Boktips, tack.


Nu svimmar alla mina nära o kära och de som inte är i jordelivet vänder sig väl i gravarna men detta är verkligen sant. Fru P vill ha boktips!

Ja men va fan liksom. Sitter ju o ugglar fram o tillbaka på fultåget varje dag varannan vecka och på vägen till jobbet slukar jag Metro men den är ju färdigläst innan jag nått ful-Jakan.

Så... jag skulle FAKTISKT (!!!) vilja ha en skön pocket i handväskan som jag kan ta fram o läsa den resterande tiden och nu behöver jag er hjälp!

~ Boken måste vara intressant/spännande/rolig från första bladet.
~ Boken måste vara relativt lättläst. Ingen Gösta Berlings Saga eller så.


Jag gillar skönlitteratur givetvis. Och självbiografier, men då måste det såklart handla om någon som jag tycker är intressant. Har även läst Johanne Hildebrandt o bet av mig naglarna. Så i princip gillar jag det mesta men det får inte vara något svårt eller för djupt. Då kommer jag inte längre än tre blad.


Det var allt för nu.

Tackar er för hjälpen. På förhand.


Kommentarer
Postat av: Anders Ingvar

Da vincikoden är ju galet bra, den kan du låna av mig.

The Dirt som handlar om Mötley Crew har jag oxå... välj och vraka.

2010-01-13 @ 20:32:10
Postat av: lillasyster

jag har några böcker som skulle passa dej! kajsa ingemarssons chiclitt-böcker. du kanske har läst några av dem.. de är bara sköna böcker som man plöjer med ro! om du har läst alla dem så har jag liknande böcker. typ denice rudbergs böcker. vad tycker du??

2010-01-13 @ 21:16:23
Postat av: Magnus

Allt av Gardell funkar. Håller med din syster om Ingemarsson.

2010-01-13 @ 22:45:48
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Missy

Hypnotisören! Tokbra! Sen gillar jag även Martina Haags böcker om man vill garva lite =)

2010-01-14 @ 02:41:32
Postat av: Cian

Slash biografi om Guns n roses..Mycket bra..Såg att Anders rekommenderade The Dirt..Jag sträckläste den..



Pöss söt

2010-01-14 @ 07:25:46
URL: http://cianmillan.blogspot.com
Postat av: Mor

Har precis avslutat en bok som heter Ödets Hav av Elisabet Nemert. Den vill jag gärna tipsa om.

Kram!

2010-01-14 @ 08:13:45
Postat av: Fru P

Wow - vilket haaaav av boktips! Tackar o bockar! Syrran, jag lånar gärna böcker av dig! Hämtar upp dom när jag kommer :-)



Magnus, är inte Gardell svårlästa?



Tack alla igen!

2010-01-14 @ 08:48:03
Postat av: Nina

Jag har läst halva The Dirt, blev av med den mitt i allt tyvärr så jag måste fixa en ny, den var bra...hmmm, o snuskig! :)



Jag har läst maggan graaf´s bok och tyckte den va bra oxå, handlar om hennes tid med sin förra kille som misshandlade henne och hur hon lyckades bryta sig loss!!



PUSS

2010-01-14 @ 08:49:25
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: mallis in real life

Gillar du roliga böcker ska du läsa Sophie Kinsellas böcker. Som en chick-flick fast i bokform. Hon skrev En Shopaholics Bekännelser och alla de böckerna är fantastiskt roliga, plus de andra hon har skrivit.



Gillar man sånt vill jag också rekommendera Plum Sykes. Roligt och modechickt!



Annars gillar jag själv deckare och läser allt som Jeffrey Deaver och Michael Connelly skriver.



Lycka till!!!!



(the dirt är bra den med, men liiiiiite lång och enformig på slutet)



Kram

2010-01-14 @ 08:52:59
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Fru P

Malliz, du är ju värsta bokmalen kom jag på nu! Tack även till dig för tips!! Sophie Kinsella låter som något jag skulle kunna gilla :-)

2010-01-14 @ 09:12:24
Postat av: Grannen

Denise Ruberg har skrivit en hel hög med skitbra chicklit böcker.. se till att du tar dom i rätt ordning och var beredd på att du aldrig vill sluta:-)

2010-01-14 @ 11:21:35
Postat av: Fru P

Grannen, man tackar. Har du några att låna ut eller?

2010-01-14 @ 11:24:28
Postat av: Anna

Jag har aldrig varit så fast i en bok som när jag läste John Ajvide Lindqvists böcker och då framförallt Människohamn. WOOOW, vilken boooook!



Och behöver jag ens säga Milleniumserien? :)

2010-01-14 @ 12:20:15
Postat av: Malla

Så kommer jag.. Som en gammal sur..itta och sägre bara.. Läs Damernas Detektivbyrå.. Så jävla charmiga böcker. Lättlästa och roliga.



Pok



Mallatraditionelltbyggdbralla ;-)

2010-01-14 @ 13:26:24
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Nellan

Precis som Anna så gillar jag John Ajvide Lindqvist och Stieg Larsson! Sen så fastnar jag ofta i böcker baserade på verkliga (hemska!) händelser. Har du läst Pojken som kallades Det? Finns iofs risk att du börjar lipa på tåget och det kanske du vill undvika...



Jag har ju hur som helst en fet hylla med pocketböcker hemma som vi kan kika igenom på onsdag :-)



Kram

2010-01-14 @ 15:19:25
Postat av: Nicke kusin

Som fler här har tipsat om så säger även jag The Dirt, boken om Mötley Crue. Sen Nikki Sixx självbiografi, The heroin diaries. Ruskit bra bok, läste själv ut den nu i veckan :)

2010-01-14 @ 17:08:14
Postat av: Magnus

Gardell är hur lätt som helst.

2010-01-14 @ 19:01:36
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: A

Det första jag tänker på är Stieg Larsson, Millenium-trilogin.

Den är ju så hajpad och jag var mycket skeptisk när jag började läsa den. Man blir så lätt besviken när ALLA tycker något är BÄST.



Men jag föll på en gång. Faktiskt det bästa jag läst, ever! Och jag läser ganska mycket också.

Känner mig lite avis på de som inte har läst böckerna och har allt kvar.

2010-01-14 @ 20:45:13
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Sjuvagnsmamman

Finns bara en att börja med - LASERMANNEN! Efter tre rader är man fast. Vi växelläste boken hela min familj en jul och så fort som någon la ifrån sig den för en paus var det någon annan som ryckte åt sig den och sa - nu är det min tur!

2010-01-15 @ 18:02:12
URL: http://blogg.passagen.se/sjuvagnsmamman/
Postat av: Monkan

Måste oxå inflika lite, finns ju såååå många bra böcker att läsa.

Twiligt-böckerna, Stieg Larsson - Millenium trilogin, Camilla Läckberg, Dan Brown, Michael Connelly, Marian Keyes m.fl mfl.

Låter som att du fått massor av bra tips av alla & kommer säkert hitta nåt du gillar.... :)



Trevlig helg! Kram

2010-01-15 @ 19:36:31
URL: http://mrsevans.blogg.se/
Postat av: Fru P

Ja oj oj va många tips :-) Bloggen är bra att ha :-) Jag har turen att ha en gullig granne som igår kom hit med tre böcker som jag ska plöja igenom. Har börjat läsa en som från första raden bet sig fast. Weeehoooo!



TACK ALLA

2010-01-15 @ 22:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0