Äh jag ger fan i...

... att skriva käcka rubriker. Gjorde i alla fall ett tappert försök till att inleda alla inlägg i musikens tecken men fan hörni, pallar inte längre. Var ju tvungen att hitta en låt som passar dagen o det var inte lätt skall jag säga.

Fru P känner sig HET! Har så mycket irritation o frustration inom mig som bara vill ut här men det GÅÅÅÅÅR INTEEEEEE!!!!!! Det finns personer som läser min blogg som jag idag bittert ångrar  att jag en gång i världen gav adressen till. Men men, c'est la vie. Får gilla läget.

Får spy galla någon annanstans.

Jaha... nähä... annars? Bilen går bra? Vad fan ska jag skriva om då rå?

På lördag är det feka o jag ser fram emot det som FAN!! Tror vi är uppe i 23 pers nu :) Det skall bli galet kul.
Särskilt kul är det att det är så mycket blandat folk. Människor jag aldrig träffat, mina kompisar, dagisföräldrar, jeppsons kompisar o så några familjemedlemmar. Ahhhh. Längtar.

Tänkte ta upp dagens tågupplevelse.... going back to my roots liksom.

På vägen hem hamnade jag på övre plan. Satte mig vid ett bord. Öppnade min bok (men herreguuuuud vilken otrolig bra bok jag läser btw - är heeeelt inne i den o idag trillade t om en tår ned för ögat för att det var så gripande) o så dundrade det in en äldre dam, en äldre farbror o en yngre man (förmodligen deras son).
De var på tipptopp-humör o babblade högt o fint om sina bravader. Började prata med killen som satt bredvid om ditten o datten.

Jag tänkte "men va fan!!!!! kan man få läsa sin bok ifred eller????" och "håll käften för fan". Sjönk djupare in i boken o dess handling o så sätter sig en kille bredvid mig. Han undrade om det var ok att fälla ner bordsskivan lite och skrattade gnäggande "eller får du klaustrofobi då ha ha ha ha". Jag log lite o återvände till min bok.
Satt o irriterade mig igen. Så glömdes han bort.

Senare dök Mr WannabeTokBusy upp. Satte i öronsnäckan o ringde ett samtal.
- Aa tjeeeeeeeeeena Benke! Lääääääget? Joooo fö' fan, tänkte på mötet idag. VI snacka' ju  prestanda....

What the fuck liksom. Lower your voice fuckface and leave me fucking alone!!!

PANG!!!!

Så slog det mig. Jag har blivit gammal o bitter. HERREGUD, folk skall väl få vara glada o prata med varandra i tåget? Även om medresenärerna läser.

Så började jag le. TÄnkte att va fan, det här var ju riktigt trevlig.

Sa något  klämkäckt till de runt mitt bord när det var dags för mig att gå av.

Jag var mao lika patetisk.

Hörs.

Kommentarer
Postat av: Liza

Jomen visst ska folk få vara glada o prata i mobiltelefon mm, men ibland blir det faktiskt för mycket. Sen jag förra året började åka komunalt till o från jobbet kliver jag ibland av bussen/t-banan som ett åskmoln! En del pratar i telefon så att hela vagnen/bussen hör, en del sätter sig på väskan DIREKT och ger en inte en chans att ta ner den från sätet och en del brer ut sig så man knappt får plats!
Men annars är det kul att åka komunalt :)

2007-08-23 @ 22:46:37
URL: http://www.lizasliv.blogspot.com
Postat av: Nina

SNAAAAARK för såna jäkla kostymnissar som snackar fan så man blir lomhörd!! Grrr.... o så tror dom att man sitter o e impad bredvid. UÄK...
Skitkul o höra om dina pendlarhistorier....älskar såna! Åååååh jag vill oxå komma på din fest.... men men, vi måste bara ta det nån annan gång!!
Puss o kram gumman!

2007-08-24 @ 08:58:54
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Garbo

Ja herreguuud,det är det enda jag tänker på numera hur folk odörar för inte fan luktar dom gott inte samt hur dom låter beter sig osv i all oöndlighet sitter jag där o rynkar näsan trycker mig närmre väggen o placerar ut min väska och försöker se allmänt otrevlig ut så jag slipper ha nån bredvid mig!
Fy fan för att åka tåg!
Bitter...mja vet inte detja,snarare att folk inte har nåt hyffs nuförtiden...låter jag gammal ;)
Kram o ha 1 najs helg! =)

2007-08-24 @ 09:54:42
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Ulrica

Åh, P :).. kan du inte börja fotoblogga från tågresorna? Ta med kameran och fota i tåget och så bloggar du om det.. vilka jäkla storysar du skulle få till :))))).
Bitter tror jag inte
att du är, och det är OK att tycka att det kan vara lite tyst nån gång *S*.
Kram på dig
Ulrica

2007-08-24 @ 13:31:54
URL: http://ulrica.org
Postat av: jama

Ha ha ha ha...jag garvar ihjääääl mig! Du e bara så himla rolig.
Man dömer ju folk rätt fort asså. Du skulle se en karl på hotellet i Trosa. Mr-är-jag-coolast-på-stället.... En riktig STOCKHOLMARE långa vägar...ha ha, jo faktiskt. Tuggade tuggummi sådär kaxigt med munnen öppen, rakat huvud (lite Peter Swartling i stilen) o ba´"Kan ni sätta på infran eller?, Har ni inget vatten i bastun?" osv...han ifrågasatte o skulle ha allt på tip top hela tiden. Det senaste va nere i spa´t, bara jag o M där. Så smet jag iväg o fick massage o HÖR då hur M börjar snacka med nån därute...blev riktigt nyfiken för M brukar inte prata med "främlingar" direkt, tänkte att det kanske va nån han kände som dök upp, sa det t o m till massören. När jag sedan kom ut så såg jag. Min M o Mr Cool satt i samma bubbel o snacka...så sa han lite kaxigt till mig med förställd röst "har du fått beeeeeeehaaaaaandliiiiing nu?"
Ha ha ha. Jaja, han va visst trevlig, iaf sa M det. Jag duscha o drog mig tillbaka till rummet så!
Oj va jag skrev här då, värsta storyn.
I morrn ses vi FINALLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!
KRamar

2007-08-24 @ 15:19:23
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Anna

Jag kan blunda om du behöver ösa lite galla!!! Och du får säga vad du vill om du behöver om mig också. Det får man tåla så här i interneeet-åldern...
Kram // Anna

2007-08-24 @ 17:29:58
Postat av: grannen

Herregud, vad jag känner igen mig! Jag är en sur, grinig gammal kärring, helt enkelt. Hänger på tutan i bilen så fort nån kör under hastighetsgränsen eller inte kan flytta på sig i maklig tid så att jag kommer fram, för fan! Vi kan svära och skrika på människorna tillsammans... :-) Men imorgon är det FEST!!! Wooohooo!

2007-08-24 @ 18:21:19
URL: http://proud2b.blogg.se
Postat av: mumrik

Väldans sån inneboende ilska det tydligen finns hos alla förortstanter... För tanter måste ni väl vara när ni bestämt tycker att ni blivit såååå gamla...? Att ni egentligen orkar bry er så mycket om era motresenärer så att ni t.o.m blir arga på dem... Själv så betraktar jag bara och idiotförklarar alla utan undantag...ok...är hon snygg, har vackra ögon och ett strålande leende...då blir hon nog inte idiotförklarad...åtminstone inte om hon även ler tillbaks åt mig... :))
Du har inte råkat på de som pratar om helgens bravader, högt och vitt så att alla i tåget/bussen hör...även om man har musik i öronen? Sen så finns ju de där 'skitfräckasombarahelveteidioterna' De som sitter och pratar högt om jobb och viktigheter i sin telefon...när den plötsligt ringer...hahaha...

2007-08-25 @ 13:34:29
URL: http://punkmummel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0