Idolsnack!


Jag kan inte låta bli att kommentera kvällens Idol. Jag är ju som bekant ett inbitet Idol-freak och har följt varje säsong slaviskt....... njae inte direkt, såg knappt ett avsnitt förra året då Kevin Borg vann (tack gode gud för det kan fan inte varit något bra då just Kevin Borg vann - då borde restan ha sugit fett).

Men nu snackar vi årets Idol. Idol 2009.

Okej, jag kan hajja att jag får en hop med arga människor emot mig nu men så här tycker jag... och det står jag för:

MARIETTE
Preeeeeettooo! Hon var en klar favorit från början... men har den senaste tiden börjat ledsna på na. Hon är trist o tråkig. Och självgod så det blir lite äckligt. Och så har hon äckligt hår. Inget för mig. Det är liksom beigefärgat.

CALLE
This is the man! Jag blir knäsvag när han sjunger. Den djupa, mörka o rockiga rösten är som russinet i lussekatten. Som marängen i marängsvissen. Som det knapriga i Dajmen. Öhh... flummigt kanske men det är något SPECIELLT med rösten o det gör honom SPECIELL. Tycker dessutom han har en superskön utstrålning. Jag sitter o myser när han sjunger.

REZA
Duktig sångerska. Javisst. Men nä, inget som jag fastnar för. Jag blir dessutom duktigt irriterad när jag ser henne. Gillart inte alls.

ERIK
Plutten. Söt som socker. Charmig flickdröm. Tror han vinner i år. Han sjunger helt perfekt o kör låtarna på sitt eget sätt - ett sätt som passar mig som hand i handsken. Me like a lot.

TOVE
Nämen nu får det räcka. Ja jaaaa hon e också söt som socker men det är så jävla tuttinuttit o löjligt att jag blir lätt illamående. När hon får sämre kritik från juryn så plutar hon med munnen o ser ut som en jävla hundvalp o när hon får fin kritik så drar hon upp axlarna till öronen o lutar huvudet på sned o ler med tungan mellan tänderna. Är bra jävla trött på na.

Så. Nu har jag sagt mitt.

Calle eller Erik måste vinna - annars ger jag upp hoppet om Idol. Inte en ny Agnes- eller Kevinflopp, tack.

Jaaaa jaaaaaa Agnes e jäääättestor i USA o det går sååååå bra för na och Kevin är värsta musikalstjärnan o sjunger på Allsång på Skansen men va faaaaaan - bättre än så kan det väl för fan bli??!!!

Nä - snälla, i år kan väl Fru P's favoriter få komma längst???




Kommentarer
Postat av: pangis uppe i ottan

Eftersom jag inte kollar på idol så säger jag inte emot dig alls! Du har rätt:-) Hur som helst den enda av de gamla idolarna som jag gillar är Fagervall och Amanda Jensen.. Hon har hittat sin egen stil i ett fack som jag gillar och hennes röst passar perfekt "in the happyland":-)

2009-11-21 @ 07:45:13
Postat av: Garbo

Till o med en gammtant ;) som jag sitter m nått fuktigt suktande i blicken o gåshud när Calle sjunger!

Tror fan han tar hem det i år,det kommer stå mellan Calle & Erik.



Pöss!

2009-11-21 @ 18:30:06
Postat av: A

Har inte kollat på gårdagen Idol än, men kul att läsa vad du tycker.

Tror också Erik vinner alltihop.



Men det bästa Idol skrapat fram hittills under åren är Amanda Jenssen. Så jävla stencool från första audition till finalen.

Hon var "på riktigt" redan från början, och hade sin stil som hon fortfarande har.

Inget jävla Celine Dion-bräkande! :D

2009-11-21 @ 23:47:27
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Mattias

Visst sjunger Calle ofta bra men jag tycker inte alls han har nån utstrålning från scenen utan mest har tom blick och fortsätter ju ibland kika ner i golvet.



Erik är min rätt givne vinnare.

2009-11-22 @ 08:34:53
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: mallis in real life

Vinner inte Erik ska jag skjuta mig.



Njae, nåväl, kanske inte så dramatiskt. Men jag kommer göra nånting, jag lovar!!!



=)



Kram

2009-11-22 @ 14:38:00
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Norpan

Håller helt med dig i alla dina kommentarer! Du satte huvudet på spiken. Kan dessutom lägga till att jag blir extra irriterad när Reza hela tiden flipprar med fingrarna på mikrofonen oavsett om hon sjunger eller ska prata i den. Ser helst att Erik vinner, men Calle är en klar 2:a. Båda deras röster är kanon!

2009-11-22 @ 18:49:35
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Ankan

Du gillar inte tjejerna med andra ord....

2009-11-23 @ 09:18:41
Postat av: Fru P

Neeeeee de suger.

2009-11-23 @ 09:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0