Hälsenor

Hörni, behöver lite pepp, tips & råd nu...

Har haft så ont länge nu och efter diverse läkarbesök samt ortopedbesök så har jag knaprat inflammationshämmande samt fixat sviiiindyra inlägg.

Fick även minst en månads totalt springförbud.

Två månader har nu gått. Sedan jag fick "diagnosen" överansträngda hälsenor som sedermera blev inflammerade.

Status? Fortfarande ont :(

Jag cyklar som ett as och gymmar istället men saknar löpningen som fan.

Kommer snart skita i allt o kötta på i spåren igen... ty nu får det fan vara nog!!

Risken är väl dock att det blir en kronisk historia. Kanske inte värt det?!

Vaaaaaaad göööööööra?!!


Kommentarer
Postat av: Bohhhh...

Du måste träna upp dem med excentrisk träning!
Kommer att ta tid men det är det enda som hjälper enligt min elitidrottserfarenhet. Använd din trapp och träna med motstånd så kanske du har friska hälsenor till våren :( :)
Kraaaam Sugtina

2013-08-11 @ 23:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0