Cellprovtagning


Det ordet tycker jag är jätteläskigt. JÄTTELÄSKIGT. Var tredje år kommer en sådan där kallelse och varje gång blir det harhjärta och jag ser mitt liv passera revy.

För några veckor sedan gjorde jag den senaste provtagningen och igår kom Kuvertet. Med stort K. Jag brukar dra på det och inte öppna på en gång... men igår var sambon hemma så jag övergav själva öppningen till honom och gick iväg o plockade upp jackor i hallen.

Väntade mig ett "kom och sätt dig ner en stund lilla gumman" men istället kom högläsning "Ditt cellprov var normalt! Vi har nu bedömt det prov som du nyligen tog vid den gynekologiska cellprovskontrollen. Ditt prov var helt normalt."

Gjorde en liten piruett och drämde av en high five med sambon.

PUUUUUUHHHH. Skönt. Skönt som fan.


Så. Summa summarum: Bästa betyg på hälsokontrollen . Bästa betyg hos neurologen . Bästa betyg hos cytologiska laboratoriet .

Fru P är inte så skröplig mao :)

Fokus = tänka på ovan ganska ofta!


Men jag är ju Fröken Nojjig så det lär inte lyckas särskilt bra - men jag skall försöka åtminstone.


Apropå nojjig. Hela förmiddagen försökte jag få tag i min gamla pappa som alltid annars brukar svara i telefonen när man ringer... utan resultat. Jag blev SJUKT nojjig och ringde hundrafyrtiotusen ggr både till hemtelefonen och till mobilen. Ringde syrran o nojjade mig lite. Slängde ut ett litet "nojj" på Facebook.

Gick en lunchpromenad och kunde inte tänka på annat. Jag såg mig själv låsa upp hans dörr o hitta honom på golvet. Jag såg mig själv på begravningen. Jag vet... jag är helt sjuk i huvudet.

Efter promenixen ringde jag igen och då svarade han :) Han hade glömt telefonen hemma när han var ute på sopplunch med sina polare :)



/Miss Weird

Kommentarer
Postat av: Tolstoy

Fru Nojjig, tack för att du finns och vi kommer att ses i helgen med stort S.

På med hårfästet för nu smäller det!!!

Kram kram

2012-02-10 @ 00:00:07
Postat av: Alexandra

Underbart att se att du gjort en koll av hela din kropp och har på papper att allt ser bra ut!

Ofta skjuter man upp besök som dom du varit på, man känner sig lite halvdan och direkt sätts tankarna om dödlig sjukdomar-cancer-tumörer-diagnoser och fan och hans moster igång. Man borde bokat det där besöket för länge sen när man väl tar sig dit, dels för sakens skull men även för oron. Tänk så skönt det är att kunna fokusera på andra saker än att gå och vara orolig hela tiden, att veta att man inte har allt det där hemska, eller fakiskt ha möhlighet att få hjälp mot det man kanske tyvärr råkat ut för.



Själv tror jag ju att jag får cancer och dödliga sjukdomar av att säga eller skriva ordet, det hör till en annan diagnos, lyckligtvis ingen som dödar en men ng jobbig ändå! ;-)



Fru P, det lönar sig att motionera, äta rätt och ha en positiv inställning till livet. Grattis till utmärkta resultat i hur en kvinnas kropp ska må! <3

2012-02-12 @ 01:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0