Det lönar sig...


... att motionera! Det är ingen rocket science, det vet ju alla men idag har jag fått det svart på vitt! Var idag på återbesök hos farbror doktorn på Sophiahemmet. Idag skulle man gå igenom resultatet från den übergenomfattande hälsoundersökningen jag gjorde för några veckor sedan.


Det var en nervös Fru P som satt där o väntade... på sin dom.

Men så kom Herr Gud ut. En glad farbror med det varmaste leendet i världen. Jag blev helt mjuk o gossig i hela kroppen så fort jag såg honom.

Vi gick igenom resultatet. Bit för bit. På ett språk som gjorde att även jag fattade :)

Sänka = 6 (skall vara under 20 - TOPP mao)
Hemaglobin = 117 (skall vara mellan 117-153 - skall fortsätta med mina tillskott)
Järn = 12 (skall vara mellan 9-34 - skall fortsätta med mina tillskott)
Kolesterol = 4,6 (skall vara mellan 3,3-6,9 - TOPP)
Triglycerider = 0,9 (skall vara mellan 0,45-2,6 - TOPP)
HDL Kolesterol (bra) = 1,9 (skall vara mellan 1,0-2,7 - TOPP)
LDL Kolesterol (farlig) = 2,3 (skall vara mellan 1,4-4,7 - TOPP)
LDL HDL Kvot = 1,2 (skall vara mellan 0,4-6,6 - BRA)
Glukos = 4,7 (skall vara mellan 4,0-6,0 - TOPP)
Kreatinin (Njurvärde) = 63 (skall vara under 90 - TOPP)
Lever/Muskelvärden = TOPP
Salter (Kalium + Calcium) = TOPP
Blodtryck = 95/60 (lågt... men bättre det än högt :))
Vilopuls = 54 - TOPP

Jag fick beröm för att jag är så aktiv ty det är då resultaten blir så fina :)
Tack för det! Det sporrar mig bara till att fortsätta o kanske bli ÄNNU mer aktiv :)

Han kommer dock remittera mig till en neurolog i Vällingby, som Sophiahemmet rekommenderar.
Detta för att det finns MS i familjen och för att jag har symtom som bör kollas upp.

Känns så himla skönt att få göra detta!!!

ALLA borde besiktigas. Min rekommendation.




Kommentarer
Postat av: A

Härligt med alla topp-resultat! Bra jobbat! :)

2011-11-17 @ 09:49:33
URL: http://minsoffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0