I was there...

Fy fan... det var detta jag bevittnade häromdagen... som jag skrev om... stackars sate...

______________________________________________________________________

Tvingades amputera benet efter tågolycka

En 33-årig kvinna tvingades amputera foten i samband med en olycka på Centralstationen i Stockholm.

? Hon sprang ikapp tåget och höll upp dörren för två väninnor. När hon själv skulle kliva ombord föll hon och fick foten kapad av tåget, säger Lars Marklund, stationsbefäl på krimjouren i Stockholm.

Olyckan, som inträffade klockan 16.38 på Centralstationens spår 6 på onsdagen i samband med att tåg 722 mot Hallsberg avgick, blev uppmärksammad först på torsdagen.

Passagerare ombord på tåget drog i nödbromsen, men upplevde inte att det gav någon effekt.

? Först efter det att passagerare rusat in i en förstaklassvagn och där dragit i nödbromsen stannade tåget, säger Lars Marklund.

Kvinnan fördes med ambulans till Karolinska sjukhuset i Solna.

? Hon klev på ett tåg som var i rörelse vilket är förenat med livsfara, och råkade ut för den här tragiska olyckan, säger Mark Vadasz, presschef på SJ.

Den aktuella vagnen togs omedelbart ur bruk och hela personalstyrkan ombord byttes ut, något som är rutin vid tågolyckor. Tåget blev cirka en halvtimme försenat.

SJ har tillsatt en utredning som beräknas vara klar någon gång nästa vecka. Uppgifterna om att nödbromsen inte fungerat i andraklassvagnen bedömer Mark Vadasz som osannolika.

Inget brott misstänks ligga bakom olyckan.



Kommentarer
Postat av: Garbo

Sitter på jobbet,jo jag läste i tidningen o tänkte på dig...fy vad hemskt att både vara med om samt vara vittne till en sån olycka.
Stackars tjej fast det kunde ha vart värre..
Nä jag kan inte komma på söndag för då ligger jag o sussar,du vet jag kommer hem på morgonkvisten o dyker i säng för att sen dra iväg en sista natt,men det blir fler ggr,i promise that :)
Förresten hastar man väl inte bara över sådär till dig,du bor väl en bra bit med tåg från sthlm? ;)
Som jag kan jag tänka mig.
Ha så trevligt i allafall kanske vi kan satsa på en fika i sthlm?
Ungefär lika nära för alla :)
Pyss o kram i natten :)

2007-08-31 @ 22:57:24
Postat av: Lillasyster

ville bara säga att jag saknar dej och din underbara familj!!
puss

2007-09-01 @ 22:24:17
Postat av: Malliz

Men fy så hemskt. Ungefär som den där hemska olyckan jag bevittnade i försomras. Uäck...


Hoppas lilla hon mår bättre förresten och att du hade trevligt hos farfar igår. Jag var hemma hos Niina och kollade på friidtrott och käkade nästan hembakt.


Må så gott och kram på dig.

2007-09-03 @ 10:13:03
URL: http://mzmalliz.sprayblog.se
Postat av: Nina

Mitt hjärta vad jag blev alldels varm av ditt inlägg på min sida.... hihi!!
I love you!!!
Puss

2007-09-03 @ 13:08:09
URL: http://www.nogg.se/niinis/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0