Höst- & vinterrusk.


Det känns lite sorgligt att bloggen verkar vara på väg att dö ut lite... förr i världen skrev jag inlägg till höger o vänster var o varannan dag och kommentarerna strömmade in. Idag duggar det inte tätt mellan inläggen och frågan är om någon över huvud taget läser den här bloggen längre.

Tiden räcker inte till. Vare sig för mig eller för mina gamla bloggisar. Jag kan ju bara se till mig själv och jag är verkligen URUSEL på att dumsurfa nu för tiden. Har inte tid. Så enkelt är det.

S O R G L I G T  är ordet.

Nu har höst- & vinterrusket här också. Många lider o tycker det går fetbort. Många går i ide och kommer inte ut ur det förrän ljuset är tillbaka. Jag tillhör den lilla skaran som gillar detta. Jag tycker snålblåst, regn o snöoväder är ganska majjigt faktiskt :) Gillar att kunna sitta inomhus o kura UTAN dåligt samvete.

Idag är det storm ute. Folk tappar hakan likt varje år. Folk kör av vägarna för att de fortfarande har sommardäck på. Eller för att de inte är "vana".

Vad är det för fel på folket? Det blir ju vinter o snöoväder varje jävla år liksom. Vakna upp nu.

Och snälla - sluta GNÄLLA! Det BLIR snö varje år. Det ÄR vinter varje år. Det ÄR långa vintrar vi har i detta land. Det ÄR slaskigt varje år. Det ÄR så vi har det här i Svedala. Serni!

Det är bara att flytta till Medelhavet om det inte duger. Så känner jag.

Men... ja jaaaaaaaaa jag gnäller också! Ganska ofta ska jag erkänna. Men jag gnäller sällan eller aldrig över våra årstider. Jag är så glad över att vi har dem! Vår, sommar, höst, vinter. Vi skall vara jävligt glada över vårt svenska fräscha klimat!

Vad gnäller jag om då? Jo, jag gnäller när jag är hungrig. När jag ätit för mycket. När jag sovit dåligt. När jag har ont i magen. När jag har dåligt med deg. När jag inte får träna. När jag har mens. När det är stökigt...

... försöker dock göra något åt skiten. Svårt med vädret, det kan jag förstå. Men vet ni! Man kan ju faktiskt klä på sig ordentligt med kläder så man inte fryser eller blir blöt?!

Det finns faktiskt varma tröjor. Långkalsonger. Regnställ. Gummistövlar. Vantar o mössor.


Lovar o svär ;)



Kommentarer
Postat av: A

Jag läser fortfarande din blogg. :)

Jag gnäller nog lite om vädret, men bara när det är riktigt grisigt (för mig är det ihållande regn och blåst).

Fast är det RIKTIGT oväder så gillar jag det nog ändå.

Fascineras av naturens krafter och tycker om alla slags "katastrof-väder" som vi kan få här i Sverige (de är ju inte så farliga, inga byar som flyter bort :D ).

Häftigaste jag varit med om var vintern -98 när vår stad snöade igen helt och vi blev insnöade hemma. Arbetsplatser, skolor, dagis...allt hölls stängt. Biltrafik var förbjudet på gator och t ex sjukhuspersonal blev skjutsade med bandvagnar till sitt jobb. HÄFTIGT!!! :)

2010-11-09 @ 15:24:08
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag läser oxå Din blogg jue....



Mmmm, har fasen precis gjort ett inlägg om det där med "chocken när vintern kommer" på min blogg. Festligt...



Ja, det är många som gnäller. Jag gnäller när det känns som vintern blir ett halvår lång, skulle räcka med en stund för jag gillar vinter. Tycker att det är mysigt... tända ljus och sitta inne utan fåligt samvete, precis som du! :) Å skulle jag kunna flytta till medelhavet typ från februari till sommaren började här så skulle jag nog göra det. Men det skulle innebära:

FIXA SLAFS...major mycket

Bo IFRÅN STORA KIDSEN...längtaihjälsig.nu



Så lite gnäll blir från min sida... men inte förrän i februari! :)



PUSS

2010-11-10 @ 06:30:02
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Cian

Jag läser också..i det tysta för slö på att kommentera är jag ;)



Jag gnäller jämt..speciellt på kyla då den här kroppen verkar tro att den är född i typ Florida..



Pöss på dej söt!

Spontan-öl i Jakan nångång?

2010-11-10 @ 07:55:39
URL: http://vildingsbravader.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0