Idol-Amanda, Peroni, utbyggnad, renovering, ytlighet...

Det blev så fel sist. Folk började oroa sig. Blev uppringd av min kära mor som undrade om jag släppt alla dumma idéer o tankar. Garbo, Gerda, Niinis o många fler "skällde" lite på mig.

Jag vill dementera lite. Jag är SANNERLIGEN ingen ytlig bimbo som tycker att utseendet är allt. Jag skulle aldrig våga göra boobjob. Jag skulle aldrig våga prova Botox. Men visst fan tycker jag att mina tuttar är för små o visst fan är jag rynkig! Den som hävdar motsatsen bör få sig ett kok stryk - för jag vet nog bäst.

Men, jag inser ju att det inte är allt. Herregud! Jag är jätteglad över att jag är jag o att jag har det liv jag har. Jag vet väl att jag har många fördelar som väger över de där små obetydliga brösten o de där hundratals rynkorna i panna o kring ögon.

-Men nu börjar hon igen!! Tänker ni. Nej då, jag ÄR sån. Öppen som en jävla bok. Jag MÅSTE få lufta mina tankar. Jag har alltid sett ner på fejk-brudar. Tycker att naturligt är vackrast. Men jag måste ju få tycka!!!

Jag är STOLT över mycket när det handlar om mig o min kropp. Jag tycker t ex att jag är rätt trevlig! Att jag har humor. Att jag har ett stort hjärta. Att jag har fin rumpa. Att jag äntligen fått snygga armmuskler. Men vi människor fungerar ju så att det vi inte har... vill vi ha.

***

Då kommer jag osökt in på huset. Det man inte har... vill man ha! Vi är näääääästan helt klara med utbyggnaden o renoveringen nu. Det är några futtiga lister kvar, lite tapetsering i något rum, o så skall vattnet dras in till nya badrummet. Annars - allt klart!

Det är sååååååå snyggt ska ni veta. De små tjejerna flyttade in i helgen. De bor nu i sina asfina rum. Foton kommer kanske imorrn. Äldsta har inte flyttat in än för hennes rum skall först tapetserat.

I helgen gjorde vi Ikea. Rensade bland leksaker (hittade gamla barnmatsburkslock?????? kinderegg-krimskrams????? gamla piprensare?????? kottar?????? barkbitar från träd??????) och fixade o donade.

Vi sover inte längre i vardagsrummet, jag o jeppe. Äntligen har vi fått tillbaka våra sängar o äntligen börjar ryggarna läka.

Men. Nu kommer det stora men:et. Fru P vill ha mer! Nu vill jag renovera köket!!!

När skall drömmarna, visionerna o planerna ta slut? Vill man att de skall ta slut?

***

Peroni. Har ni inte druckit denna dryck från ovan (eller egentligen från Italien) så gör det. Älskar man god öl så älskar man Peroni. Vi lärde oss att dricka denna på en italiensk krog i London. Så jävla gott. Jag tror jag skall bli alkoholist o bara dricka Peroni hela dagarna.

***

Idol-Amanda. Jag sa det från början. She will win. Men ja jaaaaaaaa, jag ändrade mig visst ett tag. Jag är ju en liten kappvändare, börjar laget jag hejar på förlora så håller jag på det vinnande laget istället. I Idol höll jag ju stenhårt på Christoffer från första gången jag såg denna sockersöta varelse med röst som Jamiroquai. Men!!!!!!
Amanda gjorde Hallelujah med Leonard Cohen i fredags o jag lovar. Jag var så tagen att jag nästan tappade andan. Tårarna rann! Det var tamigfan en religiös stund.

Jeppe fick också en tår. Det skall ni veta, att Jeppe gråter ALDRIG. Jo, han grät när Hammarby tog guld o den där gamla farbrorn i TV var så glad.  O så fick han tårar på min farmors begravning också, då min farfar var så förkrossad o skrek hennes namn. Annars har jag aldrig sett honom gråta. Men i fredags minsann. Jo jo. Inte grät han kanske men han fick tårar.

Det är ett jävligt bra betyg, Idol-Amanda.


Nästa inlägg skall innehålla bilder.



Kommentarer
Postat av: Fibula

Kunde inte sägas bättre:
Det var tamigfan en religiös stund!

2007-12-03 @ 22:46:09
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Magnus

eeeeh...tårar till idol-Amanda. Det är ok att gråta till Lilla huset på prärien, inte till något annat ;)
Garvade när jag läste om leksaksgallringen. Jag har hittat gamla smörgåsar, äppelskrottar och skitiga strumpor bland lill-tjejens grejor. Inte konstigt att det ständigt tycks ligga en sötaktig doft i hennes rum.

2007-12-03 @ 23:35:55
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Frippo

Gamla gubban, AKA Tomten... Alla normala människor gråter om man såg lyckan i hans ögon när han efter 60 års cyklande till i stort sett VARJE match och äntligen få uppleva ett guld. Det va sann glädje det som smittade. Jag hulkade nästan...=)

2007-12-04 @ 11:13:04
Postat av: Anna L

Hej! Måste bara skriva ett par anti-rader angående ditt förra inlägg som blev rätt så nedsablat.
Jag kunde ha skrivit det själv! Man blir aldrig nöjd hur man än gör.
Angående rynkor hatar jag mina med ett intensivt brinnande hat. Därför jag har bokat tid hos dr för konsultation, (scchh - säg det inte till någon). Jag skriver, går på operan och läser intellektuella böcker. Snälla, låt mig få vara lite ytlig och inte bara djup!! ;-)

kram A

2007-12-04 @ 11:32:24
URL: http://annalaurila.blogg.se
Postat av: Nina

Men hörru gumman...jag skällde inte!! :(

Ville bara peppa dig me att jag känt på pricken som dig.... att man känner sig allmänt jävla ful o lite sliten...gammal för o vara rakt på sak. Vem gör inte det undrar jag? Ingen orkar ju säga halleluja o tycka att man är så perfekt som har barn o man i livet, jag hajjar att det inte va så du mena!!

MEN...det jag ville säga me mitt inlägg till dig va att det blir bättre, även fast dom tankarna kommer o går hur jäkla bra i livet man än har det...så kommer det stunder i livet när man känner att man liksom skiter i att man är rynkig o trött. Att pattarna e platta o no sexy at all... MEN, att man fan kollar sig i spegeln som ordninggjord o tänker, NOT BAD...NOT BAD AT ALL... o allt det där vet ju redan du ju!!

SÅ.....nog om det....

Håller fullständigt med om Amanda...she rules!!! Sen kan jag känna att det kvittar om Majsan vinner...AMandas karriär är redan klar!!

Puss påre bruden!

2007-12-04 @ 11:36:25
Postat av: Cian

Mmm funderingar måste man få ha...Ja du vet ju vad jag tycker om min näsa...samt den där rynkan mellan ögonbrynen som tom får solränder...

Visioner MÅSTE man få ha...jag vill renovera om ALLT hemma...Och då har vi ändå tapetserat om vartenda rum..Men köket blir nästa stora projekt bara vi får köpa loss nån jävla gång...

PÖSS PÅ DEJ

2007-12-04 @ 14:14:19
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Tania

Och självklart ska man skriva vad man tycker i sin egen blogg !! Det är var och en fritt att göra det och jag tror inte att vi som skrev hade för avsikt att "sabla ner " dig.Jag tror att de som skrev bryr sig om dig
Om du visste vad jag får skit för det jag skriver :(

Vänligen
//Tania

2007-12-04 @ 18:00:39
URL: http://FruHattIgen.blogg.se/
Postat av: Fru P

Kära Tania, tack för kommentarer! Sant - våra bloggar är VÅRA bloggar o där får vi skriva va vi vill o jag vet att de som kommer in här o orkar lämna en kommentar bryr sig om mig :-)

Cian, jag får OCKSÅ vita streck i hela fejan när jag solat. Bara för att jag är så RYNKIG ;-)

Niinis, jag vet att du inte "skällde". Jag använde det ordet bara för att jag inte hittade något bättre. Jag känner mig också starkare o mer självsäker med åren o jag ÄR verkligen självsäker. Även om jag är jävligt självkritisk ibland. Men tillhör det inte att vara lite självkritisk när man är självsäker? Jo, jag tror det. Du är ju apsnygg min kära färgklick!! Hajjar fullt ut att du gillar vad du ser i spegeln :-)

Anna L, välkommen hit o roligt att fler vågar erkänna att man faktiskt går i sådana tankar ÄVEN OM MAN INTE ÄR BIMBO. Man kan vara bildad, smart o allt det där tjusiga trots att man kanske vill förändra. Det finns något som är alldeles säkert i alla fall - alla gör som dom vill. Punkt.

Mange, jo han kan han. Vid de märkligaste tillfällena. Hi hi. När grät du senast? Tror nämligen det där ligger i blodet...

Fibula, yes. Huvudet på spiken!

Love /fru P

2007-12-04 @ 22:08:38
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Magnus

...när Albert i Lilla huset säger till Mr Ingalls: "Can you be my pa"

2007-12-05 @ 10:52:30
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Anna L

Hej! angående mitt förra inlägg angående ditt förra inlägg så hoppas ingen blev stött när jag skrev "nedsablad" Hade ju varit värre om jag skrivit tillintetgjord, ha ha. (Skoja bara.)

I alla fall. Håller med dig, man ska göra som man vill och självklart får ju andra tycka saker också! Det är roligt när folk tycker saker om en, annars finns man ju liksom inte, eller hur?

/Yt-A ;-)

2007-12-05 @ 14:49:56
URL: http://annalaurila.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0