Mot ljusare tider?

Kanske är det inte bara ljusning i form av vår och sommar som är på ingång? Kanske skymtar jag en liten ljusstrimma där borta i tunneln när det gäller mitt liv också? Jo tamig tusan. Så är det!

Mycket har man stått ut med. Mycket har hänt. Hjärtan har krossats. Oron och ångesten har ätit upp mig inifrån.

Men. Det är fan sant det som jag alltid hävdat och sagt - Fru P reser sig alltid upp!! Det är ingen bullshit det där med att motgångar stärker en. När man är där mitt i gyttjan så känns det bara nattsvart och inte fasen tror man att man någonsin kan växa o bli stark av skiten...

... men det blir man!

Äldsta mår tipptopp. Magen e platt och svullnaden borta :-) Hon kan till och med vara med på skolans gympa på torsdagar till hennes totala lycka!

O så har jag och Jeppe passerat ytterligare en milstolpe. Vi fick inte huset sålt så nu köper han ut mig och jag har köpt en nyproducerad fyra bara ett stenkast från dagis och skola. Barnen får leva varannan vecka liv men behöver inte ryckas upp från kompisar, dagis och skola. Mjukstart åter igen.

Den dagen Jeppe kan sälja huset och inte behöva gå med förlust, när tiderna ser bättre ut och när barnen blivit lite större så hamnar vi nog närmare stan. Men nu får vi stanna kvar i Bullerbyn. Det blir bäst så. Nu.

Jag skall således inom bara några veckor flytta hemifrån. Känns lite läskigt men spännande! Jag känner mig som en tonåring som skall flytta från flickrummet till egen lägenhet.

Det är idylliskt område. Bara nyproducerade villor runt omkring. Lägenhetshusen är tvåvånings träkåkar. Röda med vita knutar. Bara skog och åkrar runt omkring. Fem minuters cykelväg från villan, dagis o skola. En kvart tar det att gå.

Alla tjejerna i balettligan får varsitt rum. Kök o vardagsrum i ett. Balkong i söder. Helkaklat stort badrum med tvättmaskin.

Så... nu skall det inredas, fixas o donas. När allt e på plats så kan jag LOVA att det blir blogg-träff ;-)

Kommentarer
Postat av: Mattias

Låter ju bra det där! Hoppas flytten går bra och att ni trivs i er nya lya! Hoppas det går bra för Jeppe också, du får hälsa honom!



Lite roligt med flytt även om det kan vara jobbigt också men man får ju tillfälle att rensa bort massa onödigt och så gissar jag att du är en sån som gillar att inreda och fixa så det kommer du väl gilla gissar jag. Ha en skön dag!

2009-04-15 @ 09:20:37
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Cian

Men för fan vad underbart att det börjar ljusna!



Och vilken bra lösning för balettligan..



Du får hojta till om du behöver flytthjälp..



Pöss på dej..

2009-04-15 @ 10:07:01
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: mallis in real life

Jag kommer jättegärna och hälsar på.



Hoppas allt går bra. Skönt att barnen får en liten mjukstart.



Kram på dig

2009-04-15 @ 10:30:49
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Mia

Härligt!

Det är så... man går starkare ur svårgiheter...



Underbart!

Go Balettligan!

2009-04-15 @ 11:21:21
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: Sjuvagnsmamman

Helt rätt beslut för tjejerna tror jag! Stan kan vänta!

2009-04-15 @ 11:26:19
URL: http://blogg.passagen.se/sjuvagnsmamman/
Postat av: Anonym

Det låter heeelt fantastiskt!

Vilken underbar upplösning på månader av vånda.

Skönt för balettligan att ha kvar närheten till sitt invanda och skönt att bara ha 5 minuter mellan sin mamma o pappa,kunde inte ha blivit bättre ju!



Massa lättade kramar!

2009-04-15 @ 11:40:44
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Nina

Men hjärtat.... åååh... nu blir jag alldeles varm i hjärtat! Mitt lilla lilla hjärtegryn...du ser, man fixar allt! Tiden måste bara gå, hjärtan måste krossas, funderingar måste få härja fritt, tårar måste fällas, ångesten måste få äta upp en liten bit av en m.m. osv... men fanimig att man reser sig! Det har jag vetat hela tiden att du ska... no doubt about it!



Längtar massa efter att få träffa dig gumman!! Smäller fanimig av snart!!



PUSS

2009-04-15 @ 12:01:38
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Malla

Men du "Sickan"... Det låter ju alldeles lysande!



Men jag har sagt det förr.. Och jag säger det igen!



Fy fan vad bra du & Jeppe gör det för era barn och varandra! 100 stjärnor av 100 för gott och civilicerat uppförande i skilsmässan!



Pok



Mallaalltlösersigtillslutbralla

2009-04-15 @ 12:29:02
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Gud va skönt att höra att det börjar se ljusare ut för dig och din fina familj!

Blir så glad för din skull och hoppas verkligen allt fortsätter åt rätt håll nu, det är ni värda efter all skit som hänt.

Ni har ju verkligen löst allt till det bästa och era barn är lyckligt lottade med så fina föräldrar som efter omständigheterna verkligen tänker på deras bästa i förstahand! GULDSTJÄRNA!!!



Du är verkligen en kämpe som orkat ta dig igenom allt det som hänt och jag önskar dig ALL lycka!

Ta hand om dig!

KRAM KRAM

2009-04-15 @ 15:10:55
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: pangis

Återigen tar ni båda ett klokt beslut.. Framför allt verkar det som om ni fortfarande, på ert sätt, kan fungera som en familj, trots att ni inte längre är ett par. Det är starkt och smart gjort! Respekt och all lycka till er båda och era fina tjejer..



2009-04-15 @ 22:07:52
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: A

Vilka glada nyheter!

Helt perfekt för er alla och framför allt för "balettligan" som kan ta sig mellan mamma och pappa på egen hand om de skulle vilja. :)

2009-04-16 @ 12:56:54
URL: http://minsoffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0