Semester.


Jobbar imorgon o på fredag. Sen 4 veckors semester. Boomshakalak!

Vad ska Fru P hitta på då, tro? Tjae det vette tusan... det får bli som det blir liksom. De första tre veckorna har jag ju balettligan så då blir det småresor så som till mamsegull, Skansen, hälsa på vänner o bara vaaaaara. Helgen då jag fyller GAMMAL skall jag spendera med Fröken Mitten. Bara hon o jag. Vi skall till Kolmården :-)

Sen den sista veckan blir det rehabvecka för mig.

Idag träffade jag mina små brunbrända flickor igen efter en drygt en vecka. Det kändes underbart att komma in på skol- och dagisgården o mötas av "maaammaaaaaa". Små kroppar som kom springandes med öppna famnar. Stora leenden o varma kramar.

Det går inte att beskriva med ord. Bara ni som har barn fattar vad jag menar. Det är en sådan gränslös kärlek!!

All tandagnisslan, allt gnäll o alla gräl känns fjärtigt när man får ett sådant bemötande. Det är då man förstår att man är en ganska bra mamma ändå.

Fröken Mitten sa ikväll "mamma, jag sa att jag ville vara hos dig men det sa jag när ingen annan hörde... jag sa det till mig själv". Det var så fint.

Lilla Hon har flera gånger sagt "mammaaaa du e så söööööt".

Äldsta sa för en stund sedan (när jag lät henne vara uppe lite längre o läsa en bok förvisso) "du är världens bästa mamma!".

Bra betyg liksom.

Små händer som tar mig på benen. Små händer som kryper in i mina när vi är ute o går. Stora blåa ögon som tittar på mig med sådan värme o kärlek. Små röster som ropar. Små fotsteg som trippar. Små små små.

Mina små tjejer.

Kommentarer
Postat av: Sjuvagnsmamman

Underbart!Finns uppenbarliga fördelar med att vara "varannan vecka förälder". Inte helt lätt att för jämnan orka vara "jordens bästa mamma"

2009-06-24 @ 21:36:25
URL: http://blogg.passagen.se/sjuvagnsmamman/
Postat av: Alexandra

Va mysigt det låter allting!

Skönt med semester, njuuuut och ta hand om dig själv o dina fina gulliga barn!



Kram:-)

2009-06-24 @ 22:18:50
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: Anders Ingvar

Det där vad nog fan det finaste inlägg jag läst på en blogg i hela mitt liv!

2009-06-25 @ 07:39:01
Postat av: jama

Du låter som en härligt cool avslappnad mamma. Ge mig en dos, tack ;)



Kram sötis

2009-06-25 @ 11:09:40
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gulligt härligt underbart! :)

Ha en alldeles underbar semester!

/Kram

2009-06-25 @ 12:39:50
Postat av: angelica

ha en trevlig dag i det varma vädret:)

kram

2009-06-25 @ 13:20:51
URL: http://raaaw.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Åh, vad skönt med semester :D har semester om ca 2 veckor, då ska jag ligga och steka i tre veckor ;)



Kolla in detta!!



http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=159178



Gratis bio har förbättrats :D

2009-06-25 @ 13:22:35
URL: http://gabriellaj.blogg.se/
Postat av: Fisen

KÄRLEK!!!!!

Vad det är bra!!!!

Trevlig sommar

Kram

Fisen

2009-06-25 @ 13:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0