Walk like an Egyptian...

... var en hyfsat skön hit från sena åttiotalet eller något. Som en smäck satt den rubriken dessutom. Till Egypten drar vi om en månad. Hela jävla familjen Taikon. En vecka på finfint hotell med All Inclusive. Joråsatte. Chaaaaaarter skall det bli. Inte helt fel.

Verkar jag inte överlycklig? Jo men jag tycker allvarligt att det skall bli sjukt skönt att äntligen få bada o sola. Lovar. Men jag är typ helt slut just nu. Orkar inte tänka. Utbränd? Njae. Överansträngd? Kanske. Förkyld? SOM FAN! Deppig? Njae. Trött? SOM FAN.

Behöver sol. Och värme. Detta kommer göra oss gott. Det som känns extra kul är att ungarna aldrig sett en palm o två av tre har inte suttit i ett flygplan så detta blir ett stort äventyr för de små liven. Att få bada hela dagarna, äta frukost, lunch o middag ute och bara CHILLA är inte heller något de direkt är vana vid.

Måste fixa pass åt dom i mellandagarna. Uj uj uj. Jobbigt. Ha ha. Snacka om I-landsproblem :-)

Slänger in lite bilder här då rå. Lite bilder på stället vi ska till...
image286
image287
image288

Några hotellbilder...
image289
image290
image291
image292
image293
image294

Nähä. Jaha. Det var väl det.

Måste även på spy lite galla en dag som denna. Hur härlig den än må kännas då vi precis bokat resa.
Idag på vägen hem satt jag på gott humör ensam på tåget. Dags för avresa o precis i sista sekund kommer en smal, flottig kille o sätter sig bredvid mig. TYPISKT! Varför kan jag inte få sitta ensam någon endaste gång??

Nåväl. Jag tog det piano o tänkte inte mer på det...

... förrän den JÄVELN började knäcka sina små, äckliga o tunna fingrar. Knakelibrakeliknäppeliknäppeli. Jag fick PANIK o höll för öronen. Ha ha, jo det är sant!! Han tittade på mig men kopplade tydligen inte för det lilla äcklet FORTSATTE???!!!

IIIIIHHhhhhhh det var så hemskt ska ni veta. Jag dök ner i väskan o satte FORT in lurarna för att sätta på HÖG musik. O jag såg i ögonvrån att han med jämna mellanrum fortsatte att knäppa o knäcka med sina fingrar o det skall ni veta...

... att Fru P totalt AVSKYR detta! Det är tamigfan det VÄRSTA jag vet! De kom känner mig vet att jag har rejäl "knäckamedfingrarna-fobi". Hatar det! Hatar det! HATAR DET! Det är så himla äckligt o jag får ärligt talat kvälvningar!! Just nu sitter jag o sväljer saliv för jag mår så illa när jag tänker på det...

Snälla svenska befolkning: SLUTA ATT KNÄCKA MED FINGRARNA!!! Bajsa hellre på mig asså...

Allt för idag. Mors.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Egypten låter inte helt fel. Blir inte så lite avis här i världens kallaste håla.

2007-12-17 @ 23:00:31
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: mumrik

kan berätta att jag knäcker med fingrar och andra leder av den enkla anledningen att jag skall få ut ledvätska och ens kunna använda lederna. :) så jag gissar att du inte hade gillat mig efter en stund...speciellt de där 'klonken' som blir när jag 'rättar' till mitt vänstra knä. :)) Ena armbågen och samma sidas axel är härliga knackelibrakare...för att inte tala om fotlederna...kan ju inte ens smyga eftersom de knackar som en gammal torr trätrappa... hehe

2007-12-18 @ 01:17:01
URL: http://blog.punkmumrik.net/
Postat av: Cian

Jag är också en knak-människa..Speciellt mina fötter (låter som en gräsklippare när jag går,,Har för korta hälsenor) och ena axeln knakar till med jämna mellarum...

Och nu ska jag dra ner dej ännu mer..ALLA jag känner som har varit i Egypten..har varit magsjuka...Precis alla 10 personer..har kommit hem och berättat hemska historier om diarrer..Så mina ord till er blir....

DRICK INTE VATTNET
Borsta tänderna med flaskvatten
Ät inte frukt om inte NI har sköljt av det med flaskvatten
Tänk inte ens på glass (om ni inte har gjort med..taadaa flaskvatten)
Gör kaffe på flaskvatten...

FÖRLÅT GUMMAN för att jag drar ner glädjen för er...Det kanske är skillnad på fina hotell och lite sunkigare så jag kanske bara skrämmer er...

PÖSS

Tack för fina ord förresten :)
Och ja snopet va...fel unge...men de var utomhus och det var mörkt...och i mörkret är alla pepparkaksgubbar grå

;)

2007-12-18 @ 07:37:43
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Garbo

Härligt gumman!
Så det e till egypten jag ska resa för att få lite extra energi ;)
Just nu e jag dränerad! :-o

Jag knakar oxå ;)
Mina knän knäpper sen har jag en knakande make oxå som knakar i både fingrar samt fotleder och ett revben som man måste knäcka rätt ibland haha ja du kanske inte kan umgås med nån av oss :D)))

Apropå magsjuka i egypten så e det sant!
jag känner 3 st familjer som fått resan förstörd alla m smått pga magsjuka,en av mina jobbarkompisar satt på turistbussen till pyramiderna när dottern 3 år spydde ner hela bussen...sen blev det rundvandring o shopping innan bussen återvände hon var inte glad!
Fanns inget vatten mer än det hon hade m sig på flaska som hon försökte skölja bort kräket med.
Var mycket försiktig m 3 barn som vill ha glass m.m stoppar saker i mun.

/Kramar

2007-12-18 @ 08:45:41
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Tania

Jag har en knakande nacke :)

2007-12-18 @ 12:38:28
URL: http://FruHattIgen.blogg.se/
Postat av: Frippo

Märkligt, jag har pratat med fyra - fem st och ingen har yppat nåt om magsjuka... Är det avundsjuka månne...=)

2007-12-18 @ 14:48:56
Postat av: Magnus

Apropåp magsjuka, så länge man inte sörplar vatten direkt ur toalettstolen ska det nog vara lugnt.

2007-12-18 @ 18:27:56
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: I-or

Fy fan va jag blev avundsjuk nu... Jag tror oxå man blir JÄTTEMAGSJUK i Egypten... tssss.....
Den som ändå hade råd och tid att dra iväg en HEL VECKA. Fy va lyllo er.

Håller med dig. Knak-finger-människor är jag allergisk mot. Och folk som smaskar när dom äter... Huääää.

Är sjukt nyfiken på er utbyggnad. När får vi komma å hälsa på????

Kram kram!

2007-12-18 @ 18:57:10
Postat av: Cian

Avundsjuk är jag så det räcker och blir över....
"alldeles gröööön"

Kära chefen var i Egypten bara för 2 veckor sen och kom hem helt däckade i magsjuka..Och då min chef är en posh östermalmsfarbror tror jag inte att han har sörplat ur toaletterna...han var förvisso på en båt men han drack inte ur nilen vad jag vet,... :)

2007-12-18 @ 19:19:30
Postat av: Fibula

Guuuuuuuu så härligt!!!!

2007-12-18 @ 19:37:58
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Fru P

Så här... min chef, två av mina kollegor o tre av jeppes polare har alla varit i Egypten det senaste året och - hör o häpna - ingen har varit magsjuk! Det är sant. Mina kollegor har bara sagt gott om Egypten o jag har fått massa tips på vad man borde göra o se. Och inte se. Hygien är viktigt. Man skall vara noga med att tvätta händerna (gärna med sån antibakteriell vätska) när man haft med pengar o annat bacill-läbbigt att göra. Det skall vi nog klara av - samt skall vi hålla oss inom hotellets gränser o inte ut på stan. Vi skall bara slappa o utnyttja det som går att utnyttja på hotellet.

I-or min vän. Ni är ALLTID välkomna hit! Det är ju så fiffigt att vi bor så nära - då kan man spontanfika vettu ;-) O tack för att DU åtminstone gläder dig åt min/vår resa :-)

Cian, Garbo o alla andra i världen som hört hemska historier om Egypten - sikken tur att det inte är NI som skall åka ;-)

Puss o kram.

2007-12-18 @ 20:38:48
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: ulrica

Ni kommer att få det underbart!!! All inclusive är såååå skönt.. ungarna kan hämta vad som helst hela tiden :o)).. och jag har flera kompisar och släktingar som varit där nyligen och klarat sig finfint ifrån magsjuka.. så det går nog bra ska du se :o)

Tala gärna om här i bloggen sen vad du tyckte om stället och hotellet.. vi har tittat på samma hotell nämligen :)

Kram och ha en underbar resa!!! Passa på att njut och vila upp dig!

2007-12-18 @ 22:44:58
URL: http://ulrica.org
Postat av: Petronella

Åååååh vad härligt! Jag vill också åka iväg och få lite sol. Hoppas att ni får en underbar semester, det förtjänar du :-)

2007-12-19 @ 10:17:41
URL: http://nellan.net
Postat av: Tania

Min mamma har varit i Egypten flera gånger utan att bli magsjuk :)
Ha det kalas vet ja!

2007-12-19 @ 12:19:00
URL: http://FruHattIgen.blogg.se/
Postat av: mumrik

äsch...det är bara mesproppar som blir magsjuka när de är på utlandsresa... och allt är den hysteriska renlighetsiverns fel. Jag har druckit vatten direkt från kran i slumkvarter i både Bangkok, Chiang Mai, Hanoi, Haiphong, Jakarta, Bombay, Tunis, Rabat och Casablanca. Jag har ätit maten från de små gatuserveringarna på ovan nämnda ställen. Men även ätit från en del suspekta småställen i Hong Kong, Singapore, Peking och Shanghai. Och jag har ALDRIG blivit sjuk en endaste gång. Inte ens haft orolig mage.

Så risken för att bli magsjuk är nog i proportion till hur hysteriskt rent man lever på hemmafronten...

Så res och ha kul ni...även om jag tycker det låter lite som bortkastad tid att ni inte skall lämna hotellet...det finns så mycket att uppleva när man väl kommer utanför turiststråken...

2007-12-19 @ 14:23:42
URL: http://blog.punkmumrik.net/
Postat av: jama

Fan hade skrivt rätt mkt så kom tjurige sonen o hängde över tangentbordet o raderade.....UNGE!!!!!

Fyyyyyy va avis jag blir! Och magsjuka??? Ähhh, det ska ni nog slippa. Allmänt känt över lag när man åker utomlands att risken finns ju, eftersom man alltid köper de där kära vattenflaskorna. Indien däremot har jag hört e ett "magsjukeland" där ingen oftast slipper undan ;-)

Knäppa med fingrarna är äckligt. Isch... jag får typ ont i kroppen när jag hör ngn göra sånt.

Nähä, dax o joina gnällspiken här.....

Kramis

2007-12-19 @ 19:10:25
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Fru P

Så där ja! Tack alla för fina kommentarer. Petronella - jag började nästan gråta. Du är snäll du. Ulrica, lovar att ge dig detaljerad info ;-)
Puss o kram.

2007-12-19 @ 20:44:13
URL: http://pendelilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0