Sjukt.


Tydligen hör det till vanligheterna att min firma drar till Palma, Gardasjön, Portugal etc när de skall iväg och konferera men eftersom det varit kristider så blev det en budget-variant.

GRÄNS på budget. För mig var den här konferensen allt annat än budget. Jag var i himmelriket!

Kommer GIVETVIS lägga ut bilder så snart jag kan men tills dess måste jag bara få berätta vad som hände igår och idag.

Vi möts upp på morgonen vid Nybrokajen. Solen skiner. Alla glada. Möts av min chef som sträcker ut armarna och ger mig en bamsekram. Bara en så'n sak.

Alla klär på sig varma overaller, mössa, glajjer o handskar. Vårt bagage läggs bort och åker åt ett annat håll. Vi hoppar in i ribb-båtar o drar iväg på en timmes värstingtur i skärgården. VI HÖRS. Jag satt längst bak o skrek som en skrämd katt när vi hoppade över vågorna.

Vi blev avsläppta i Vaxholm. Kastellet ni vet.

Där möts vi av folk som säger åt oss vad vi skall göra. Det är dags för FÅNGARNA PÅ KASTELLET. Grymt jävla roligt. Alla lagen var taggade o laddade upp till tänderna. Cellerna var skitroliga men jävligt tuffa. Det var liksom nästan precis som på TV - fast inga tigrar o ingen äcklig gåt-gubbe.

Mitt lag kom tvåa.

Sedan åkte vi taxibåt till riktiga Vaxholm. Käkade braklunch. Efter lunch satt vi ute o solade. Strax därefter gick vi en promenad på fem minuter bort och där möttes vi av... HELIKOPTRAR!!!

Alla fick åka helikoptrar till slutmålet. Jag hade ju redan åkt helikopter så det var inget nytt men det är förjävla härligt att åka asså! Mäktigt är ordet.

Vi  blev avsläppta vid ett OTROLIGT vackert ställe som heter Stensnäs. Fantastiskt. Där fick vi skumpa när vi kom fram. Sedan var det 2 timmars föreläsning. Jättekul o intressant. En coach lärde oss allt om våra sinnen och hur vi skall använda dem. Samt hur man hanterar plus o minus i hjärnan. Det skall jag ta med mig. Verkligen.

Efter det fick vi basta o bada. Både i havet och i tunna. Jag badade två ggr i havet o det var helt ljuvligt. Vi satt där ute på bastuverandan i solnedgången, drack öl o njöt av varandras sällskap. UNDERBART!

Sedan blev det dusch o fix. Självklart med bärs på rummet :)

Alla möttes upp o fick skumpa. Levande musik. Vi hade levande musik o underhållning hela kvällen! Trerätters middag, tre olika vinsorter till det. Sedan FRI BAR hela jävla kvällen. Och då var det inte bara vin o öl kan jag lova, det var en riktig bar med ALLA tänkbara drycker.

Skoja inte att jag (läs alla) blev på arslet.

Musikquiz. Jag fick gå upp på scenen o dra av Proclaimers "500 miles" då jag svarade rätt på den.

Dans.

Vid ett tillfälle snodde jag en mic från musikerna o körde loss till "En sån karl" o gick omkring o sjöng för varje snubbe på firman :)

När "discot" stängde så kom gitarren fram o min chef körde allsång med alla tills klockan blev typ halv fyra.


Brakfrukost i morse. Buss "hem". Bakis-pizza från Pizza Hut beställdes o intogs.

Det är ett gäng bleka, illaluktande men ack så glada o nöjda människor som sitter här nu :)



GRYMT.

Kommentarer
Postat av: Monkan

WOW! Låter ju hur kul & hur coolt som helst.... Tror jag ska berätta för min chef hur en riktig kick-off ska ordnas! :)

Ha d bäst!

2010-09-30 @ 19:25:03
URL: http://mrsevans.blogg.se/
Postat av: Mor

Låter som om du hamnat rätt, ser fram emot bilderna. Kram

2010-09-30 @ 20:00:20
Postat av: Anders Ingvar

Du såg lite blek ut i kväll smulan. Men det är det ju värt om man får uppleva allt det där ljuvliga som ni gjorde!



Väl förtjänt.

2010-09-30 @ 20:38:35
Postat av: lillasyster

håller med mamma! rätt ställe för min syster!

2010-09-30 @ 20:50:10
Postat av: A

Men jävlars vad kul det låter!!!

Vilket drömställe du jobbar på!

2010-09-30 @ 21:41:26
URL: http://minsoffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0