The show must go on!

Empty spaces - what are we living for? Abandoned places - I guess we know the score. On and on... Does anybody know what we are looking for? Another hero another mindless crime. Behind the curtain in the pantomime. Hold the line... Does anybody want to take it anymore?

Är fortfarande lite skakad o oerhört sorgsen efter det som hänt. Tänker på min farfar hela tiden o önskar jag kunde sitta där o hålla hans hand från det att han kliver upp på morgonen tills dess att han somnar på kvällen. Önskar jag kunde sitta o hålla han sällskap när han äter frukost, lunch o middag. Önskar jag kunde komma varje dag med gott fikabröd o dricka kaffe med honom.

Det kan jag inte. Det går inte. Jag jobbar nu o efter jobbet väntar ju min familj på mig. Min man o mina tre flickor. De behöver mig också. Känner redan att jag missar så mycket när jag jobbar. Det känns som om flickorna blivit så stora på så kort tid, bara sedan i måndags liksom. De har blivit så pappiga redan!!

Men på lördag åker jag o jeppe till farfar iaf. O imorrn skall ju syrran dit. Pappa o hans bror hänger där ett par timmar varje dag också. Jag har dock skällt på pappa o tycker att han som faktiskt är hemma hela dagarna borde sitta där HELA TIDEN. Det är ju för i helvete hans pappa juhhhh! Men men, vi resonerar olika...

Vill tacka alla för fina kommentarer. Ni är för härliga. Utan min blogg o utan er, kära medmänniskor, så skulle mitt liv vara mörkare o tyngre. TACK TACK TACK.

Jag kommer att kika in hos er inom snart framtid, det lovar jag. Det är bara så mycket nu.

Hörs.

Kommentarer
Postat av: NIna

Men älskling!!! Vad är det jag läser.....
Har farmor blivit ängel nu? Lilla farfar..... åh vad ledsen jag blir.... :( Förstår din smärta, o se någon gråta så ur djupet av sitt hjärta. Den dagen man förlorar sin älskade efter så många år tillsammans...... usch, det skär i hjärtat bara o tänka på det!
Du verkar va ett jättefint barnbarn pendlis....
Massa styrkekramar mitt hjärta!!! Finns här för dig/er!

2007-08-16 @ 10:17:37
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Garbo

Lilla farfar ja,vilken tur att ni kan dela upp er och vara hos honom ofta så ofta ni kan o har tid.
Det är alltför sällsynt idag att se anhöriga vara med sina gamlingar,oftast så har ju så mycket förändrats inte minst deras mor/far så dom resonerar att det gör ändå ingen skillnad om dom är där eller ej,dom har så mycket annat och deras gamla är i tryggt förvar...eller?
Men att ha nån hos sig en som kramar om o pratar gamla minnen gör nytta även för den som är inne i glömska,närhet är så oerhört mycket för våra gamla.
*Kram gumman*

2007-08-16 @ 11:16:38
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: grannen

Ska se vad jag kan göra (ang övertala maken att skaffa hund). Tänker på dig. Förstår att det är tugnt! Kram

2007-08-16 @ 11:54:46
URL: http://proud2b.blogg.se
Postat av: grannen

Ps. Vad är 15-timmarsregeln?

2007-08-16 @ 11:55:38
URL: http://proud2b.blogg.se
Postat av: jama

Vännen. Ja man vet inte vad man ska säga....det är bara så....HEMSKT med dödsfall. Och som nån annan skrev; Du är ju ett underbart barnbarn! Så vill man ju ha det den dan man själv har barnbarn, som bryr sig. Min gamla farmor (den enda jag har kvar av föräldrars föräldrar) ringde idag...hon ringer typ inte ofta för hon tror att hon stör. Hon skulle gratta oss till förlovningen som hon helt missat...min virr-farmor. Hon blev 85 år förra tisdagen o då va vi där hela lilla familjen o fikade. Hon blir så himla glad när vi kommer. Och jag mår alltid bra av att ha vart där. Så jag förstår att du skällt lite på din pappa.... tror man som tjej har det där "att-ta-hand-om" lite inbyggt. Jag är farmors enda barnbarn som är tjej o hon säger alltid att jag är så gullig o omtänksam som bryr mig om henne så mkt o kikar förbi med jämna mellanrum. På nåt sätt blir man ju glad av att höra det även om det känns självklart att göra det...på nåt sätt. Oj va mkt svammel det blev. Sorry!
Till nåt helt annat. I morrn drar vi till Trosa. Jihoooo! Och nästa helg, party party! KUUUUUL!
Stor kram till världens bästa Fru P!

2007-08-16 @ 20:19:24
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Cian

Gumman..du är världens bästa Barnbarn...
jag har ju min biologiska Mormor och min Farfar i livet fortfarande men de börjar ju bli gamla och knackiga de med och jag bävar för den dagen telefonen ringer..Usch och tvi...
Kram på dej och ha det så JÄKLA KUL på Festen....Det är du värd..Och jag tror nog att din Änglafarmor tycker samma sak...
PÖSS
PÖSS

2007-08-17 @ 09:06:59
Postat av: grannen

tack för förklaringen! :-) vart på ö-malm e du? Jag är mellan hallarna och stureplan. jupp, pendlar varje dag. men jobbar kväll, så jag kommer fram runt halv sex och åker hem med sista bussen kl 1.00. hoppas du har en bra dag idag!

2007-08-17 @ 13:01:33
URL: http://proud2b.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0