Allt möjligt!

Först ett litet dilemma som en vän till mig vill ha hjälp med via min blogg. Hon läser min blogg o tycker att mina trogna bloggbesökare alltid har så mycket bra tips, råd och tankar.

Så här...

"Får man träffa/umgås med sin kompis fd man/kille eller är detta ett superförbjudet område?"

Jag vet inte vad jag skall tycka. Klart det kan vara SJUKT jobbigt och konstigt. Och ens kompis kanske tar förevigt avstånd från en men är man kär/intresserad med hela hjärtat så kanske det är värt det? Samt beror det väl på hur god vän vännen är? Eller är det tabu oavsett?

Vad tycker ni?



Sen vill jag skryta lite. Igår kutade vi på lunchen, jag o några kollegor. Jag sprang 7 km på 35 minuter!!!!!! What? Jag måste fått någon extra energi på senaste tiden o blir inte ens trött?! Känner mig som en duracellkanin när jag springer. Energin tar liksom aldrig slut!

Här är järngänget från igår:



Och så sist vill jag visa (då ni tycker vi är så duktiga) mina o balettligans senaste alster ur ritblocket. Senaste temat var "rita av varandra" och så här blev resulstatet:


Mitt porträtt av Äldsta.


Mitt porträtt av Fröken Mitten.


Äldstas porträtt av Fröken Mitten.


Äldstas porträtt av mig. OBSERVERA att hon även fick till min finne på hakan!


Fröken Mittens porträtt av mig. Gräns.

Lilla Hon fick inte vara med.



Allt för nu.

Kommentarer
Postat av: Cian

Att umgås med kompisens ex är ett BIG NO NO om det gäller sex och kärlek! Oskriven regel



det är vad JAG tycker



Däremot om man umgås som kompisar är det helt ok faktiskt...



Jag åker ju ner till Öland på onsdag..Samtidigt åker svägerskans ex ner och spenderar några dagar tillsammans med oss..



Han var ju liksom familj i ca 20 år innan de gjorde slut så det kändes konstigt att "göra slut" med honom..Han är ju pappa till barnens kusiner..



Sen har ju HUR dom gjorde slut också en stor del i det hela..



Pöss söt..

2009-05-15 @ 10:35:02
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Nellan

Hihihihihihihihi. Jag tycker att Fröken Mitten nailed it.

2009-05-15 @ 11:08:22
Postat av: jama

Är det nån som är ute efter Frippo, var min första tanke. He he ;-)



Sånt där är känsligt, helt klart. Men kärleken är som den är oxå. Man kan ju inte riktigt rå över det. Och egentligen är det ju rätt så länge ingen är otrogen eller sårar någon. Fast sårad känner man sig kanske ändå... njaaaaa. Jag vet inte jag. Ena stunden känns det SÅ tabu. Men samtidigt om 2 personer älskar varann känns det tragiskt om de inte ska få vara tillsammans pga det förflutna.



Lite svamligt svar men ändå nåt! ;-)



Och shit asså!!! Vad ni ritar bra!!! Hela ligan.



Och du, vi har börjat promenera på luncherna nån/några ggr/veckan. Då menar jag inte fis-gå utan powerwalk...hyffsad powerwalk iaf såhär i början. Vi gick 5 km på 55 min o var nöjda...hihi. Pinsam jämförelse va! ;-)



Ha en najs helg!

Vi ska va barnfria:)



Kram kram

2009-05-15 @ 11:24:00
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Cian

Ja fasiken vad bra ni ritar...Hela högen :)



Lämnar ett mess till Mallan här *sorry P om jag krashar dit kommentarfält!



Getingbo = Daddys

förstår du nu?

Kram

2009-05-15 @ 11:31:14
Postat av: Garbo

Här kommer jag! I allra högsta grad inblandad i detta dilemma,ja inte hennes men jag är ju i den sitsen att mitt X gängat sig med min bästa vän.



Vad jag tycker om detta! Harkel kan ju lugnt påstå att efter det jag upplevt med mitt X med min tröstande stöttande vän så går hon idag fetbort!

Hon finns inte för mig om jag får uttrycka mig klart.

Har man som hon jag och våra dåvarande män delat allt och gått igenom allt så kan jag bara inte acceptera att HON blev kär i honom vem HAN blir kär i skiter jag högaktningsfullt i!

Sååå äventyra inte vänskapen den tycker i allafall jag e mycket viktigare än att vara kär...

Det enda jag kan glädja mig åt är att hon så småningom kommer få ett likadant h-vete som jag hade,han har inte förändrats en tum som människa under våra år skilda.



Mitt råd är att kommer känslorna fram så ta det direkt med alla ev inblandade det är ett känsligt ämne...får man Ok av kompis/X etc så är det helt ok men jag skulle i allafall akta mig väldigt noga för att kära ner mig i nån väninnas avlagda,känns inte riktigt bekvämt...

2009-05-15 @ 11:31:52
Postat av: Malla

Big No no..



Är de ute efter ens ex.. Ska de ha en feting mitt i plytet! Så´nt går bara fetbort!



Vad det gäller vänskap så är det "skilmässokompisen" som avgör vad som är okej.. Man måste kunna lita på att ens vänner är lojala och förnuftiga, och inte "lägger sig i", försöker medla eller tar ställning..



Sina vänner vill man ha ifred och helst ska de inte ta ställning.. Bara lyssna och trösta. Men så´nt brukar väl falla sig naturligt?



Måste man markera att det inte funkar som vän så är det ju den man "fått på köpet" som får "stryka på foten".. Ens ursprungsvänner går först!



Pok



Mallaiblandmåstemansägaifrånbralla

2009-05-15 @ 11:35:03
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: pangis

Träffas och umgås som vänner är väl inget fel.. om man som i Garbos fall blir ihop med sin bästa väns man efter en likanande resa.. jaaa då hade jag nog reagerat som Garbo..



Om det gått några år och man har distans till saker och ting så kan man väl få bli ihop utan att någon ska behöva störa sig på det. Jag böev ihop med KP vars ex jag kände mycket väl och mitt ex kände honom väl, de har varit vänner i 20 år.. Nu hade vi varit separerade i ca 4 år och reaktionen var positiv. Mitt ex sa att jag kunde inte ha valt bättre.. Han visste att hans barn fick en bra vuxen runt sig, visste vem karln var. Samma gällde för KP´s exfru om mig.



Man äger aldrig en annan människa, man äger däremot sitt förhållande..men när förhållandet är över ja då äger maninte det heller.. Det måste man acceptera. Men takt och ton och finess skadar inte! Garbo förstår jag för hon har blivit sviken av sin vän på ett annat vis!



Sen tycker jag att jag med åren blivit mycket mer nyanserad kring sånt här.. jag bryr mig inte så j-a mycket längre.. Låt folk vara ihop med vem dom vill.. Bara inte jag skadas direkt.. (Nu menar jag inte otrohet)



Man råder inte över kärleken och man väljer inte alltid vem man ska älska.. men man väljer alltid hur man ska hantera saker och ting..



Puss!



2009-05-15 @ 14:43:50
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Magnus

Ex är ex och ska inte diktera villkor för nuet. Självklart ska kompisen få bli ihop med vem hon/han vill. Om jag nu inte vill ha någon så ska väl inte det styra någon annans känslor. Det, mina vänner, går fetbort. Det är bara själviskt och inskränkt. Pallar man inte med det, ja då får man väl hålla sig ur spår.

2009-05-16 @ 16:49:26
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Fru P

Jag måste säga att jag tycker Pangis o Magnus fick till det bäst här.

2009-05-17 @ 11:16:38
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Pangis

Raring.. Hade du väntat dig något annat?:-) POK

2009-05-17 @ 21:42:13
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Mia

Pangis!

Nu lär du som Magnus... lite så där självgod... men i och för sig.. är man bäst så är man.

Jag håller med er!!

X är X.....

2009-05-18 @ 09:13:56
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: pangis

Typ:-)

2009-05-18 @ 14:47:38
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Anders Ingvar

Men gud så bra du kan rita Fru P! Jag ligger ungefär på samma nivå som fröken mitten.

2009-05-19 @ 13:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0