HOST HOST HOST!

Sitter här o väntar på att alla tre skall sova. Har lagt dem, städat, tvättat, vattnat blommorna o väntar nu bara på att få ta en dusch. Jag är lika flottig som jag ser ut. Svettig. Skitig. Äcklig. MÅSTE DUSCHA!!

Kan tala om att det inte är helt lätt att bara ta en svalkande dusch när man har lust. Nej, ha ha vilket skämt, absolut inte. Man måste se till att alla sover DJUPT för att kunna ta den. Annars kan det bli, som det så många gånger blivit, så att ett barn ropar. Om ett barn ropar o inte får något svar så får barnet lätt panik o ropar ännu högre. Får barnet inget svar då heller så utbrister KALABALIK o barnet väcker syskonskaran.

Så vill man inte ha det.

Nej, jag lär nog få vänta ett tag till. Äldsta kom precis upp o "ville säga något viktigt", dvs "ehh... vilka fina byxor du har på dig mamma..." (jag har ett par utslitna hallonröda mysbrallor på mig).

Lilla Hon hostar lungorna ur sig så hon vaknar med jämna mellanrum också. Hon har inte kunnat sova på hela dagen för att hon hostar så. Lider med henne. Lider med mig själv. Fy fan vad man har slitit idag.

Fröken Mitten hostar också som en gris. Fröknarna på dagis var mycket noga med att säga att "hon hostar hemskt mycket hörru du" och "trodde aldrig hostan skulle ta slut".

Min jeppe drog ju till hat-Tyskland idag så jag är ganska bräcklig. Detta fick jag höra på dagis både vid lämning o hämtning. När jag frågade Fröken Mitten ifall hon hostat mycket idag så svarar hon "ja men Henna sa att jag inte fick hosta på vilan" (Henna = en fröken). Då brast det. Vaddå inte FÅR hosta? Det kan man väl inte rå för?  VADDÅ? VILL DE INTE HA FRÖKEN MITTEN DÄR ELLER? VARFÖR SÄGER DE INTE BARA DET??!!! Så jag ringer när jag kommer hem. Börjar tom lipa i telefonen för att jag är så upprörd.

Lisen (en annan fröken) lugnade ner mig o sa att "Neeeeej Fröken Mitten är inte sjuk, jag tror att de bara ville upplysa dig om att hon var hostig. Vi ser väl att hon mår bra annars, det är ju bara när hon vilar som hon hostar..."

Host host.

Åh vad jag vill duscha!!! Åh vad jag vill att jeppen skall komma heeeeeeeem! Hatar det här.
Fan fan fan fan fan FAN.

Pussycat Dolls ikväll. Ut med den där äckliga Britney-kopian.

Hörs.

Kommentarer
Postat av: Tania

Jag har varit i exakt samam sits som dig när mina barn var små och jag minns så hur jobbigt det var.Men duu..det går över så småningom och du är jätteduktig!!

2007-07-04 @ 23:56:36
URL: http://Jagbloggarintelängre
Postat av: Nina

PLUTTAN!! Åh vad jag vill flytta hem till dig o ta hand om dina bebisar när din jeppe e borta....varje gång! Då skulle jag ta lilla hon i vagnen, fröken mitten skulle få följa me o så skulle mina grabbar busa henne till högan sky...den vackra äldsta skulle få prata om sin fina röda cykel heeeela dagen!!
Så känner jag när jag hör att du har det jobbigt.... att jag ska komma o avlasta!
Du e så jävla duktig gumman!!! JÄTTE...... o jag beundrar alla småbarnsföräldrar som sliter med sina små liv! Du har en helt underbar stor familj gumman!
Massa kramar

2007-07-05 @ 08:29:48
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Garbo

Trot eller ej men jag har samma probs som du,kan inte duscha om vappisarna är vakna ;)) det e sant! den lilla nakna har blitt så "mammig" vid mig så hon skriker lungorna ur sig om jag försvinner ur sikte :0
Jag får klibba på dagtid o duscha när maken kommer hem.
När jag vaknar är det bara till att kliva i kläderna för morgonpromisen hej å hå lixom ...:/ ;)))
Krams vännen,det lugnar ner sig så småningom.

2007-07-05 @ 10:24:35
Postat av: jama

Vännen! Som Nina skriver här, ja du vet att jag känner likadant. Och du, du grejar det ALLTID, eller hur?? Även om det är mega-jobbigt. Det roliga är ju att man ofta skrattar åt kaoset efteråt. Men mitt i, fan, då e det INTE KUL. I know! Fast jag vet inte riktigt ändå för jag har ju "bara 2". ATt du grejar dina tre tätisar sådär är en stor ELOGE!
Kram på dig. Du vet att jag bara är nån minut härifrån! :-)

2007-07-05 @ 11:22:08
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Anna

Och ut åkte hon - härligt!!! Stressa inte ihjäl dig.

2007-07-05 @ 11:31:33
Postat av: Fru P

Tania, tack för att du alltid kommer in här o småpeppar! Skönt att veta att det finns fler som faktiskt fixat den här tiden :)


Niinis, min underbara surrogatstorasyster! Vad gullig du är.


Garbo, ha ha det är inte sant??!! Så valpar funkar som småbebisar asså? Hi hi, lite charmigt när du skriver om det...


Jamiz, du o jag sitter ju i samma båt! Det är skönt att ha en axel att luta sig emot när nöden faller på. Tack.


Jaaaaaaaaa! Ut åkte hon o jag drog på smilbanden för första gången på rätt länge. Nu måste Chelsea eller Melissa R vinna. Asia gillar jag inte. Isch.


Kram till alla!

2007-07-05 @ 15:02:50
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Fru P

Anna, den sista kommentaren var asså till dig ;)

2007-07-05 @ 15:03:20
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Malliz

Hej hopp pärontopp!!!


Misströsta inte. Snart mår alla bra och solen kommer att skina på er alla. Har haft toppen i London, slängde ut några bilder.


))Kramas((

2007-07-05 @ 21:26:23
URL: http://mzmalliz.sprayblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0