Noll koll.

Jag har verkligen noll koll.

Tragiskt.

Lämnade barnen i morse o hade min kära mor med mig (hon sover över hos oss i natt också :-)). Kom till Lilla Hons avdelning o fröken var utklädd till trollmor. Lustigt tänkte jag. Inget mer. Sedan nämner hon att "ja, för er som inte har trollkläder så lånar vi ut svansar". Va??? Vaddå trollkläder?? Hon visade mig Nordens största whiteboard där de tydligt med STORA bokstäver informerat om att idag är det minsann trolldagen. Barnen skall vara utklädda.

Jävla pissmorsa man är.

Nåväl. Tur att hon är så liten så hon inte fattar. Och tur att dagis har trollsvansar till låns.

När vi lämnar Fröken Mitten efteråt så skrattar morsan till o säger "står inte du med på listan ha ha ha".
VILKEN JÄVLA LISTA?? På väggen hänger en lista där föräldrar får skriva upp sig om de kan tänka sig att baka kakor eller bullar till gårdsfesten.

Tittar snabbt igenom listan o brister ut "men morsan, jag behöver inte för Fru Jävla Präkt skall ju baka moccarutor"!!! Vi skrattar högt. Johodå, duktiga o perfekta Fru Präkt skall minsann baaaaakaaaaa.

Moccarutor.

Visst, jag borde också lägga manken till o baka eller fixa men sorry asså. Jag är inte den typen. FÖRLÅT!

Jag är den morsan som glider in på gårdsfesten i tajta jeans o liten topp. Jag är den morsan som applåderar o hojtar HÖGST av alla andra föräldrar när det är dags för show. Jag är den morsan som tjuvnyper och kramar små söta pojkar på Äldstas avdelning. Jag är den morsan som klär mina ungar snyggast.

Men jag bakar fan inga kakor.

Nu skall jag jobba på... men försöker mig på ett inlägg till innan denna veckan är slut. Jag är riktigt usel på att blogga nu känner jag.

Förresten, en rolig grej - v22 drar jag o Äldsta iväg på chaaaaaarteeeeeeeer.

Me happy? Öhh, knullar trollen i skogen?

Någon som har tips på var vi borde åka?


Hörs.

Kommentarer
Postat av: Frippo

Hmmm, se till att hitta en bra resa lilla hjärtat, annars är det stopp sörru.

Hade du gympakläder till äldsta? Jag glömde skogsutflykten igår så jag är lika dålig tyvärr...

2008-05-06 @ 10:18:40
URL: http://frippo75.blogg.se
Postat av: jama

Ehhum....vaddå Troll-dagen.....ehhhh... Gällde det bara din minstas avdelning...? Min minsta skulle iofs på promenad o äta ute sa de...men troll...? Ehhh...ja men då kan jag joina klubben "noll-koll" ;-)

Och baka till gårdsfesten...nähäpp serru, det hinns inte med. Däremot kanske jag dumpar lite grejer man vill bli av med till loppisen de har ;-)

Asså vaddå charter!!! Dina "hintar" till Frippo on the blogg funkar ju ta mej tusan. Åhhhhhh va mysigt, bara du o Äldsta :-)

Jag e oxå dålig på att blogga numera. Tittar knappt på tv heller. Igår grillade vi hamburgare o satt ute på baksidan till halvåtta tror jag, innan man insåg att det började bli bråttom om barnen skulle duschas innan läggdags. Så härligt väder!

Kul o träffa på dig lite snabbt i morse :)
Kram på dig gumserums

2008-05-06 @ 12:41:37
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Mallis

Man måste faktiskt välja EN grej som man är sjukt bra på, du är bra på att ha fint klädda barn. Varför ska de klä ut sig till troll, det verkar lite löjligt.

Nä, charter låter bättre. Åk till Kreta, det är bäst! Det är ni sååå värda. Du och äldsta, vad mysigt ni kommer att ha det. Jag är jättesugen på att åka tillbaka till Kreta, kanske till hösten igen.

Kram på dig min vän!

ps, det gör inget om du bloggar lite oftare!

2008-05-06 @ 20:05:08
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Pangbruden

Trollen knullar i berget.. :-) Jag bakade inte heller.. det överlät jag på min exman..:-)
Kram snygging!

2008-05-06 @ 20:25:46
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Malla

Men det är väl en jävla tur att de "präktiga" finns och får visa upp sina fingerfärdigheter när det dra ihop sig... Det är fan inget fel på köpebröd och Ballerinakex... Det är så när a bakning jag öht kommer... Jag är fan mamma ingen jävla bagare...

Pok

Mallavågavägramockarutorbralla

2008-05-06 @ 22:17:32
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Tania

Åh, vad fan man kan väl köööööööööööööööööööpa bullar. Då bidrar du till den allmäna transferereingen !

2008-05-07 @ 00:01:24
URL: http://FruHattIgen.blogg.se/
Postat av: pangis

Ja just det.. åk till grekland, där finns massor att göra för barn och grekerna är jättevänliga mot barnen.

Kreta är perfekt och barnvänligt. Där var jag med mina när dom var runt 5-6 år.. Se till att hamna på en stor anläggning med barnklubb etc.. Det är mysigt att resa bara med en av kidsen..njuut kram

2008-05-07 @ 08:53:21
Postat av: Fru P

Frippo, johodå jag hade minsann med mig gympakläder :-)

Jama, du superfräscha människa. Gud va snygg du blitt. Värsta puman :-D Nåväl, trolldagen var endast för barnen på The Star o The Cloud. Du kan andas ut vännen. Om vi inte kan fika innan, så lär vi ju göra det på gårdsfesten :-) Då kan vi käka varsin moccaruta också HA HA HA.

Malliz o Pangis, ja det lutar faktiskt åt Kreta!! Tack söta ni.

Malla, du är för jävla härlig! O visst, Präktkärringar behövs nog också i samhället. Synd bara att den värsta av alla präktisar bor granne med mig...

Tania, ja sannerligen!!!!!

2008-05-07 @ 10:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0