Tumble outta bed...

... and I stumble to the kitchen. Pour myself a cup of ambition and yawn and stretch and try to come to life. Jump in the shower and the blood starts pumpin', out on the street the traffic starts jumpin', the folks like me on the job from nine to five.

Eller egentligen inte. I mitt fall är det seven thirty to four thirty.

En vecka har gått. En veckas arbete har jag bakom mig. Det har gått bra. Lugnt tempo. Håller på att lära upp mig på en ny tjänst o det är en hel del att ta in men det känns cool. Kan tyvärr inte prata så mycket jobb här då flera av mina kollegor känner till den här bloggen... men kanske kanske i framtiden att jag öppnar en ny tokanonym blogg som bara ni bloggisar får tillträde till :)

FARFAR.
Var där idag med min jeppe. O farbror. O kusin. Tog med oss kaffe i termos o ett paket Ballerinakakor men inget schackbräde... för det första så har han ett hemma redan o så var det ju inte bara vi som var där heller.

Ingen hit med Ballerinakakor kan jag säga. Farfar är ju till hälften tandlös o tyckte att de var för torra o för hårda :)
- Nä, gräddbakelser! Det är grejer det!

Har lovat dyrt o heligt att ta med sådana nästa gång. Längtar tills nästa gång. Ni anar inte vilken härlig gubbe det där är! Man vill bara sitta o lyssna på honom hela dagarna. Hans 91 år på nacken innebär en hel del spännande historier skall ni veta.

IMORGON FYLLER VÅR BEBIS SITT FÖRSTA ÅR!!!!
Lilla, lilla skrutt. Vad händer??? Hur kan du redan bli ett år? Du är ju vår pyttelilla beeeeeebis. Fy fan vad söt du är ungjävel!!!!!!!!! Älskar dig så det GÖR ONT! Ditt tandlösa (eller nu var jag orättvis, du har ju två stycken) skratt får mitt hjärta att slå fyrdubbla slag. Ihhhhhh vilken underbar liten gosråtta du är.

Har köpt en färgglad platta med massa knappar som låter som djur o som spelar en massa melodier. Låter förjävligt men jag vet att hon kommer att gilla den. O så var jag ju tvungen att handla något på Polarn. En söt tröja med... ja va 17 var det för något... giraffer på tror jag. I knallorange o med lila muddar. Ascool. Retro.

Lilla Hon är verkligen en liten retrounge.

Nähä. Nu stundar chokladmousse o rulle. Äntligen får man slappna av lite.
Imorrn kommer lite folk på fika. Ettårskalas.

Annars var det väl inget mer...

... jo jag ska ju sjunga på farmors begravning den 6:e september. Känns bra. Har ju sjungit på mormors, fasters o morfars o det är verkligen terapi att få göra det. Jag sjunger ju liksom för FARMOR. En liten vaggvisa. En sista vaggvisa. Får se vad det blir. Har lagt in önskemål men det är ju såklart farfar som bestämmer.

Mitt i allt sorgliga så är det ettårskalas. O nästa helg blir det tokfest här hemma. Vi skall ju ha kräftis o temat lyder "Fullast vinner". Moget va? HA HA HA. Vi får stå för det, att vi är lite omogna. Men fan vad härligt det är att ha lite barnasinne kvar.

Hörs.

ps. alis - älskar att du hänger här :) hur får man tag i dig? ds.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Krama om lilltjejen från farbror Magnus.

2007-08-18 @ 23:11:59
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Frippo

Din Farfar är verkligen helt underbar! 91 bast och glimten kvar mellan varven trots det som skett. Så härlig. Ett exempel på det måste tilläggas när Fru P berättade att "Frippo" är här också. -Vem är det? Sen när han såg mig sa han. -Jaså, den där jäveln... Det är bara önska att man blir hälften så cool som han vid den åldern.

2007-08-18 @ 23:14:01
Postat av: Garbo

Retrokläder,läste just att modet styr åt just giraffer zebror o apor för nu ska döskallarna manövreras ut in med mjukisdjur o bort med benknotor o skallar,ja varför ska man klä bebisar i döskallar för???
Fast hade vi haft en bäbbis hade maken klätt ungen i svart o döskallemärken ;) sån e han!:)
Grattis lilla skrållan på 1 årsdagen och JA! hon är verkligen SÖT den ungen *Puss*
/Kramas

2007-08-19 @ 09:51:59
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: alis

Må så gott!

2007-08-19 @ 18:47:47
URL: http://mittalisliv.blogspot.com
Postat av: Nina

GRATTIS till lilla pärlan! Åh....
Ja, vi hade en jättefest, massor med folk och trevligt!
Få se hur det blir nästa helg, jag o gubben har ju fasen vart gifta ett helt år!! :-)
Sååå härligt o höra om din farfar...han verkar så coool. Frippos berättelse e ju så skön...jaså den jäveln! Hahaha....
Duktig gumma som ska sjunga...... impad!
Love..... N

2007-08-20 @ 08:28:16
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: jama

Nu har jag ju redan grattat... men hoppas hon fick en bra födelsedag...lillgumman. Tänk va, att de är 1 år!!! JA min kommer ju i tät följd här...herreguuuuuuuuuud säger jag bara. Har beställt ett halsband åt henne nu :) Får duga!
Hoppas det går bra o jobba. I morrn ÄNTLIGEN dagis-lämingns-dax igen...hehe... ;) SKÖNT faktiskt. Vi kan inte underhålla honom längre. Sen så är vi i renoverar tagen igen
nu. M gick ju på semester IDAG...ha ha. Bättre sent än aldrig!
Förresten, nu ska jag gå o rehaba mitt knä. Ska sätta mig på träningscykeln vi har här hemma....premiärcykla på den...har bara haft den sääääkert närmare 2 år...eller nåt, ha ha ha.
Kram gumman!

2007-08-20 @ 21:16:50
URL: http://jama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0