Good Lord...

... låt mig aldrig bli en gammal kärringjävel som ställer sig upp redan i Sundbyberg redo att kliva av tåget på Centralen. Låt mig aldrig bli en gammal kärringjävel som tar upp plats o orsakar stockning med sitt feta arsle på fel sida i rulltrappan. Låt mig aldrig bli en gamma kärringjävel med kamelbrun kappa o fuskpälskkrage, Dame Edna-brillor och orange läppstift!

Så... där fick jag ur mig lite aggression. Skönt.

Älskar den här jävla bloggen. Min ventil. Mitt bollplank. Min terapeut.

O så ska jag erkänna en sak också. Jag är nog BESATT. Av att träna. Jag skulle kunna bo på gymet, jag svär.
Igår kväll körde jag dubbelpass igen. Fy fan va det är underbart.

Att ta ut sig så in i norden. Känna hur pulsen nästan kollapsar. Svettas som en gris. Känna att varenda muskel i kroppen har fått kämpa. Lovar att det är RELIGIÖST skönt.

Jag är så himla, himla glad att jag fastnat. Det gick trögt i början, för si så där ett och ett halvt år sedan. Men när jag sedan fick rutin så rullade allting på. När jag sedan upptäckte att - FAN, det här ger ju resultat! Ja, då var det kört. Har alltså sedan november förrförra året kört träning minst 2 ggr i veckan (oftast 3 ggr) och inte pausat en enda gång (jo förresten, jag körde inget pass i Egypten -  bara lite mage på egen hand).

Förr om åren hade jag hur lätt som helst för att bli sjuk, men sedan jag började träna - inte sjuk en enda gång. Det är sant! Och om jag känner mig minsta förkyld så toktränar jag och dagen efter - VIPS alla symptom borta!

Rekommenderar alla att köpa gymkort.

Detta måste väl ändå vara årets tråkigaste inlägg?! Nåväl. Så blir det ibland.

Hörs.

Kommentarer
Postat av: jama

Jaha, nu fick mitt dåliga samvete sig en rejäl törn!! Det är SÅDÄR jag oxå vill känna. Och jag TROR att det kommer, när man som du säger, märker RESULTAT!!! Då blir man nog peppad. OCh det låter GULD o slippa va sjuk!!!! Vilket vi är typ, jämt.

Det senaste här då: Jag har fått en muskelinflammation....buhuuuuu....så min träning får vänta 2-3 veckor tills detta är ur världen. Käkar smärtstillande just nu.... Hör du va synd det är om mig ;-)

Kram på dig ditt lilla träningsfreark!

2008-02-19 @ 08:32:54
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Pangis

Det kallas endorfimer.. I know the feeling kan få sån akickar efter att ha gått en fäsltskytterunda.. Men vid längdåkning uppstår inga endorfmkickar! :-) Kram o fin dag!

2008-02-19 @ 08:34:13
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Cian

Vaddå? Jag ställer mej upp i barkarby när jag ska av i Sumpan! *fniss* Skulle inte tro det va..men det är precis som du säjer..Tanter 50+ är övervägande där!

jag ska bli Dame Edna..Vafan liiite kul kan man väl få va? Finns inget värre än gråa kärringar...huh skräcködlor som följer mallen.Tråkiga kläder och kort hennafärgat hår! blööök!Jag ska bli en tuff medelålders brud när den tiden kommer!

Jag tränar aldrig..Har aldrig gjort och kommer aldrig att göra! Fyyy för gym..Jag går och ser löjlig ut istället med powerwalk och svängiga armar!

Pöss på dej och snart är det lördag!

2008-02-19 @ 09:09:42
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Petro

Åååh.. jag vill också bli träningsberoende.

Körde ki-box 75 minuter igår och höll på att dö. Men det ger sig nog snart :-)

2008-02-19 @ 09:47:39
URL: http://nellan.net
Postat av: Frippo

Helt klart!

2008-02-19 @ 10:22:20
Postat av: Mattias

Önskar jag kunde känna sådär för gymmet också men jag känner igen känslan eftersom jag aldrig mår bättre än när jag svettats ut rejält efter en innebandyträning eller tennismatch mm. Har Gymkort också som utnyttjas typ 1-2 ggr per år :)

Årets tråkigaste inlägg har jag nog skrivit flera ggr om när det gäller mina digitalboxar och annat men skitsamma. Man bloggar ju för sin egen skull.

2008-02-19 @ 11:00:14
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Garbo

Jag är en sån som som ställer mig upp redan stationen innan jag ska kliva av tåget, Jag brukar tjonga till folk med mitt feta arsle så dom hamnar på fel sida rulltrappan. Jag bär ofta kamelbruna och beiga kappor o gärna med fuskpälskkrage, Dame Edna-brillor har jag än så länge inte skaffat men jag äger ett orange läppstift! ;))))

Således vill du inte bli som mig...:D

PÖSS!

2008-02-19 @ 13:04:36
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Nina

Jag är sååå impad av att du är sååå duktig!!! Jag ska oxå bli så småningom....

Än sålänge får powerwalken duga, ska fan lägga in lite hemmaträning. Har ju nojjan nästan för o entra gym... ja alltså efter att jag nästan jobba sönder mig både som mitt jobb och i själva gymmet...piuuuh. Blir trött nu när vi pratar om det!!!

Men du e så grymt duktig tjejen!!!

Love

2008-02-19 @ 13:52:35
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Joel

Längtar redan till våra löprundor i sälen vid påsk

En om dagen??!!!

hehe

2008-02-19 @ 20:40:18
Postat av: Fru P

Niinis, jag är nog lite impad själv faktiskt :-) SOM JAG KÄMPAT!! Men nu behöver jag inte kämpa längre, för nu är det bara roligt att träna. Jihoo! Längtar liksom till nästa pass!! Powerwalk o hemmaträning är också skitbra. Jag tänkte jag skulle införskaffa mig ett par grymma joggingskor så att man kan ut o kuta när våren kommer :-) LÖÖÖÖÖÖRDAG snart!!

Garbo, åhhh va hemskt. Nu ser jag hur illa allting låter som jag skrivit. Men jag kan garantera dig att du INTE äger den typen av kappa som tanten på tåget i morse hade på sig. O jag kan garantera att ditt orangea läppstift är 20 ggr snyggare på dig än på henne o jag att ställa sig redo EN station innan är helt okej :-) Men från Sumpan till Centralen är det en bit faktiskt plus att jag inte står ut med sura miner för att jag råkar SITTA precis vid dörren o VÄGRAR att ställa mig upp för att hon skall stå klistrad mot rutan.

Mattias, angående tråkiga inlägg - allting är tack o lov relativt.

Frippo, what?

Petro, shiiiiit det låter jävligt jobbigt. Körde en vanlig box på gymmet m syrran en gång. ALDRIG MER. Fick blodsmak o ångest direkt. Det finns tack o lov pass o träning för alla. YOU GO GIRL!

Cian, min vän. Som jag skrev till Niinis, powerwalk är skitbra. O svängiga armar - ÄNNU bättre. Det är skitbra mot rygghäng/ryggväck (som är lätt o börja få i vår ålder). Det ska bli GRYMT att få träffa er igen...!

Pangis, ja det gör det ju! Är det inte lite dopamin också? Fin dag till dig med härliga människa!

JAMA, mehh vilken otur du har!!! O jag som längtat så länge efter ditt sällskap på gymet. Men men, den som väntar på något gott... men du måste ha loosat massor av pengar jöhh!! Puss på dig.

2008-02-19 @ 20:50:00
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Garbo

Haha fru P im just joking ;)))

2008-02-20 @ 09:09:00
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Fru P

Joel, så det är bestämt att vi ska till Sälen i påsk? Det var mer än jag visste... Löprundor ABSOLUT men jag är rädd att du kutar ifrån mig på nolltid - när det kommer till jogging så är jag jääääääätte slow. Fråga jeppe.

2008-02-20 @ 12:41:12
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Gerda

Tror nästan du är sponsrad av SATS..:D

2008-02-20 @ 14:52:11
URL: http://gerdas.blogg.se
Postat av: Gerda

Avundsjuk såklart..moi!! Vill gärna hitta endorfin och adrenalin kickarna snart...komma igång..gäsp!! Imorgon..kanske..:)

2008-02-20 @ 14:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0