Vad är det här för dravel?


"Generellt bör man avvakta med träning tills sjukdomskänslan försvunnit helt. Under tiden man äter antibiotika, vilket man ju gör p g a en bakterieinfektion, finns en viss mängd bakterier kvar som kan förorsaka problem om man motionerar. Bl a drabbas en del av hjärtklaffsinflammation om bakterierna sprids dit med blodet och får fäste. Det är ett allvarligt tillstånd, potentiellt livshotande och som ofta leder till komplikationer. Rådet blir därför att avstå från fysisk aktivitet tills antibiotikakuren är avslutad."

Det är väl faaaaaaaaaaaaaaaaan också. Har haft världens bästa träningsvecka hittills o så POFF förstörs allt pga en jävla urinvägsinfektion...

Igår boxades jag och kände att något kvar knas "där nere". Eftersom jag är extremt rutinerad när det gäller symtom av dessa slag så insåg jag rätt snart att "jahapp, så var det dags igen..."

Efter träningen gick jag hem, käkade o ringde till närakuten. Fick tid direkt o på studs en antibiotika-kur. Så nu knaprar jag Selexid i några dagar framöver.

Tycker ju att kisseri-problem inte borde påverka träningen och har ett pass idag att se fram emot, samt ett imorgon innan det är dags att ta barnen igen.

Så får man ovan slängt i fejjan. Jag har ju ingen lust att drabbas av en sabla hjärtklaffsinflammation nu asså...

... men hörni, ni som vet, är det så farligt som alla säger???




Kommentarer
Postat av: Mor

Ring och fråga vetja. Kram

2011-01-18 @ 13:49:54
Postat av: Anonym

Drick tranbärsjuice eller lingondricka (gärna osötad)kontinuerligt så ska du se att det blir bättre.. Om du inte redan vet det.



Jag hade åratals av besvär med urinvägsinfektionshelvetet men efter en kur med LCHF och därmed 0 socker så har det faktiskt försvunnit..



2011-01-19 @ 11:02:17
Postat av: Fru P

Jag hade kronisk uvi när jag var yngre men efter första graviditeten avtog det helt. Så fick jag igen förra året... och så nu.



Jag äter ju nästan inget socker alls. Och dricker nog mer vätska än någon annan levande varelse och visst vet jag att man skall dricka tranbärs- eller lingondricka. Sura drickor. Men det är lättare sagt än gjort. Svårt att sätta sådant i system.



Men tack snälla för tips, vem du än är :)

2011-01-19 @ 11:20:44
Postat av: Anonym

potentiellt livshotande står det visst också. Ungefär som för mig då som ska behöva ta mig till knivsöder helt själv ikväll........

2011-01-19 @ 14:31:41
Postat av: Pangis

Sorry, det var ju jag som tipsade om tranbärsjuice eller lingondricka.. :-) Glömde skriva mitt alias i all hast..



Det finns även koncentrerade tranbärspiller att köpa på hälsokosten. Det har jag provat och det har fungerat bra.. när man inte orkar dricka massor..



Kram

2011-01-20 @ 14:23:06
URL: http://wwww.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Syster Yster

Ja tyvärr. Risken finns att hjärtat tar stryk. Vila med dina flickor nu, ta inga risker. Hälsan före allt. ;)

2011-01-20 @ 23:43:00
Postat av: Anonym

Ja tyvärr. Risken finns att hjärtat tar stryk. Vila med dina flickor nu, ta inga risker. Hälsan före allt. ;)

2011-01-20 @ 23:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0