Cancerjävel


Är helt rödgråten. Fick precis reda på att en kompis... eller njae, kompis o kompis... hon är min fd chef, vi har följt varandra med barn i samma åldrar. Vi har umgåtts båda familjerna, haft sommarweekends ihop, firat bröllop ihop och så vidare o så vidare.

Numera håller vi kontakt via Facebook o mail. Typ. Skulle ha åkt till henne andra advent, blev inbjuden dit med mina flickor - vi skulle baka pepparkaka o dricka glögg till småtimmarna. Jag kunde inte så jag tackade nej.

Ikväll fick jag reda på att hon har cancer. Har opererat bort ena bröstet där två tumörer satt. Hon har även tumör i lymfkörteln.

Jag är i chock och sitter här och hulkar av gråt. Det är så jävla hemskt.

Varför finns den där jävla sjukdomen??? Varför???

Hennes 6-årige son har sagt till henne "men mamma, dromedarer har ju bara en puckel och det går ju bra...". Bryter ihop. Ungar o vara så glada o positiva. Det är så härligt... men aj va ont det gör.´Hennes åttaåriga flicka vill klippa av sig håret för att hennes mamma snart inte kommer ha hår. Kanske.


Fy fan.

Lev nu. Vänta inte till sen.


You go girl.

Kommentarer
Postat av: pangis

Ibland finns inga ord:-( Livet är inte rättvist på något sätt..



Kram..

2010-12-28 @ 12:53:41
URL: http://wwww.pangbruden.blogspot.com
Postat av: A

Usch, vad hemskt och sorgligt och orättvist livet kan vara.

Kram!

2010-12-28 @ 22:08:48
URL: http://minsoffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0