Obsession

Jag har alltid haft lätt att bli besatt. Bestående besatt. Om det är ett problem för mig? Nej, inte värst. Men andra tycker garanterat att jag är apajobbig.

När jag var pytte lyssnade mamma & pappa någon gång på Jerry W och The Boppers. Det sade KLICK direkt och gamla kort på mig från mitt flickrum visar att det hängde Boppers-affischer på mina väggar. Jag var inte mer än 6 år.

Jerry har jag, som alla vet, följt sedan dess och har varit på varenda show så länge jag varit "stor".

Tröttnar inte. När han kolar vippen så kommer en stor bit av mig också dö.

Precis som när Freddie trillade av. Minns EXAKT hur förskräckligt ledsen jag var. Nyss hemkommen från min första utlandsresa utan föräldrar, läser Expressen vid köksbordet och där, först där fick jag veta.

Mamma hade en gammal LP (A day at the races) med Queen hemma när jag var liten, den lyssnade jag sönder och kan än idag varenda textrad.

Nu är det 22 år sedan han gick bort. Ja, jag sörjer än.

Och så min "besatthet" kring mina andra husgudar RHCP. Den är hyffsat brutal den med. Kan inte tröttna, kan inte!

En låt (Fight like a Brave) på MTV. Sedan var det tvärkört. Minns det som igår, fast vi snackar 1987-88! Jag och en kompis, Sandra heter hon, satt (som man gjorde jämt efter plugget) o glodde på MTV och när den kom sade det BOOM! När man lyckats banda in så var det maratontitt :)

Kärlek vid första ögonkastet, s'attsäjja!

Har t om bläckat ner mig med dem, så de "finns" på min kropp så länge jag lever.

Nördigt kan tyckas. Men so be it :)

Snart har jag lite Mercury någonstans också :)

Det här med min obsession ter sig inte alltid i musik. Är en fanatiker när det kommer till dansk TV- & filmproduktion också. Eller egentligen... allt som har med Danmark att göra :)

Vet inte om det hör ihop, men jag har också nördat in mig på vissa klädmärken som många känner till.

Kan tex inte träna i annat än Nike-kläder. Eller ha andra sneakers än Nike. För att inte tala om min Dr Martens-mani :)


Nä, jag är nog inte helt normal. Men men, värre saker kan hända. Visst?


Peace.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh jag minns hur du spelade Teo Toriatte (tror hag den hette...) från den dära Queen-LP'n din mamma hade.. Jo, så var det ju - och den finns ju på Spotify för sjutton!

Jag känner igen mig i känslan av att bli besatt - fast jag vet ju att du tokavskyr Kent.. så är jag besatt och kommer oxå bära med mig Kent i döden...

Jag är besatt av Converse.. många år var det även Champions-hoods... men det har gått över :)

Kram på dig!

2013-03-13 @ 22:34:04
URL: http://www.familjenastrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0