Surt.


Ja men hur SNYGG blev min blogg inte nu då??? Hoppas huvudvärk o rinnande ögon försvinner för er nu... Jag gillade ju schackrutorna men jag blev ju helt stirrig efter en stund av alla rutor. Nu hoppas jag på citronerna!

Jag är ju sur som en citron allt som oftast, åtminstone när jag skriver i min blogg. Och jag heter inte Pendelilska för intet - i begynnelsen när denna blogg skapades så var temat just ILSKA.

Citroner är iofs sura o inte ilskna men va fan. Det är SNYGGT med citroner.

Jeppes pappa har alltid citroner o lime utspridda på bord o bänkar o det är jävligt snyggt faktiskt.

Jaha. Nähä.

Annars? Bilen rullar?

Jag kan avslöja att jag helt o hållet börjar tänka mig inåt stan igen. Jag saknar mitt Kungsholmen och livet i stan. Jag vill tillbaka. Jag är nog inte helt o hållet nöjd här i hålan, även om livet är rätt soft här.

Hur skulle det isf gå till då?

Alt 1) Köpa minst en fyrarummare. Dyrt? Ehh, ja jävligt dyrt.
Alt 2) Köpa en mindre lägenhet o trängas. Funkar? Ja det gör det ju för andra så varför inte för oss?

Vi är dock så himla bortskämda här. Med dagis 50 m hemifrån. Alla kompisar till ungarna som de kan springa till när som helst. Man behöver inte passa dom var de än går. Man kan bara släppa ut dom...

Man kan sola all nude om man så önskar för det är VÅR tomt och INGEN annan än vi ser vad som finns innanför häcken (om ingen jävla grannkärring plötsligt dyker upp förstås).

Fördelen m stan är att inga grannkärringar plötsligt står med kaffetermosen redo att fika. Det finns förstås massor av fördelar med att bo i stan och en vacker dag skall jag spalta upp för- och nackdelar så man kan se svart på vitt liksom.

Jag gluttar hela tiden på hemnet.se och drömmer mig bort. En vacker dag...

Nu - TV Stjärnan på SVT. Sen - natti natti.

Hörs.

Kommentarer
Postat av: Frippo

Sidan ser bra ut. Precis som du...!

2008-02-20 @ 22:00:57
URL: http://frippo75.blogg.se
Postat av: Fru P

Woops. Man tackar ;-)

2008-02-20 @ 22:04:13
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Nina

Hihi...här kom det små komplisar en trosdag morgon ser jag! :)

Fin sida..jag gillar citroner....

Puss!

2008-02-21 @ 07:46:01
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Nina

Glömde ju kommentera suget efter Sthlm!

Gumman...jag kan tänka mig att det är så att man liksom längtar tillbaka, samtidigt så förstår jag tanken med ett hus, trädgård och bra område för barnen.... svårt det där! Själv är jag så glad att jag inte bor i sthlm nu när mina barn börjar bli i den här åldern. Utbudet av allt....både det onda och det goda är så mycket större i sthlm, det är det inte i en håla. Håller därför tummar att Thedde fortsätter sporta så ända in i helvete...och att Elliot fortsätter vara intresserad av hästar..... på det sättet kanke jag skyddar dom från hemskheter.

Nu pratar jag bara...hoppas du förstår vad jagm enar!

Puss

2008-02-21 @ 07:50:04
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Cian

Fint..men jag tyckte rutorna var snyggare...

Jag skulle inte klara av att bo i stan!

2 mil ifrån räcker alldeles utmärkt...
Tjejerna vill redan in och "hänga" inne i stan..STOPP OCH BELÄGG..ni kan hänga i Jakan...så det så...

Ses på lördag..Såg att ni tar 10.10 tåget..Dår är ni stan vad 11 va??

Pöss!

2008-02-21 @ 08:08:29
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Garbo

Ser juicy ut med citronerna,man blir glad!

Jag är född på söduuuur,och har alltid en slags längtan tillbaka men jag är en kameleont vad gäller anpassning,bor jag i stan så anpassar jag mig till just det utbudet och nu när jag bor så här i myllan så stortrivs jag ju med det,jag tror nog allt det bor en liten bonnkärring i mig trots allt för om jag nu måste välja så bor jag hellre på landet,man kan va sig själv för en stund ;))))

Pöss på nosen!

2008-02-21 @ 08:23:03
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Pangbruden

Snyggt! Men inte är du sur inte..lagom ilsksint skulle jag vilja säga och det är en annan sak! Sura människor är det inget go i, ilsksinta har driv:-)

POK

2008-02-21 @ 09:43:26
Postat av: Anders Ingvar

Jag får styva bröstvårtor om jag äter citron! vad är oddsen? Stan = bra skit! Särskillt Bjalsgatan!

2008-02-21 @ 11:00:30
URL: http://www.rutigclown.blogg.se
Postat av: Fru P

PUSSAR till alla som kommenterar i min blogg!

2008-02-21 @ 12:42:25
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: jama

Näeeeeeee..inte flytta va? Då blir jag ledsen :(

Men visst, utbudet av ALLT i stan är enormt?.kan också drömma lite om det ibland. Men nä, inte nu, med barnen. Men kanske en lägenhet där när de är ?vuxna? o antagligen dragits dit själva. Man vet aldrig.

Men vi har det kanoners som vi har det nu tycker jag. Och ni som t o m har byggt ut huset. Ni har det ju så fint som det kan bli!!! Skit i grannkärringarna med termosar. Jag som nästan önskar att jag hade NÅGON grannkärring, har ju bara gamla ?pansjo?-grannkärringar typ?.

Kram

2008-02-21 @ 13:45:40
URL: http://jama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0