Staring at a photograph...

... of where we used to be. When the sky was bright and crystal clear and life was just a breeze.
Oh, well, there're somethings taking you over! Vilken sång?


Hur som helst, då jag börjat jobba så har jag ju fan ingen tid över till min blogg längre känns det som så det här inlägget får innehålla allt möjligt!! Det får bli ett litet fotoalbum idag helt enkelt. Börjar på en gång.

URNSÄTTNINGEN AV MORFAR
image155
Äntligen framme efter nästan sju timmars bilfärd...

image156
Käk direkt. Kusiner, morbror, moster, kusinbarn o närmast till höger lillasyster.

image158
Vindruckna o glada i hatten. Här är moster med sin kamera från stenåldern o min kära mor.

image160
Dagen efter blev det urnsättning av lilla morfar vid denna vackra kyrka!

image161
Mormor o morfars fina gravsten. RIP.

image162
Hej då lilla morfar. Jag sjöng 'Stilla ro och nära'.

image163
Alla tjejkusinerna (jag näst till höger)

BALETTLIGAN
image164
Världens sötaste bebis.

image165
Världens duktigaste storasyster matar världens sötaste bebis.

image166
Världens sötaste tjejer tittar på Bolibompa. OBS!! Äldsta har hittat skor o strumpor i sin utklädningslåda!!!!
Tro inget annat!!

image175
Världens sötaste systrar gosar på trädgårdsbänken.

image176
Meeeeeeeeeeeera gos.

LILLA HON FYLLER ETT!
image167
Godmorgon lilla födelsedagsbarnet!

image168
Ja må du leva, ja må du leva... (sömniga nattlinnetjejerna sjöng med sina hesa röster)

image169
Hmmmm, undra vad jag får?! (Storasystrarna hade slagit in en gammal, begagnad nallebjörn)

image170
Fint påslakanset o presentkort på Polarn från mormor

image171
Jo men jag SÄTTER mig på presenterna vetja! Leksak o tröja från mamsen o pappsen.

image172
Fy fan vilken snygg tröja hon har på sig... ja ni hajjar, det var presenten från oss asså...
Moster o J gav en söt klänning o en berlock som skall fästas vid ett armband.

image173
Många fler presenter blev det förstås... o så tårta... mmmm mammas o pappas största mardröm skulle
besannas. KLADD är vi allergiska mot men va fan. Fyller man ett så gör man.

VÅR GRYMMA HALLVÄGG
image174
Så har man tapetserat själv för första gången i ens liv. Så jävla snyggt blev det också!!!

På återseende mina vänner.









Kommentarer
Postat av: Nina

Tjohopp vad mycket fina bilder, o så lilltrollet som fått fylla år!!
Fan Pendlis, jag dricker the, tänkte på ditt förra inlägg :( Haha....
Vi drar till sthlm i helgen o kör hotellweekend där, planen har ju nästan hela tiden vart den..... tänkte på kräftisen där! Först hade vi tänkt o bara köra fredag till lördag. Men de blev lite stressigt så de blev hela helgen! Men du hjärtat, vi tar igen det sen..... :)
Puss

2007-08-22 @ 08:50:13
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Malliz

Många fina bilder som vanligt. Och lilla hon har fyllt ett år, tänka sig vad tiden går. Hon ser jättegosig ut hela hon, ja alla dina döttrar ser gosiga ut.


På fråga A svarar jag Andreas Johnson - Sing for me


Kramelikram (vi ses snart)

2007-08-22 @ 09:10:33
URL: http://mzmalliz.sprayblog.se
Postat av: Malliz

Många fina bilder som vanligt. Och lilla hon har fyllt ett år, tänka sig vad tiden går. Hon ser jättegosig ut hela hon, ja alla dina döttrar ser gosiga ut.


På fråga A svarar jag Andreas Johnson - Sing for me


Kramelikram (vi ses snart)

2007-08-22 @ 09:10:44
URL: http://mzmalliz.sprayblog.se
Postat av: Malliz

Jag upprepar mig ser jag.....varför blev det så eller?

2007-08-22 @ 09:11:25
URL: http://mzmalliz.sprayblog.se
Postat av: grannen

fina bilder! underbara ungar! ser fram emot att få se resten av huset! :-)

2007-08-22 @ 11:29:03
URL: http://proud2b.blogg.se
Postat av: Lillasyster

åh vad jag saknar era 3 små tjejer. och er oxå förstås:) grymt tapetserat!!
puss

2007-08-22 @ 17:33:51
Postat av: Fru P

Lillasyster, mehhhh kom hit på lördag då om du längtar så :)


Grannen, yup ses snart. Men jag ska nypa dig ganska hårt på baksidan av överarmen för att du ska KÖRA hem. Bajstråkigt :(


Malliz, jaaa jag hörde dig första gången :) Mina döttrar ÄR gosiga TROTS att de går mig på nerverna väldigt ofta. RÄTT SVAR. Grattis, du vinner en öl som jag bjuckar på när vi ses nästa gång :)


Niinis, endast DU är förlåten för att du dricker té. O dessutom så spottar du inte i några glas - det gillar jag :) Ser fram emot september då vi ses istället!!

2007-08-22 @ 21:15:59
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Garbo

...som både
dricker ur "spottar i glaset" o sen hinkar te' ;)
Gosungar,ditt hjärta svämmar över förståss :)
/Kramelikram

2007-08-23 @ 04:07:54
Postat av: Malliz

Du har ju oxå ett pris att hämta hos mig...
;)

2007-08-23 @ 10:45:06
URL: http://mzmalliz.sprayblog.se
Postat av: grannen

två dagar kvar!!!

2007-08-23 @ 14:06:39
URL: http://proud2b.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0