Ord till musik.

 
 
Som de flesta vet så har jag och mina arbetskompisar slagit ihop ett band. Det visade sig att flera av oss var gamla replokalsnötare och som farinsockret på Irish Coffeen så hade vi alla färdigheter på flera olika instrument.
 
Fantastiskt är detta. Vi repar varje vecka, i en härligt öldoftande och smutsig replokal på Malmskillnadsgatan. Bara några minuters gångväg från jobbet.
 
Jag och en tjej till sjunger. Sedan har vi basist, 2 st gitarrister, en på klaviatur och en batterist. Precis perfekt.
 
En lätt överdriven bild skulle man kunna säga (ren fejk också, jag fejksjöng medan basisten fotade).
 
Hur som helst. Det jag vill komma till i detta inlägg är att basisten o jag har blivit rätt tajta. Vi hänger ganska mycket och hon är en mystisk, märklig men fantastisk människa från Norrlandsskogarna.
 
En dag frågade hon mig om jag kunde skriva texter.
 
Asså, i ungdomens dagar skrev man ju travvis med texter och drömde om att bli popstjärna liksom... men i min vuxna ålder - inte en rad.
 
Men jag tror ju på mig själv så jag lovade att göra ett försök.
 
Dagen efter, sen eftermiddag, stod jag på perrongen. En slinga dök upp i huvudet och inom tio minuter hade jag en hel låt, med verser, refränger och t om brygga. Messade basisten texten varpå hon trodde jag skämtade :)
 
När jag är hemma ca 35 minuter senare så får jag ett mess tillbaka. Mina ord var tonsatta!
Och låten är JÄTTEVACKER. JÄTTEJÄTTEJÄTTEVACKER!
 
Fatta hur stort detta är?
 
Det kommer ta år o dagar att fila på den förstås. Men om den är så bra redan, hur bra kan den då inte bli?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

När är det konsert? Var köper man biljett!? Underbart!! Dags för ett videoinlägg snart kanske?
Kraaam

2012-09-13 @ 23:22:41
Postat av: Tolstoy

När är det konsert? Var köper man biljett!? Underbart!! Dags för ett videoinlägg snart kanske?
Kraaam

2012-09-13 @ 23:23:46
Postat av: Faster

Den blir vi väldans nyfikna på:o) Lägg ut på fejjan vettja! Kram!

2012-09-16 @ 11:42:40
Postat av: A

Vad nyfiken jag blir! Vill ju höra och läsa texten.
Spännande!

2012-09-21 @ 10:27:54
URL: http://minsoffa.blogg.se
Postat av: jama

Den är jättefin. Fick ståpäls. <3

2012-09-30 @ 21:02:33
URL: http://jama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0