Moget.

I förrgår var jag ute med mitt jobb. Det var faktiskt min sambos jobb som bjöd ut oss. Det var sannerligen VÄLDIGT, VÄLDIGT trevligt :)

Jag har dock ett litet problem... kommer till det lite senare...

Vi började med bowling på O'Learys i Norrtull. REKOMMENDERAS! Helt nyöppnat, fyra våningar och toppfräscht.
Vi drack öl, shottade o bowlade. Avslutade med 30 minuters racing. Jag blev åksjuk men körde på ändå :)

Sedan drog vi till Köttbaren på Tegnérgatan. Mycket trevligt ställe. Det var förrätt och så stekte vi vårt eget kött vid bordet. Och efterrätt. Och MASSOR av sådan där flytande föda, ni vet. Flera olika viner, dessertvin, avec till kaffet o så lite Limoncello på det.

Jag tog 00:13-tåget hem. Det tar ca 40 minuter att ta sig med tåg från Centralen till hålan där jag bor.

Det är här problemet började...

Jag började bli rejält åksjuk. Det blev värre o värre. Tillslut satt jag och tokfokade på att inte kasta upp på sätet framför mig. Satt o svalde mitt eget saliv. Det var de längsta 40 minutrarna i mitt liv.

Kommer fram till hålan. Hoppar in i en taxi. Sitter som i trans. Tokfokar även här. På att inte kasta upp på taxibilens instrumentbräda. Jag var INTE så pratglad om man säger så.

Betalar.

SPRIIIIINGER ut från taxibilen, in på tomten och ställer mig framåtlutad på gräset.

Vomerar som en gris.


Messar sambon morgonen efter så han inte skall råka kliva i den lilla geggiga högen.

Svaret jag fick: "Vad bra att du matar fåglarna!"



Ha ha vilken jävla pajas jag är. 37 år. Trebarnsmamma.

Herregud.

Kommentarer
Postat av: Tolstoy

Du bad iallafall inga grannar dra åt helvete?

En hög på din egen gräsmatta är väl ingen fara, det kan hända alla!

Så rätt att köra på när tillfälle ges och fåglarna, de gillart! :-)

Kram

2011-11-25 @ 23:57:43
Postat av: A

Åh, fy f-n vad jag känner igen känslan när man sitter på en buss eller i en taxi. Minns en gång när vi satt ihopknölade i baksätet, jag, Mannen, syrran och så svågern i framsätet.

Visste inte vart jag skulle ta vägen. Tog faktiskt fram väskan ett tag och tänkte att jag hellre spyr i den än i taxin. Men som tur var lyckades jag hålla inne med det. :D



Bra att kvällen var kul i alla fall. Och snällt med fågelmatandet! ;)

2011-11-26 @ 23:18:52
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Fru P

Tolstoy - HA HA HA nä jag har bett en granne dra åt helvete en gång för mycket i mitt liv :)



A - ja jag hade också väskan framme... ifall att... jääääkla tur att jag slapp använda den. Hade blivit lite klibbigt på mobil, i plånbok etc :-O Fåglarna blev istället mätta :)

2011-11-27 @ 20:13:39
Postat av: Alexandra

Haha, skäms lite då jag känner igen mig helt och hållet!Skönt att du bjuder på dig själv, slutar skämmas direkt!;-)



Minns en gång då vi var på kurs med jobbet, jag och fyra arbetskamrater. Eller ja, "kurs" kan man väl säga! :-) Vaknade efter typ en timmes sömn och det var dags att bege oss hemåt, duschade i kallvatten i hopp om att bli människa men det hjälpte inte mot kallsvettningarna och dom sura uppstötningarna. Väl nere i bilen kände jag hur det började vattnas i munnen, jag svalde och svalde och spyan åkte upp och ner... inte direkt så man vill erkänna det så försökte svälja men när vi svängde in och ställde oss i kön i MacDonalds drive in och stekoset kom in i bilen så var det kört... Upp med bildörren och ut i buskarna. Fräsch brud liksom! Jag kan lägga till att övriga passagerare skippade matbeställning, dom liksom tappade aptiten! Jag fick bjuda på lunch när vi kom hem istället! ;-)



Puss

2011-11-29 @ 22:26:55
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: jama

Hua, fy fan. Men du, sånt händer även den bäste!



Kram.

2011-11-30 @ 09:21:17
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Nellan

Så kan det gå! Själv har jag suttit i en buss från Oslo med samma känsla. Höll krampaktigt i sätet framför mig och stirrade på vägen... i 6 timmar!



Hoppas att ni hade en riktigt kul kväll i alla fall :-)

2011-12-04 @ 14:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0