2010-06-01 - dagen jag snabbt skall förtränga!


Jag är nästan aldrig bitter. Jag har ett rykte om mig att jag är en glad och positiv människa. Jag försöker alltid att se saker o ting på bästa sätt och jag gör allt för att alla runt omkring mig skall vara glada o nöjda.

Men vad får jag för det?

Den här dagen var den värsta dagen i mitt liv. Jag har aldrig förr känt mig så förtvivlad, så förstörd och så maktlös. Allt bara skiter sig och jag är på gränsen till ett STORT nervsammanbrott.

Neeeej mamma du behöver inte oroa dig, jag är inte på vippen att bli tokig. Det är bara inte min dag idag.

1) Min äldsta dotter hatar mig. Vad jag än gör blir det fel o jag är totalt värdelös. Idag har vi grälat som ALDRIG förr och trots mina tappra försök till konsekventa hot men även morötter så har det inte funkat. Det har slutat med att jag gråtit, skrikit, kastat saker. Och det har hon också. Just nu pratar vi inte med varandra.

2) Min telefon har ballat ur. Jag kan inte ringa. Jag kan inte messa. Världen utanför känns jävligt långt bort. Jag känner mig helt utfrusen. Finns jag? Syns jag?

3) Jag fullkomligen badar i jobb. Jag älskar mitt jobb, det vet de flesta men nu känns det bara jobbigt. Hur mycket jag än sliter mitt hår för att få det att fungera så skiter det sig. Det fylls på hela tiden. Ingen tid att hämta andan. Den berömda droppen är snart här, den droppen kommer att få min bägare att svämma över. Och det BRUTALT.

Eftersom denna dag är den fittigaste dagen på länge så börjar även tankar snurra i huvudet mitt... jag tappar totalt självkänsla, självförtroende, styrka och insikt. Allt känns bara piss.




Okej, Fru P. Nu får du fan skärpa till dig! Upp med morrhåren o foka!!!!! Imorgon är en annan dag o redan ikväll kommer du vara stark som en oxe igen. Allt löser sig ju, är det inte så du brukar säga? Kom igen nu, kör i vind.




Kommentarer
Postat av: pangis

Vet du gumman.. Skitdagar glömmer vi bort och satsar på dom bra i stället.



Ta med dig tjejerna och gå ut och köp glass..



Ät den med gott samvete sen går du in och häller upp ett stort glas starkt brunt skottsk.. ja du vet:-)



Ibland måste man det..



Kram.. Sol i morgon jag lovar!

2010-06-01 @ 18:20:22
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Grannen

Man måste ha skitdagar för att känna av dom riktigt bra. När man kravlat sig upp på den jobbigaste toppen kommer en nedförsbacke. Kravla dig vidare det är värt det! Klem!

2010-06-01 @ 23:32:50
Postat av: A

Mark Levegood kan vara på gränsen till äckligt käck, men när han berättade om sin mormor el farmor som alltid sa "bryt ihop och gå vidare" så hade han tamejfan rätt!

Bryt ihop (vilken du till viss del kanske gjorde igår) och gå vidare idag, starkare och gladare!



Och fö'låt, för nu lät jag äckligt käck också. Känner knappt igen mig själv.

Bra på att skriva pepp-kommentarer kanske, men usel på att leva som jag lär... ;D

2010-06-02 @ 10:29:38
URL: http://minsoffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0