisky? Varför är det så jäkla gott? Det är verkligen LYX för mig att få hälla upp en redig en o sitta o zippa på. Whisky is da shit.

Lite bilder från idag kommer här.

Från i morse:





Syskonkärlek. Fröken Mitten chockar varje dag!! Nu kan flickebarnet skriva också... utan att man behöver stava!


Chirre fram för Cartoon...


... medan morsan tar en whisky o läser tidningar med blanka sidor.


Sen kom det här. Lilla Hon testar sin mamma om o om igen. Alla framsteg som hon tagit (som t ex att sluta med napp) när pappa varit hemma skall nu förintas. Mamma e säkert snäll o ger mig en napp. Eller så får jag sääääkert gå ur sängen 145 ggr o behöver inte lägga mig för att sova... Någon som tänkte på den vackra badrumstapeten vi har i vårt lilla badrum???

Jesus. Jag har fått gå in med henne massor av ggr ikväll o hon envisas med att komma upp varje gång trots att jag blir fly förbannad o hotar med gud vet vad. Så blir det storgråt o tandagnisslan.



Hon e inte min favvo just nu. Trots att hon e sockersöt.

Kommentarer
Postat av: Mallis in real life

Om jag fick bestämma skulle det finnas:



-Pallfria barn som frågar först



-God whisky



-En ännu argara Fru P



=)



2008-09-19 @ 23:06:07
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: pangis

Skicka hem pallungarna till mig, dom kan få ta vartenda äpple för ingen här äter dom iallafall:-)



10 årig speyburn rekomenderas.. godaste whiskyn jag smakat...!



Trollbarn på två år är det sötaste jag vet... även när dom ger sin mams the creeps:-)

2008-09-20 @ 09:25:18
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Mattias

ha ha, alla pallares skräck Fru P!



Whisky är nog den enda alkoholdryck som jag tycker riktigt illa om. Det är väl som med rödvin att man måste dricka några ggr för att "lära" sig men jag hoppar nog det.



Jobbigt med Lilla där förstår jag......Trots att jag ofta klagar på Max vid läggningarna så inser jag förstås att det blir ännu värre när de är trotsiga som större småbarn.

2008-09-20 @ 10:25:25
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: flunkbuster

Tullamore Dew är en mycket god irländsk blended whiskey som jag gillar mycket.

Ett stort glas whiskey med en liten liten skvätt vatten i bara för att framhäva smaken och så ett glas kallt vatten bredvid, det är grejer det!

Pangis har tydligen alla äppel som jag skulle behöva nu.

Jag har gjort paj och massor av äppelmos och nu skulle jag behöva mer äpplen.

Kanske man skulle krypa genom häcken över till grannen och palla lite?

2008-09-20 @ 10:58:12
URL: http://flunkbuster.blogspot.com
Postat av: Magnus

Hahaha...antar att ungarna såg ut ungefär, som de ungjävlar gjorde, som fick en skrapa av mig när de kanstade snöbollar på min vägg. I bland brinner det bara. Bra där, snorungar ska hållas kort. Extrabonus att du busvisslar från dagis...världsklass!

2008-09-20 @ 13:49:27
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Malla

På kidsen bara..



Pok



Mallaryterocksåibralla

2008-09-21 @ 10:34:35
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: mumrik

men hallå...du tar ju bort det roliga med att palla genom att försöka tvinga dem att fråga om lov innan...vem f*n vill äta frukt som man fått lov att plocka? Nej...fram för fler ungar som pallar...för det verkar det knappt finnas några som gör längre...



Nej...jag säger bara att alla snarstuckna och som i förtid blivit både surrkärringar och griniga gubbar...skulle ha ett rejält kok stryk så kanske de fattar att det tillhör barndomen att palla...vilket med största sannolikhet även ni gjorde...glöm inte det...

2008-09-21 @ 12:02:42
URL: http://blog.punkmumrik.net/
Postat av: Garbo

I min trädgård får även rådjuren plocka! :)

2008-09-21 @ 17:06:04
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: en riktigt surRkärring

mumrik - palla tillhör barndomen? ok visst, men mobbing är ju nått som oxå mest förekommer i barndomen, ska ungarna pyssla med det oxå? bara för att nåt s.k. tillhör barndomen som du säger behöver det ju inte vara ok. Att prova snatta tillhör oxå barndomen sånt fall och det är ju olagligt så det blir lite knepigt att uppmuntra sina barn till det, bara för att det tillhör barndomen...

2008-09-21 @ 20:47:10
Postat av: Anna

Hallå där! Som trogen läsare som inte lämnat något spår än tänkte jag bara tacka för en härlig blogg! Alltid lika kul att komma in och hitta nya inlägg!

Ta hand om dig!

//Anna

2008-09-21 @ 22:30:52
URL: http://annastahl.blogg.se/
Postat av: mumrik

en riktigt surRkärring: Palla tillhör barndomen...varken mobbing eller snatteri tillhör barndomen...visst de existerar...men både mobbing och snatteri är nog mer förekommande bland vuxna än bland barn...att palla äpplen är däremot rätt få vuxna som sysselsätter sig med...så analogin haltar en del...

2008-09-21 @ 22:47:08
URL: http://blog.punkmumrik.net/
Postat av: en riktig surkärring

jag tyckte det var spännande att prova snatta när jag var liten. det är ingenting jag pysslar med som vuxen. vi alla gillar helt enkelt olika saker.

2008-09-22 @ 10:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0