Ett jävla gnäll...

... inte bara på mina tjejer utan på mig själv också. Fan va det GNÄLLS här hemma just nu. Får panik o sticker snart ut o kommer aldrig mer igen. Är det något jag HATAR så är det gnäll. Fattar inte hur jag skall stå ut med gnället så många år till. När slutar ungar att gnälla?

Gnäll. Gnäll. Gnäll. Utan substans. Gnäll bara för att! Jag gnäller iaf av någon anledning. Men inte de tre små. De gnäller utan direkt anledning. Okej, de är trötta... men vem fan är inte trött? Jag har varit trött i över fem års tid. Jag skulle kunna sova i tre veckors sträck utan avbrott - så trött är jag. Jämt. Och ständigt.

Nu tänker jag gnälla igen, inte bara för att jag är trött utan för att gårdagens tv-underhållning var så usel att det egentligen inte är värt att kommentera det alls. Men jag kan junte låta bli.

What the fuck? Vad är det för fel på svenska folket? Är det bara missfoster som ringer o röstar? Eller vad?
Sorry språket, missfoster må vara lite väl magstarkt att använda men detta är MIN blogg o här skriver jag va fan jag vill!

Efter en lite rörig middag m Jama o hennes familj så intog vi soffan o självklart skulle vi se Melodifestivalen. Som alla andra svenssons gör på lördagkvällar fr o m nu o några veckor framåt.

Christian Luuk - som vanligt skitbra.

Poodles & E-type startade o jag tyckte såklart om låten. Nej, inte bara för att det var dom utan jag gillade verkligen låten till min makes förtret. Tycker det är ett gäng charmiga killar o jag gillade melodin o gunget. Precis lagom. Bäst av alla första åtta bidrag.

Amy var också jättesöt. Och bra. Hon är så söt att jag fick tårar i ögonen o Jama gåshud :-) Det var nog våra moderskänslor som slog in. Låten var lite käck o glad också. Sånt är ju kul.

Jag gillade även Suzzie Tapper. Faktiskt. Tycker om hennes röst o tycker låten var fin. Men ballader tycker jag å andra sidan inte hör hemma i schlagersammanhang. Det blir lite trist.

Velvet. Vet inte riktigt. Tillintetsägande för mig. En låt som säkert kommer gå varm på dansgolven framöver. Vad vet jag. Jag går junte direkt ut nu för tiden så jag lär nog inte bli varse...

O så den äckliga farbrorn som jag knappt kan nämna vid namn med risk för att jag kommer kräkas. Vad i helvete hände? Låten var så vidrig att den inte ens skulle platsa på en Finlandsbåt. Det var tamejfan det värsta jag sett o hört på mycket, mycket länge. Var det ironi eller? Kanske årets festival skall innehålla ett SKÄMT? Typ att i finalen så säger Luuk att "ha ha gick ni på den enkla? tror ni verkligen att vi skulle kunna skicka gubbfan o representera sverige ha ha ha ha ha"...

Näe. Jag fattar faktiskt ingenting.

Tycker Malliz har sammanfattat första delfinalen superbt. Förutom Poodles o E-type dårå.

Jag är grymt bakis idag så jag får gnälla lite över det också. Det är nu verkligen bekräftat - Fru P kan inte dricka rödtjut. Jag får huvudvärk o mår som en röv dagen efter. Nu vet jag med bestämdhet. Det är öl o whisky som gäller framöver - inget vin. Och absolut inget rödvin.

Nu skall jag unna mig en rad mjölkchoklad o senare ikväll när vi skall kolla på hyrd rulle (Underbar o älskad av alla) så kommer jag med all säkerhet trycka i mig något mer gott.

Men!! Veckan som kommer, kommer att gå i TRÄNINGENS tecken. Jag skall träna varje dag. På ett eller annat sätt. Och jag kommer INTE att äta en massa skit. Bara sund kost. O så kommer jag följa Pangbrudens råd.

Måste dock fråga en grej angående träning, så snälla Mumrik, Mallis, Pangbruden, Niinis o svågern och alla andra som toktränar eller har toktränat -

ÄR DET BRA ATT TRÄNA VARJE DAG? ELLER SKA MAN PAUSA EN DAG EMELLAN VARJE TRÄNINGSPASS?

Pls - I need your advices.

Hörs.


Ps 1. Tack Jamisen för igår. Ni är grymma!
Ps 2. Tack underbara granne för att du friserade mina jäntor. Du är också grym!

Kommentarer
Postat av: Mallis

Ja, vad jag tycker om Melodifestivalen vet du ju redan, hoppas bara Björn Gustavsson återkommer. Gillar han som fasen.

Det där med träning är ett stort ämne och det beror nog på hur man tränar, om man tränar olika muskelgrupper eller så. Går man på klasser och tränar hela kroppen bör man nog ha en vilodag då och då. Bodypump till exempel rekommenderas två gånger i veckan, sen tror jag att varierad träning är det bästa. Det funkar för mig som kör BP blandat med step-up och andra styrkebaserade klasser.

Ha det så bra och hoppas det blir mindre gnäll i familjen. Stor Kram

2008-02-10 @ 21:00:19
URL: http://mzmalliz.sprayblog.se
Postat av: Magnus

Vila om du kör lika pass. Vila inte om du varierar dig.

2008-02-10 @ 21:25:42
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: mumrik

Det är inga problem att träna varje dag, om man alternerar träningen. Du kan exempelvis vara på gymet dag 1, dag 2 springer du, dag 3 kanske du simmar eller tränar boxning/judo whatever. Sen kan du dag 4 gå till gymet igen. Jag brukar träna gymet 3 ggr i veckan. 2 ggr med boxning och sen springer jag 2-3 ggr i veckan. Allt för att variera så mycket som möjligt. Man måste låta musklerna och kroppen återhämta sig nån dag.

Fast det är inget bra att sätta igång med ett sånt schema direkt om man är otränad. Då lär man drabbas av skador.

2008-02-11 @ 07:52:24
URL: http://blog.punkmumrik.net/
Postat av: Anonym

Man måste pausa träning för att kroppen ska återhämta sig. Jag är usel på att träna. Men bra på kost. Ett av misfostren som röstade på Christer var min snart 16 årige son han gillade skämtet. Christer is da shit enligt honom. Mao det var så j-a dåligt att teensen röstade på honom. Sveriger Verdunkadåre.

Och ja man kan kalla 16åriga grabbar för missfoster eller åtminstoen mindre belevade;-)

Fin dag! Kram

2008-02-11 @ 07:57:31
Postat av: Mattias

I Sverige älskar man tydligen töntlåtar. Hade Svenne Rubins ställt upp hade de säkert vunnit eller Galenskaparna. Orkar inte reta upp mig på att det är så längre o jag ger mig fan på att det kommer bli nåt slags hysteri kring Sjögrens Tyrol-låt så att den slåss i toppen av Globen också!

Du har ju redan fått kloka råd av de andra angående träning så jag utelämnar mina råd. Innan vi fick barn hade jag inga problem med att träna hur mycket som helst om det gällde bollsporter eller ta en joggingtur MEN det där med att inte äta snabbmat och godis är helt hopplöst. Vi ska också göra ett nytt försök från o med idag och kanske man ska skriva om det i bloggen för att sätta press på oss själva men samtidigt blir det löjligt när man ständigt säger att man ska skärpa sig men inte gör det! :(

2008-02-11 @ 08:16:46
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Garbo

Haha ja du må tro du fanns i mina tankar under festivalen haha,ja det var det djävligaste jag sett o hört på år o dar!

/Kram raringen :)

2008-02-11 @ 08:17:49
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: jama

Hej älskade vän!

Ja men tack supergulliga härliga ni!!! Vi hade det kanoners hos er. Och med barnen gick det ju faktiskt riktigt bra... :-)

Gnäll ja, ja det är ju bara förnamnet det. Är oxå allmänt less på det. Och TRÖTT, svar JA!!!! Vad ska man göra??? Lägga in sig på spa...i typ två veckor eller nåt. Eller 5 veckors semester som din kära make sa ;)

Kram på dig och hoppas vi ses snart igen. Får mersmak som du brukar säga! :)

2008-02-11 @ 08:41:33
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Nina

Vila efter 3 dagars träning.... sen ere bara köra 3 dagar igen... så höll jg på o jag va sjukt tränad på den tiden! SUUUCK!

Vi kolla inte ens på det.... vi satt precis o käka o sket i det helt enkelt. Aldrig gjort så förut...men nu har jag testat det oxå o faktiskt så var det helt okej! O nu när jag läst här så gjorde de verkligen inget att vi missat ser jag...hahaha.

Puss

2008-02-11 @ 08:52:11
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Frippo

Man måste självklart vila mellan träningarna. Jag kör löpning en dag, vila sex månader osv.

2008-02-11 @ 11:59:55
URL: http://frippo75.blogg.se
Postat av: Nina

Hahahahahaaha..... skön inställning Frippo! Det där stämmer bra på mig :D

2008-02-11 @ 15:06:17
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Anna L

Jag går till gymet 2 ggr/v & tränar styrka, sen kör jag även situps hemma (nästan) varje kväll + hantlar. Nu har träningscykeln kommit in från garaget också så det blir ett pass där med :-) Jag tror på att träna ofta men inte länge och att vila sig någon dag emellan ibland (fredag= slöa+vin+chips).

Melodifestivalen vet jag däremot intet om :D

2008-02-12 @ 12:06:34
URL: http://annalaurila.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0