Smaka på det här!


Fredag. Semester o storslagna planer. Vad händer? Jo de ringer från dagis. En av mina flickor kräks. Jippi. Vilken härlig fredag.

Lördag. Allt känns tipptopp. Lilla Hon lite dålig i magen men inga spyor. Jag ser ett ljus i tunneln. YES!!! Vi klarade det!

Söndag. Fortfarande stabilt. Allt känns perfekt. Gud så skönt att det BARA var en pyttesläng av magsjuka på ETT av barnen!

Söndag kväll. Jag känner mig klen.

Söndag natt. Jag kan inte sova. Magkrämpor. Huvudvärk. Tårar rinner. DET GÅR INTE ATT SOVA!

Måndag morgon. Jag kliver upp på tid. Messar min chef att jag måste vara hemma för att jag inte sovit. Lämnar pigga o krya barn på dagis o skola. Åker hem igen o lägger mig. Då börjar HELVETET!!!!

Jag kommer inte upp ur sängen. Kan inte äta. Kan inte stå. Kan inte gå.

VAD SKA JAG GÖRA??? Jag har tre barn som skall hämtas o tas hand om! Mamma bor i värmländska skogarna o kan inte komma o hjälpa. Lillasyster bor i Norrköping o är gravid plus att hon är mammaledig med en liten bebis. Inga vänner i närheten.

ALL FUCKING ALONE!

Feber!!! Jag har aldrig feber. Vad fan händer?? 39 grader!

Jag = livrädd! Jag kommer att dö! Vem kommer att ta hand om mina barn?

Jag gråter. Gråter och gråter.

Min älskling DRC släpper allt o kommer ut. Han har med sig Resorb o cola. Jag får i mig ett halvt glas. Skönt o tryggt att ha någon hemma så jag slipper dö själv.

DRC hämtar mina barn! DRC lagar kvällsmat! DRC håller ställningarna medan jag försöker komma upp o bli människa. Jag tar en dusch o får sätta mig i soffan.

Får sakta färg i ansiktet igen. Kan lägga barnen.

Äldsta ojjar sig över sin mage.

Äldsta kräks. Kaskadkräks.

Here we go again.


Lade mig rikstidigt. Kunde sova en hel natt. Tack Gud!

Idag har ingen spytt. Ingen har bajsat tevatten. Men Äldsta har feber. Och jag med, men bara lite grann.


Vi är fyra hemma o vi går varandra på nerverna. Det är gråt, bråk och jämmer hela tiden. Jag = helt orkeslös men glad över att jag inte är döende som jag trodde igår.


Det här med att vara ensamstående är fan ingen lek. En tydlig baksida av myntet som jag fått erfara. Det viktigaste i världen är att få vara frisk har jag insett. Inga pengar i världen kan ersätta det. Att jag får vara frisk och att de mina får vara friska är det enda som betyder något.


Håll tummarna för oss nu. Snälla.

Kommentarer
Postat av: jama

Nä men stackare!! Fy fasen.

Jag det är då man inser att man är i behov av "en andra hälft". Och vilken tur att du har en - som kan rycka in sådär. Stor eloge till honom! :-)



Styrkekram o krya på er.



PS! Jag ska lämna mina i morrn, lilla A har vart hemma sen förra onsdan. J gick i fredags men har vart hemma för han vill, dock är det BARA förkylning vi snackar om här. Så jag hoppas verkligen vi har kommit undan magsjukan, peppar peppar. På fredag ska ju jag o M iväg på lite roligheter. :)

2009-12-08 @ 16:53:49
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: jama

Och förresten, e lillasyster gravid igen!!! När beräknas nästa lilla sötnos då?



Grattishälsa från mig!

Kram

2009-12-08 @ 16:54:30
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Älskade ni vilket elände...

Tänker på er!



Krya på!!!<3

2009-12-08 @ 19:05:48
Postat av: Anders Ingvar

Du var inte så stursk i går smulan! Tur att det känns bättre.

2009-12-08 @ 19:20:58
Postat av: Fru P

Anders Ingvar, neeee jag var inte det va... den värsta dagen i mitt liv tror jag bestämt.



Alexandra, tack!!!!!!!!



Jama, ja jag ska grattishälsa lillasyster från dig :-) Hon skall få bebis igen i maj. Och lycka till nu för det verkar onekligen vara elaka bacelusker där nere på avdelningen där din son o min mittersta går. Iiiiiissscchhhh. I fredags när jag hämtade henne gick SJU barn hem av samma anledning...



Kram på er.

2009-12-08 @ 20:13:55
Postat av: Cian

Uschabuscha..Hoppas att det blir bättre..



You know Im only a phonecall away..Till Zee Håla tar det typ 15 minuter härifrån..Bara ringa vettu om du behöver nåt handlat



Puss!

2009-12-09 @ 07:19:08
Postat av: Garbo

My god! kan inte ha vart lätt det där inte,e man sjuk vill man ju typ bara sova,jag har vart sådär dålig 1 g när min son va liten och du har typ 3 att hålla koll på,stackars dig/er.



Hoppas det nu har vänt för er.

Försiktig puss & Krya på Kram

Garbo

2009-12-09 @ 08:35:18
Postat av: A

Men fy f-n vad jobbigt du/ni haft det!

Hoppas att ni blir riktigt bra snart.

Kram!

2009-12-09 @ 10:29:06
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Mattias

Usch lider med dig/er! Ingen lek att vara ensam med tre barn när man är sjuk själv kan jag verkligen förstå!!! krya på er!!

2009-12-09 @ 10:51:55
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: jama

Hello,

jag vabbar idag då J har ont i halsen..han har ju inte vart på dagis sen i torsdags för att A vart sjuk. Men idag när jag ringde sa en av fröknarna att det verkar som ingen slapp undan denna magjsuka. M jobbar idag men är ledig to fr så vi kommer hålla ungarna hemma för att gardera oss.... så får man hoppas man slipper undan eländet.



Krya på er!

Kram

2009-12-09 @ 11:13:29
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: pangis

Men krya på er massor!!! Tröstekramar från mig som vet precis hur det är!

2009-12-10 @ 11:19:03
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0