Tack gode gud för helgen!

Det går upp... det går ner... och så går det upp igen. Livet e bra märkligt asså. Ena dagen vill man bli överkörd och andra dagen dansar man omkring på rosa moln. Märkligt. En av mina bästa vänner brukar säga följande när det känns sådär - "man pendlar mellan en kopp choklad o självmord". Klockrent.

Min helg var gudomlig. Det förtjänade jag.

Här kommer några bilder!


Jag var hemma m Äldsta hela fredagen. Som en liten överraskning så kom min kära lillasyster med sin lillgris!! Här spelar syrran o Äldsta Fia.


Jag o Äldsta gick o hämtade småbrudarna. De hade ingen aning om vilka som satt o väntade hemma i huset.


Fika med glass.


Syrran med lillgrisen.


Kall bärs en varm o solig eftermiddag. It's a must. Shit vikka påsar jag har under ögonen!!!! Ser jag ut så när jag skrattar??? Måste sluta skratta... men... kanske inte konstigt att man ser så schleten ut efter allt skit man varit med om på sistone.


Jag har inga grabbar så jag visste inte men shiiiiit va lillgrisen kan kissa långt!! Han låg på en filt o kisspölen hamnade hundra meter bort?!!


En lillgris sovandes i solstrålar!

Fredagkvällen - Talang med balettligan. Sen bidde det svensk rulle för mig o syster.



Lördagmorgon. Efter frulle - alltid Smarties. Syrran o Äldsta poserar.


Och jag fick Smarties-puss av Fröken Mitten. Fröken Mitten har förövrigt världens godaste pussar. Det riktigt SMASKAR om dom. Och hon tar alltid ett stadigt grepp om ens nacke. Man blir helt förtrollad!


Farsgubben kom förbi lite senare. Här visar han småbrudarna vad som är ogräs o inte. Sedan blev det barnarbete resten av dagen ;-)


Min ljuvliga mittentjej.


Ahhhhhhh. Premiär för tvätthäng utomhus! Jag är perverst förtjust i att hänga tvätt i solen!


Mera rabattrens.


Fröken Mitten i ett nötskal. Kjol åker ALLTID av o sen skall det struttas omkring i bara strumpbyxor. Vackert.


Lilla Hon har samlat ihop en hel hink med ogräs. Stolt.


Promenix. Vi gick till lägenheten. Tjejerna var superglada o visade både dörr, brevlåda o parkeringsplats för syrran.


Självklart skulle det plockas tussilago på vägen. I bakgrunden skymtar vårt nya boende...


Ytterligare en överraskning. Morsan kom förbi på en fika. Hon hade, som alltid, "vägarna förbi". Lite fika på plätten.


Festis is the shit.


Morsan o lillgrisen.


Lite senare kom även syrrans bästa vän S förbi. Även hon ville ha lite gulligull med lillgrisen.


Oj så trött. Sol o värme tar slut även på en liten Fröken Mitten. Lördagskvällen avslutades framför Robinson. Jag o syrran festade på lite rosé.


Äldsta lajjar med min kamera.


När tjejerna somnat så tog vi en hemlig nattcigga. Det var busigt. Och gott :-)



Idag startade dagen med att grannfrun kom förbi och friserade syrran...


... och Lilla Hon.


Min minsta snäcka med nyklippt nacke!


Iiiii.

Syrran o lillgrisen drog efter lunch. Sen har vi bara varit ute. Tjejerna har lajjat med grannungar och jag har mest hängt tvätt o sooooooolat. Fru P loves the spring.


Efter dusch av tre små flickkroppar så blev det operation måla 60 stycken naglar. Detta är Äldstas. Svart är givet o så ville hon denna gång ha små vita blommor.


Nu ska jag jobba lite. Sen ska jag ta en dusch. Sen sova som ett as. Är grymt trött. Men nöjd o glad.

Helgen var min räddning. Att syrran kom förbi o bodde här gjorde verkligen susen.

Love you darling.




Kommentarer
Postat av: Nina

Ååååh, vilka underbara bilder! Härligt o sitta o titta, som i ett fotoalbum! :)



Fina e ni oxå, o du har inga påsar under ögonen. Såna där måste man ju ha när man skrattar annars tror jag att våra ögon skulle pluppa ut! :)



Love U!



PUSS

2009-04-27 @ 07:26:59
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: mallis in real life

PRECIS så ska en helg vara. Full rulle och solsken hela tiden. Synd bara att helgerna går så fort. Nu är det måndag igen och det är bara att bita i det sura gräset.



Underbara bilder by the way, känns som om man var med på ett hörn.



Puss och kram underbara du

2009-04-27 @ 08:37:38
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Garbo

Skönt med släkt och värme och med det menar jag sammanhållning :) och sol!

Men shit! vikka ögonfransar lillgrisen har!

Sånt går hem hos flickorna senare ;)



Skönt att se att ni mår så mycket bättre,ser ju riktigt lantligt mysigt ut ert nya boende,nyfiken på mera bilder sen...



/Kram o ha en fin vecka!

2009-04-27 @ 09:00:22
Postat av: DRC

Verkar ha varit en helg i hästväg! Glad för din skull Fru P!!

2009-04-27 @ 09:22:10
URL: http://www.rutigclown. blogg.se
Postat av: A

UNDERBART att läsa om din helg! Och vilka härliga bilder!

F-n, man vill bara vara ledig jämt och ha det skönt, eller hur?!

Längtar ihjäl mig efter sommar och långsemester!

2009-04-27 @ 10:49:47
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Sjuvagnsmamman

Verkar som "den lilla söta flickan" gjorde come back i helgen! Härligt!

2009-04-27 @ 11:33:38
URL: http://blogg.passagen.se/sjuvagnsmamman/
Postat av: lillasyster

älskar dej med :) underbar helg!! längtar redan till nästa gång vi har en tjej + lillgrishelg!

2009-04-28 @ 07:58:45
URL: http://weasel.blogg.se/
Postat av: Cassandra

Mysig blogg :)

2009-04-28 @ 14:18:17
URL: http://cassandra87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0