Älsklingar.


Jahaja. Måndag idag asså. Lucia-måndag. En högtid jag verkligen älskar. Lucia! Det är stämningsfullt o vackert. Julen börjar göra sig påmind och man får frossa i gott... som t ex mitt absoluta favorit kaffebröd - LUSSEKATTER.

Lussekatt, som förövrigt heter Julgalt har jag lärt mig efter att ha läst på mjölkpaketet i helgen. Fult namn. Skönt att vi säger Lussekatt istället...

Kom hit till jobbet idag och på frukostbuffén fanns helt nybakade, ljumma Lussekatter. Jag lovar att jag skulle kunna äta tjugo stycken på raken. Inga problem. Men än så länge har jag bara tagit en. Kanske, kanske tar jag en till senare :)

Det är ju fika på dagis o skola i eftermiddag så jag lär somna med rå-ångest ikväll.

Nåväl.

I helgen som var skulle vi egentligen ha åkt till Norrköping o varit barnvakter till mina älskade systerbarn... men et sket sig :'(. Det går magsjuka på Lilla Hons dagis och vi kände oss halvklena så syrran o jag bestämde att det fick brinna inne. Som tur var (!) hade de en backup-plan så de kunde gå ut o roa sig ändå!

Och... mina tjejer blev rejält besvikna så jag fick försöka göra helgen så bra som möjligt ändå....



Wii Sing är aldrig fel! "Pa pa pa pokerface pa pa pokerface........"


Dags att planera inför huset. Vi skall riva köket o göra nytt. Jag har bläddrat sönder Marbodal-katalogen redan och detta är Kökexempel 1. Ljust o fräscht.


Kökexempel 2. Coolt med mörkgråa luckor... frågan är om det håller sig?


Kökexpemel 3 - även det ljust o fräscht. Vi skall iaf INTE ha träbänkskiva. Det är vi ense om!
Rostfritt eller sten. Is. Da. Shit.


En fredagstrött åttaåring...



... som är sååååå vacker!



En fredagstrött sexåring...



... som är sååååå vacker!



Och så min mysgurka som tack o lov inte blivit magsjuk... ännu. Peppar peppar.



Mer Wii Sing. "I hear Jerusalem bells are ringing......."



Ett stycke Fröken Mitten i A's knä. Typ alltid i knät på honom...


Sockerkaks- samt småkaksbak. De gjorde (nästan) allt själva.



"I'm a barbie girl....."



"... in a barbie woooorld...."



Första lappen med hel mening jag sett som Fröken Mitten skrivit. I ilska dessutom.



Piprensar-pyssel. Mammas numera favoritsyssla :)



Leklandet. En skänk från ovan. Nu även i vår God forgotten håla. Tack för det Jennie.



Wohooooo. Fröken Mitten.



Wohoooooo. Lilla Hon.



Nu är det bara några dagar kvar - sedan ligger jag i en solstol med min älskade A. Känns helt overkligt.
Skall jag åka utomlands? Skall jag få sova ut en hel vecka i sträck? Skall jag få fräknar på näsan FAST det är december månad?

Ja, det skall jag tydligen :)

Gu' så  härligt.



Kommentarer
Postat av: lillasyster

älskar när du lagt in massa foton!!

sjukt att du kommer vara brun på julafton! vi andra kommer se ännu mer grisrosa ut:(

nåväl, lyssna nu riktigt noga.

vitt är det enda rätta när det gäller kök!!!

vita vitvaror och vita luckor. men icke högblanka..

funkar bara något eller några år till.

mitt förslag är vita luckor, klassiska. stenskiva, håller hur länge som helst! belysning!! inte snåla in där. många spots under överskåpen. om ni kan, typ köksö, med inbygd soffa (sittdel iaf) svårt att förklara, men huuuur fint och praktiskt som helst! fan va kul att få göra nytt!! induktionshäll och ett måste oxå!! på allvar.

inga skogs inslag, typ fototapet el dyl :)

2010-12-13 @ 12:41:42
Postat av: Nina

Wihieeee...såg att din håla fått ett sånt, måste besökas helt klart!



Jag gillar kök 3 med stenbänkskiva.... SNYGGT som fasen!



Så mycket kul du har framför dig bönan! NJUT...



PUSS

2010-12-13 @ 14:40:26
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Anders Ingvar

Fru P, varför verkar din lillasyster så hatisk mot fototapeter?

2010-12-13 @ 15:23:03
Postat av: Ankan

Kök nr 1 röstar jag på... Snygga färger på kanorna ;) by the way!

2010-12-13 @ 18:18:41
Postat av: pangis

Nr 1 får min röst, Tidlöst och hållbart i många år samtidigt som man kan byta ut både tapeter och kakel för att piffa upp.. Det grå var snyggt men som sagt.. håller det?



Är man avis på utlandsresa eller är man avis? Jag är sjukt spytrött på vinter och snö.. Vänta ni bara tills ni skottat en miljard gånger:-)

2010-12-13 @ 18:29:30
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: jama

Åhh va kul med nytt kök. Satt o prata om det med M här ikväll - att vårt börjar ge med sig nu asså...bara sen -79 liksom..gahhh spyr på det!!



Appropå spy, så ni klarade er inte från kräksjukan, stackare. Hann inte snacka såå himla mkt idag...som man hade velat. Men kul att hinna säga hej o så. Känner mig lite småkraxig, ont i halsen hela dan så jag kände mig allmänt grå o ful idag :(



Kommer ju bli såååå kul med huset, måste jag ju säga igen. Galet snyggt!



Vi ses.

Kramen!

2010-12-13 @ 19:46:50
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Grinders.se

Hej – Vi söker just nu fler bloggare som vill tjäna extrapengar på sin blogg genom att sälja sponsrade inlägg och annonsplats till företag som vi samarbetar med. Är du intresserad kan du läsa om hur detta fungerar här: http://www.grinders.se/page/about

Med vänlig hälsning

/Grinders.se

2010-12-15 @ 07:23:15
URL: http://www.grinders.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0